ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

My market: Μειώσεις τιμών σε 5266 προϊόντα

Χωρίς κατηγορία

«Γιατί με τον Ιάσονα»

Άρθρα

Απεβίωσε 61χρονος στην Αγιά

Τοπικά

Ο καιρός σήμερα στον Βόλο

Τοπικά

Τοπικά

Όταν το παιδί γίνεται δάσκαλος στην τάξη… Προβολή ντοκιμαντέρ για την εκπαιδευτική μέθοδο Μοντεσσόρι

Το γαλλικό ντοκιμαντέρ «Ο Δάσκαλος είναι το Παιδί» που θα προβληθεί αύριο στις 7.30 το απόγευμα στο δημοτικό κινηματοθέατρο «Αχίλλειον», στο πλαίσιο του φεστιβάλ ντοκιμαντέρ CineDoc Βόλου, θα δώσει την ευκαιρία στους Βολιώτες να γνωρίσουν την εκπαιδευτική μέθοδο Μοντεσσόρι.
H κ. Όλγα Μανάρα, η οποία διδάσκει σε μοντεσσοριανό σχολείο στην Αθήνα, είναι νηπιαγωγός στο επάγγελμα. Το απόγευμα του Σαββάτου θα βρεθεί στο «Αχίλλειον» μαζί με τη συνάδελφό της, Βίκυ Καλαφάτη και μετά το φινάλε του ντοκιμαντέρ που έχει διάρκεια 100 λεπτά, θα απαντήσουν σε ερωτήσεις του κοινού στη συζήτηση που θα ακολουθήσει. Η κ. Μανάρα αποφοίτησε από το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο στην Αθήνα. Έπειτα για δύο χρόνια εκπαιδεύτηκε και απέκτησε το πτυχίο στη Μοντεσσοριανή παιδαγωγική προσέγγιση από το Μοντεσσοριανό Εργαστήριο Αθηνών. «Το ΑΜΙ είναι το διεθνώς αναγνωρισμένο πτυχίο μοντεσσοριανών δασκάλων ανά τον κόσμο για παιδιά 3-6 ετών», εξήγησε η ίδια για τη διετή εκπαίδευσή της πάνω στο σύστημα Μοντεσσόρι, στο οποίο ουσιαστικά το παιδί μαθαίνει και εξασκεί τις δεξιότητές του με τέτοιο τρόπο που γίνεται δάσκαλος το ίδιο μες στην τάξη.

Με το ντοκιμαντέρ «Ο Δάσκαλος είναι το Παιδί», ο Γάλλος σκηνοθέτης Alexandre Mourot κινηματογράφησε την προσωπική εμπειρία που βίωσε, όταν έστειλε την κόρη του σε ένα μοντεσσοριανό νηπιαγωγείο: «Ο Mourot ξεκίνησε ουσιαστικά να βλέπει στην κόρη του ορισμένα χαρακτηριστικά που έχουν τα παιδιά αυτής της ηλικίας. Ψάχνοντας να βρει σχολείο για το παιδί, κατέληξε σ’ ένα μοντεσσοριανό μοντέλο εκπαίδευσης, ενώ στην πορεία επειδή τον ενδιέφερε προσωπικά, εκπαιδεύτηκε και ο ίδιος. Πήρε πτυχίο δασκάλου από το ΑΜΙ. Στην πορεία ενδιαφέρθηκε να δημιουργήσει ένα ντοκιμαντέρ πάνω σ’ αυτό. Είναι το πρώτο που προσεγγίζει τη μοντεσσοριανή εκπαίδευση παγκοσμίως. Επί ενάμιση χρόνο κατέγραψε αυτό που βλέπουμε εμείς στην ταινία. Μιλάμε για μικρά clips των 18 μηνών που ήταν η κάμερα σε μία μοντεσσοριανή τάξη».

Η αυριανή προσκεκλημένη του CineDoc Βόλου τόνισε πως όσοι παρακολουθούν την ταινία του Mourot σχηματίζουν μία πρώτη εικόνα από την ατμόσφαιρα σε μία μοντεσσοριανή τάξη. «Βλέπουμε πολύ καθαρά τη δυναμική που έχουν τα παιδιά, όταν τους δοθεί αυτή η δυνατότητα να έχουν ελευθερία επιλογής και βρίσκονται σ’ ένα περιβάλλον, στο οποίο διαλέγουν εκείνα το πώς θέλουν να περάσουν τη μέρα τους και με τι θέλουν να ασχοληθούν», είπε, ενώ στη συνέχεια επιχείρησε να σκιαγραφήσει με λίγα λόγια το σύστημα που δημιούργησε η Ιταλίδα παιδαγωγός και φιλόσοφος Μαρία Μοντεσσόρι: «Βασίζεται στις αναπτυξιακές ανάγκες του παιδιού. Η Μοντεσσόρι αναγνώρισε ορισμένα αναπτυξιακά στάδια στον άνθρωπο. Από τη στιγμή που γεννιέται μέχρι την ηλικία των 24 ετών. Χρειάζεται να δούμε πώς το παιδί μπορεί να μάθει σε κάθε ηλικία, ποιες ανάγκες έχει και ποια ενδιαφέροντα. Η Μοντεσσόρι έφτιαξε λοιπόν ένα περιβάλλον που ανταποκρίνεται στις ανάγκες αυτές».

Σύμφωνα δε με την Όλγα Μανάρα, το βασικό τρίπτυχο που στηρίζεται το μοντεσσοριανό μοντέλο εκπαίδευσης, είναι το ακόλουθο: «Σε μία μοντεσσοριανή τάξη, το αντίστοιχο σχολείο που αναζητά ο γονέας για το παιδί του, πρέπει να πληροί τρία συγκεκριμένα χαρακτηριστικά: Το πρώτο είναι ο ενήλικας να έχει εκπαιδευθεί κατάλληλα. Έπειτα πρέπει να υπάρχει ένα παιδαγωγικό τρίωρο, στο οποίο τα παιδιά μπορούν ανεξάρτητα να επιλέγουν ποιες δραστηριότητες θέλουν να κάνουν, χωρίς να υπάρχει η παραμικρή παρεμβολή. Και το τρίτο χαρακτηριστικό που πρέπει να κοιτάζουν είναι οι μικτές ηλικίες. Κι αυτό θα το δει ο κόσμος και στο ντοκιμαντέρ, συνυπάρχουν στην ίδια αίθουσα παιδιά τριών, τεσσάρων, πέντε και έξι ετών. Στην ταινία του Mourot υπάρχουν πολύ ωραία παραδείγματα σεβασμού και αλληλοβοήθειας. Όταν έρχεται ένα νέο παιδί στην τάξη, τα μεγαλύτερα το υποδέχονται με φοβερή στοργή. Τα μικρότερα βλέπουν τα μεγαλύτερα σαν δασκάλους και εκείνα έχουν την ευκαιρία να εξασκήσουν όλες εκείνες τις δεξιότητες που κατέκτησαν τα προηγούμενα χρόνια μες στην τάξη».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

Μοιραστείτε το