Τοπικά

Όταν η τηλεκπαίδευση γίνεται ευκαιρία… Μαθητές δημοτικού δημιούργησαν το παιχνίδι των «7summits»

Οι μαθητές του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αισωνίας Σέσκλου και του 8ου Δημοτικού Σχολείου Ν. Ιωνίας με τις εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής Ευαγγελία Ανδρεάδου και Σταυρούλα Μέλλη, αξιοποιώντας δημιουργικά τον χρόνο τους, εν μέσω καραντίνας, λόγω της πανδημίας, δημιούργησαν το παιχνίδι των «7 κορυφών» με τη συμμετοχή του γνωστού ορειβάτη των «7 summits» (των 7 ψηλότερων κορυφών του κόσμου) Νίκου Μαγγίτση. Συν τοις άλλοις κατάφεραν να μηδενίσουν την «απόσταση» των δύο σχολείων και του Νίκου Μαγγίτση, αποδεικνύοντας πώς μπορεί η τηλεκπαίδευση να γίνει ευκαιρία…

Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής είναι ένα καθαρά πρακτικό διδακτικό αντικείμενο στο σχολείο. Οι φυσικές δραστηριότητες και η σχολική φυσική αγωγή βοηθά τους μαθητές να γυμνάζονται, να χαίρονται, να κοινωνικοποιούνται, να εκφράζονται και πολλά άλλα. Τι συμβαίνει όμως την εποχή της πανδημίας, όπου λόγω των συνθηκών όλα αυτά εκλείπουν;

«Εκείνο που προσπαθήσαμε να δούμε, όταν έγινε η αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων και περάσαμε στην τηλεκπαίδευση, ήταν μόνο τα θετικά. Προσωπικά προσπάθησα να το δω σαν μια ευκαιρία, για παράδειγμα απέκτησα καλύτερη επαφή με τους γονείς των μαθητών μου. Είναι γνωστό ότι σπάνια κάποιος γονιός θα ρωτήσει για τη συμμετοχή ή την πρόοδο του παιδιού του στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, παρόλο που μπορεί να πάρει πολλές πληροφορίες για το παιδί του. Τώρα είχα την ευκαιρία να επικοινωνώ με τους γονείς μέσω e-mail ή ακόμη και να μιλάμε κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης με τους γονείς κυρίως των μαθητών της Α’ και Β’ τάξης, γιατί χρειάζονταν υποστήριξη, λόγω ηλικίας τους. Επίσης είναι δύσκολο να ξεκλέψεις χρόνο για να τους δείξεις κάποια πολύ σημαντικά πράγματα σε σχέση με τη διά βίου άσκηση στο μάθημα, γιατί, όπως είναι λογικό, οι μαθητές/τριες θέλουν να τρέξουν, να παίξουν, να κινηθούν» επισημαίνει η εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής κ. Σταυρούλα Μέλλη.
Έτσι, λοιπόν, σκέφτηκαν με τη φίλη και συνάδελφό της κ. Ευαγγελία Ανδρεάδου, κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης, εκτός από την παρακίνηση, την ενεργοποίηση και τη δραστηριοποίηση των μαθητών/τριών σε κινητικές δραστηριότητες ήπιας μορφής, τι άλλο θα μπορούσε να τους παρακινήσει και να γίνουν περισσότερο φυσικά δραστήριοι.

«Αρχίσαμε λοιπόν να τους ενημερώνουμε για θέματα που αφορούν στην ασφαλή άσκηση, τον τρόπο δηλαδή που πρέπει να γυμνάζονται κάτω από τις παρούσες συνθήκες, αλλά και για όλη τους τη ζωή, χρησιμοποιώντας κυρίως υλικό από τα εμπλουτισμένα σχολικά βιβλία, βιντεάκια κ.λπ.» εξηγεί η ίδια για να προσθέσει: «Τον Δεκέμβριο φιλοξενήσαμε σε κοινή τηλεδιάσκεψη των δύο σχολείων με συμμετοχή 100 μαθητών τον γνωστό ορειβάτη των «7 summits» (των 7 ψηλότερων κορυφών του κόσμου) Νίκο Μαγγίτση. Οι μαθητές έδειξαν ενθουσιασμό, έλυσαν απορίες».

Από αριστερά η Ευαγγελία Ανδρεάδου και η Σταυρούλα Μέλλη

Όμως κάτι έλειπε, όπως εξομολογείται η κ. Σταυρούλα Μέλλη: «Έλειπε το παιχνίδι. Να μαθαίνουν παίζοντας. Τότε ήρθε η ιδέα. Να μπορούν να «πηγαίνουν» σε όλο τον κόσμο, όπως ο Νίκος Μαγγίτσης, με στόχο να κατακτήσουν «τη στέγη του κόσμου», να φτάσουν στο δικό τους Έβερεστ και να προσεγγίσουν με έναν διαφορετικό και παιγνιώδη τρόπο, θέματα που αφορούν την ορειβασία, την αερόβια άσκηση, την αντίδραση του οργανισμού στο μεγάλο υψόμετρο κ.λπ.».

Σύμφωνα με την ίδια, «εκεί λοιπόν μετά από πολλές αλλαγές, σκέψεις και ιδέες η Ευαγγελία Ανδρεάδου βρήκε το κατάλληλο εργαλείο και αρχίσαμε να προχωράμε το παιχνίδι των «7 κορυφών». Ενθουσιαστήκαμε και αν κρίνουμε από τις συμμετοχές, το ίδιο συμβαίνει και με τους μαθητές».
Να σημειωθεί πως μπορεί κάποιος να συμμετέχει στο παιχνίδι «Γίνε ο ορειβάτης των «7summits»» στο https://gamilab.com/play/5682be73-54ee-43d9-81ca-0821b1fa4825/.

«Ευχαριστούμε πολύ τον Νίκο Μαγγίτση για τη συμμετοχή του και το πλούσιο φωτογραφικό υλικό που μοιράστηκε μαζί μας, αποτέλεσε για εμάς πηγή έμπνευσης και συνεχίζουμε. Επίσης ευχαριστούμε πολύ και τους διευθυντές των σχολείων μας Κατερίνα Δώσσα και Αντώνη Κοκκάλα, του 8ου Δημοτικού Σχολείου Ν. Ιωνίας και 3ου Δημοτικού Σχολείου Αισωνίας Σέσκλου αντίστοιχα, για την αρωγή τους και τη στήριξή τους σε όλη αυτή την προσπάθεια που κάνουμε, καθώς και τους συναδέλφους μας εκπαιδευτικούς» ανέφερε η ίδια για να καταλήξει λέγοντας: «Οι εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής χρειάζεται να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να είναι φυσικά δραστήρια και να βάζουν προσωπικούς στόχους. Και ασφαλώς συνεχίζουμε. Υπάρχουν κι άλλες προγραμματισμένες δράσεις προσαρμοσμένες πάντα στις ιδιαίτερες συνθήκες που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή η σχολική κοινότητα και ο αθλητισμός».

Από την πλευρά της η εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής κ. Ευαγγελία Ανδρεάδου σημείωσε πως «μέσα από την παρέμβασή μας προσπαθήσαμε να εμπνεύσουμε στους μαθητές στόχους για το μέλλον που να τους ωθούν σε αναβαθμισμένη ποιότητα στην υγεία τους μέσα από την άσκηση, αλλά και την αειφορία στον τρόπο ζωής τους».
Η ίδια ανέφερε πως «υιοθετήσαμε σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις, όπως η μάθηση μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες, εμπλοκή με πραγματικές εμπειρίες και συνεντεύξεις ανθρώπων που έχουν κατακτήσει στόχους και έχουν καταφέρει σημαντικά επιτεύγματα, έτσι ώστε να τους ενθαρρύνουμε να αλλάξουν στάσεις και να υιοθετήσουν ωφέλιμες συνήθειες προς όφελος της υγείας τους, αλλά και του περιβάλλοντος στο οποίο ζούμε. Αυτό δεν μπορεί να επιτευχθεί με τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας παρά μέσα από πολυτροπικά περιβάλλοντα όπου ο μαθητής γίνεται ερευνητής, επιλέγει, αποδέχεται ή απορρίπτει, σύμφωνα με τον Prensky. Με τον τρόπο αυτό, αναπτύσσει την κριτική του σκέψη, χρησιμοποιεί τη γνώση σαν εργαλείο και μαθαίνει να επικεντρώνεται στον στόχο του».

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το