Τοπικά

Πανελλαδικές: Βατό το θέμα στη Γλώσσα τόνισαν υποψήφιοι στον Βόλο – Στο 94,60% η συμμετοχή 

Να αναφέρουν τα εφόδια, με τα οποία θα μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τον κόσμο, αλλά και πώς θα μπορούσαν οι νέοι να βελτιώσουν την κοινωνία, ήταν μεταξύ άλλων τα ζητούμενα, όπου οι υποψήφιοι των ΓΕΛ κλήθηκαν χθες να απαντήσουν στην πρεμιέρα των πανελλαδικών εξετάσεων.
Το πρώτο μάθημα που διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι, ήταν η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.
Στη Μαγνησία το ποσοστό συμμετοχής άγγιξε το 94,60% και δεν υπήρξαν προβλήματα.

Πιο συγκεκριμένα, οι υποψήφιοι κλήθηκαν να σχολιάσουν το κείμενο του Νίκου Γκάτσου «Στον Σείριο υπάρχουνε παιδιά», αλλά και απόσπασμα από τον ημερήσιο Τύπο με τίτλο «Το αύριο δεν είναι πια αδιαπέραστο πέπλο».
«Η κατάρρευση των μεγάλων αφηγήσεων για το μέλλον, οι ολοκληρωτισμοί του 20ού αιώνα και η ανάδυση σοβαρών παγκόσμιων απειλών ύψωσαν μαύρο τείχος στο αύριο, δίνοντας θέση μόνο στα ατομικά οράματα, συρρίκνωσαν όλες τις προσδοκίες στο τώρα. Όμως, η τελευταία κρίση κατάφερε ένα απροσδόκητο πλήγμα στο παρόν και στη λατρεία του, θυμίζοντας ότι το μέλλον νοηματοδοτεί κάθε μας πράξη, η απαλοιφή του σημαίνει και απαλοιφή όλης της παρελθούσας ανθρώπινης εμπειρίας» αναφέρεται στο κείμενο που δόθηκε στους υποψήφιους.
Στη συνέχεια, οι διαγωνιζόμενοι κλήθηκαν να σχολιάσουν με ποια εφόδια πιστεύουν ότι θα μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τον κόσμο και πώς θα μπορούσαν οι νέοι να βελτιώσουν τον κόσμο.
Οι υποψήφιοι ανέφεραν πως τα θέματα ήταν βατά, αναμενόμενα, αλλά απαιτούσαν προσοχή στο τι ζητούνταν και στην ανάπτυξη των απαντήσεων.
Ο διευθυντής του 3ου ΓΕΛ Βόλου, φιλόλογος, κ. Δημήτρης Τσουλκανάκης είπε πως «το θέμα μπορεί να χαρακτηριστεί ως βατό, ενώ και οι εκφωνήσεις είχαν σαφήνεια. Από τους υποψήφιους που είδα, διαπίστωσα μια ικανοποίηση ότι έγραψαν καλά».

Ο υποψήφιος του Μουσικού Σχολείου Βόλου Αριστείδης Νιζάμης που ενδιαφέρεται για τις πολυτεχνικές σχολές, ανέφερε πως «τα θέματα ήταν βατά, αναμενόμενα και οι μαθητές μπορούσαν να απαντήσουν. Βέβαια χρειαζόταν προσοχή στην ανάπτυξη των απαντήσεων, να μην οδηγηθούν σε γενικολογίες, γιατί υπήρχε κίνδυνος να βγουν εκτός θέματος».
Υποψήφιοι επισήμαναν πως σε γενικές γραμμές το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας είναι περισσότερο μάθημα ψυχολογίας, όπου δίνεται η αίσθηση ότι οι υποψήφιοι έχουν γράψουν καλά και μπορούν με αυτοπεποίθηση να συνεχίσουν.
Οι υποψήφιοι προσήλθαν χθες στα εξεταστικά κέντρα έχοντας υποβληθεί πρώτα σε αυτοδιαγνωστικό τεστ.

Όπως τόνισε ο διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Χαράλαμπος Σταχτέας, «δεν βρέθηκε κάποιος υποψήφιος που να είναι θετικός στον ιό, ούτε κάποιος αρνητής μάσκας. Επίσης για πρώτη φορά εφαρμόστηκε το νέο σύστημα ασφαλούς μετάδοσης θεμάτων και αντικατέστησε το παλιό VBI, με το οποίο η διακίνηση των θεμάτων γινόταν δορυφορικά. Και δεν παρουσιάστηκαν προβλήματα με το νέο σύστημα μετάδοσης».
Από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας ανακοινώθηκε πως «διεξήχθησαν οι πανελλαδικές εξετάσεις των αποφοίτων μαθητών των ημερησίων και εσπερινών Γενικών Λυκείων στα 22 εξεταστικά κέντρα της ΔΔΕ Μαγνησίας, στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας Γενικής Παιδείας.
Στις εξετάσεις συμμετείχαν 1.349 μαθητές σε σύνολο 1.426 και απουσίασαν 77 (ποσοστό συμμετοχής 94,60%).

Τα θέματα μοιράστηκαν από 8.32 έως 8.40 το πρωί. Στη χερσαία Μαγνησία από τους 1.245 υποψηφίους προσήλθαν οι 1.222 και απουσίασαν οι 23. Στα νησιά από τους 74 υποψήφιους προσήλθαν οι 72 και οι δύο ήταν απόντες. Μαθητές και επιτηρητές προσήλθαν όλοι με αρνητικό αυτοδιαγνωστικό τεστ. Επίσης τα θέματα στάλθηκαν διαδικτυακά και όχι δορυφορικά όπως πέρυσι. Οι εξετάσεις εξελίχθηκαν απόλυτα ομαλά».

Οι δύο διευθύντριες των Γυμνασίων Ιωλκού και Ευξεινούπολης κ.κ. Ευαγγελία Μπαλαμώτη και Μαρία Σταυραντώνη αντίστοιχα, που είναι μέλη της επιτροπής για τη διενέργεια των πανελλαδικών εξετάσεων, μετέβησαν στα εξεταστικά κέντρα τονίζοντας πως οι μαθητές τηρούσαν τα υγειονομικά πρωτόκολλα και ήταν ήρεμοι, αφοσιωμένοι στις απαντήσεις των θεμάτων.
Οι πανελλαδικές εξετάσεις για τους μαθητές των ΓΕΛ συνεχίζονται αύριο Τετάρτη 16 Ιουνίου με τα μαθήματα των Αρχαίων Ελληνικών για την Ομάδα Προσανατολισμού των Ανθρωπιστικών Σπουδών, των Μαθηματικών για τις Ομάδες Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας & Πληροφορικής και της Βιολογίας για την Ομάδα Σπουδών Υγείας.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το