Πολιτισμός

Παναγιώτης Τροχόπουλος : Ο νέος έχει τον κόσμο στην παλάμη του…  

Η ενασχόλησή του με το πιάνο ξεκίνησε από μικρή ηλικία, περισσότερο ως χόμπι, αλλά σύντομα τον «κέρδισε» και σήμερα είναι ένας από τους διασημότερους πιανίστες στην Ελλάδα. Ο Παναγιώτης Τροχόπουλος, με καταγωγή από τη Βέροια, έχει πραγματοποιήσει πολλές συναυλίες ανά τον κόσμο σε σημαντικά φεστιβάλ σημαντικών και σπουδαίους θεσμούς με τα πιο απαιτητικά έργα που έχουν γραφτεί για το πιάνο, τα οποία παρουσιάζει με μια ευκολία που θα ζήλευαν ακόμη και οι διασημότεροι πιανίστες. Άλλωστε είναι ο μοναδικός Έλληνας πιανίστας που παίζει το Κοντσέρτο του Busoni, αλλά και το Κοντσέρτο για σόλο πιάνο του Alkan (τη ρώσικη πρεμιέρα του οποίου πραγματοποίησε στη Μόσχα για τα 200 χρόνια από τη γέννηση του συνθέτη)- δύο μυθικά έργα τα οποία αποτελούν βράχους του σπάνιου και ουσιαστικά απλησίαστου για τους περισσότερους πιανίστες ρεπερτορίου.
«Ο πατέρας μου είναι φαρμακοποιός και η μητέρα μου μαθηματικός. Το «μικρόβιο» της μουσικής μου το έβαλε ο πατέρας μου που παίζει πιάνο και όταν μελετούσε ήταν σε φοβερή φόρμα. Μου έπαιρνε δίσκους κλασικής μουσικής με τις καλύτερες εκτελέσεις των μεγαλύτερων αριστουργημάτων για πιάνο» δήλωσε στη «Θ».

Ο κ. Τροχόπουλος ξεκίνησε από νεαρή ηλικία τη μελέτη και από την ηλικία των 11 ετών ασχολήθηκε πιο ενεργά. Ακολούθησαν σπουδές στη Ρωσία. Εκεί ο Έλληνας πιανίστας ήταν μαθητής του θρυλικού βιρτουόζου Nikolai Petrov ,ενός από τους μεγαλύτερους πιανίστες του κόσμου.
Χθες συμμετείχε για πρώτη φορά στο «Piano στο Αλώνι» και σήμερα θα μαγέψει ξανά το κοινό ενώ το πρόγραμμα κορυφώνεται με την υπερβατική μεταγραφή του Franz Liszt πάνω σε θέματα από την Όπερα «Ρομπέρτος ο διάβολος» του Giacomo Meyerbeer.

Αναφερόμενος στην κλασική μουσική, σχολίασε ότι ο κόσμος που δεν ασχολείται, καταλαβαίνει πολλά περισσότερα για αυτήν από όσο νομίζουν κάποιοι. «Υπάρχει μια ατμόσφαιρα ότι η κλασική μουσική είναι δυσπρόσιτη και πως χρειάζεται κάποιος μια ιδιαίτερη παιδεία για να την προσεγγίσει. Αυτό δεν ισχύει. Δεν σημαίνει ότι κάποιος πρέπει να έχει μια παιδεία ετών για να μπορέσει να ακούσει ένα κομμάτι» ανέφερε και πρόσθεσε πως ο κόσμος έχει το κριτήριο να καταλάβει ποιος είναι καλύτερος και ποιος χειρότερος όταν ακούει έναν εκτελεστή ή δύο εκτελεστές μαζί. «Καταλαβαίνει πολλά περισσότερα από ότι νομίζουν κάποιοι είπε χαρακτηριστικά. Μάλιστα αναφέρθηκε και στην πληθώρα των μουσικών επιλογών που υπάρχουν σήμερα. «Μπορεί κανείς να επιλέγει τι θέλει να ακούσει. Σήμερα με το YouTube κάθε νεαρός μπορεί με το κινητό του να ακούσει τα πάντα. Έχει τον κόσμο στην παλάμη του. Η νέα γενιά αποκτά ένα κριτήριο που δεν το είχαμε εμείς».

Ο ίδιος τονίζει ότι η ζωντανή εκτέλεση είναι κάτι το διαφορετικό. «Είναι άλλη η αντιστάθμιση της ενέργειας που λαμβάνει ο ακροατής. Είναι κάτι πιο πολύτιμο» τόνισε.
Ο Παναγιώτης Τροχόπουλος έχει αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές από τα σημαντικότερα περιοδικά κλασικής μουσικής – όπως το Gramophone -, τα οποία έχουν μιλήσει με τα πιο θερμά λόγια για τις εκτελέσεις του σε έργα Rachmaninov, αλλά και στο μπαλέτο Petrushka του Stravinsky.
Η δισκογραφική δουλειά του περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και τις πρώτες παγκόσμιες εκτελέσεις όλων των σημαντικών έργων του Άγγλου συνθέτη Holbrooke, τα οποία επίσης παρουσίασε με μεγάλη επιτυχία στο περίφημο English Music Festival.

 

 

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το