Πολιτισμός

Όπερα από «ντριμ τιμ» στο Χόρτο

Το Ίδρυμα Αγγελίνη-Χατζηνίκου διοργανώνει το Φεστιβάλ Χόρτου αδιάλειπτα εδώ και 38 χρόνια, τελώντας ένα μικρό θαύμα και συντηρώντας έναν διαρκή πολιτιστικό φάρο, με το Νίκο Αδρασκέλα στο τιμόνι της καλλιτεχνικής διεύθυνσης τα τελευταία χρόνια, μαθητή του αείμνηστου συνιδρυτή Γ. Χατζηνίκου. Έτσι φέτος στο Φεστιβάλ παρουσιάζεται, μεταξύ άλλων, και μια ολοκληρωμένη παράσταση όπερας, γιατί τα ωραία πράγματα συμβαίνουν όπου υπάρχει θέληση, πείσμα, μεράκι και ψυχή. Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή…
Ένας ψυχίατρος, τρεις γυναίκες τρόφιμοι, ένας καλεσμένος τραγουδιστής, μουσικοί και χορωδοί σε μια πρότυπη θεραπευτική μονάδα αντιμετώπισης της διασχιστικής διαταραχής ταυτότητας, ανεβάζουν την όπερα του Πέρσελ «Διδώ και Αινείας», υπό την καθοδήγηση του πρώτου. Στόχος η μελέτη της επίδρασης της μουσικής στις ασθενείς, οι οποίες καλούνται να ερμηνεύσουν διπλούς ρόλους, όπως κι ο προσκεκλημένος τραγουδιστής, ο οποίος έχει γυναικεία φωνή…

Σε ένα παιχνίδι, λοιπόν, όπου η φαντασία μπερδεύεται με την πραγματικότητα, η ανάγνωση που μας προσφέρει το σκηνοθετικό δίδυμο των Γιώργου Αχλαδιώτη και Φωτεινής Παπαθανασίου δίνει μια άλλη διάσταση στο μπαρόκ αριστούργημα. Με το λιμπρέτο του να στηρίζεται στην Αινειάδα του Βιργιλίου, αλλά με την τροποποίησή του από τον Τέιτ, με την προσθήκη μαγισσών, που συμβολίζουν τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία και την επιρροή της στην Αγγλία, το έργο είναι από γεννήσεώς του γραμμένο για πολλαπλές ερμηνείες. Με τη Μαρίτα Παπαρίζου που έχει ερμηνεύσει στο παρελθόν με διθυραμβικές κριτικές τη Διδώ, αλλά όχι και την Αρχιμάγισσα, που καλείται να ερμηνεύσει τώρα από κοινού, την Αγάπη Παπαμήτσου, που έχει ερμηνεύσει αντίστοιχα τη Δεύτερη Κυρία και την Πρώτη Γητεύτρα, ενώ τώρα θα αλλάξει τον πρώτο από τους ρόλους της με την Μπελίντα, τη Ρόζα Καπόν Πουλημένου να είναι Μπελίντα στο παρελθόν και τώρα Δεύτερη Κυρία και Δεύτερη Γητεύτρα, τον Βασίλη Μπούρη πάλαι ποτέ Αρχιμάγισσα και τώρα Πνεύμα και Ναύτης και τον Διονύση Τσαντίνη να είναι πέρα από Αινείας, όπως σε έτερη παραγωγή, παράλληλα Ψυχίατρος χτίζεται ένα γαϊτανάκι όπου οι ίδιοι οι πρωταγωνιστές καλούνται να αναβαπτιστούν και να βυθιστούν στα alter ego τους.

Με κουστούμια αυθεντικά όλα από τη δεκαετία του ’50, μέσα στον χώρο του ανοιχτού θεάτρου του Χόρτου οι θεατές της παράστασης θα κληθούν να γίνουν κοινωνοί μιας διαστρεβλωμένης πραγματικότητας όπου τα πάντα είναι φανερά και τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται.
Κατά αυτόν τον τρόπο η διάσημη κοντράλτο Μαρίτα Παπαρίζου ηγείται μιας μοναδικής φωνητικής Dream team αποτελούμενης από τους προαναφερθέντες υπερδραστήριους και διακεκριμένους Διονύση Τσαντίνη (βαθύφωνος) και Ρόζα Καπόν Πουλημένου (μεσόφωνος), την ταλαντούχα Αγάπη Παπαμήτσου (υψίφωνος) και τον ξεχωριστό Βασίλη Μπούρη (κόντρα τενόρος), εμφανιζόμενη για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ Χόρτου, στη γενέτειρά της, μετά από μια πρόσφατη σειρά επιτυχημένων εμφανίσεων στην Ιταλία.
Από την άλλη ο Αλέξανδρος Παπαρίζος ηγείται της εξαιρετικής μουσικής ομάδας, που απαρτίζεται από το Novarte Ensemble με τους Ζήσιμο Σουλκούκη (1ο βιολί), Μυρτώ Μωραΐτου (2ο βιολί), Ρόμπερτ Σμαγκούλοβ (βιόλα), Άλεξ Μποβ (τσέλο) και Βενιαμίν Χατζηκουμπάρογλου (τσέμπαλο και όργανο), καθώς και το φωνητικό σύνολο Motetii. Τέλος ο Γιώργος Αχλαδιώτης και η Φωτεινή Παπαθανασίου συνεργάζονται ξανά μετά από την τελευταία τους κοινή εργασία το 2015.
Ας βρεθούμε, λοιπόν, όλοι στις 3 και 4 Αυγούστου στο Χόρτο σε μια ξεχωριστή παράσταση, που σίγουρα έχει να δώσει πολλά μηνύματα στον καθένα από εμάς και που θίγει πτυχές στις οποίες δεν θα έπρεπε να εθελοτυφλούμε. Τα υπόλοιπα επί σκηνής, με θέατρο μέσα στο θέατρο…

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το