Τοπικά

Open Office Volos: Πρωτοποριακό στέκι για συνεργασία επαγγελματιών

To Open Office Volos είναι ένας καινούργιος επαγγελματικός πολυχώρος, που άρχισε να λειτουργεί από τον περασμένο Αύγουστο στο κέντρο του Βόλου. Πρόκειται για έναν συνεργατικό χώρο (co-working space) διαμορφωμένο κατάλληλα με τις απαραίτητες υποδομές, που φιλοδοξεί να μετατραπεί, όχι μόνο στο νέο στέκι των επαγγελματιών της πόλης, αλλά σε μία κοιτίδα επιχειρηματικότητας. Η κ. Έλενα Καλίνινα, ταμίας του Ελληνορωσικού Εμπορικού Επιμελητηρίου και ιδρύτρια του Ινστιτούτου Μεσογειακής Κουλτούρας, η οποία ζει στη Μαγνησία από το 1997, μίλησε για το φιλόδοξο project που έχει θέσει σε εφαρμογή.

Η Ελλάδα είναι η δεύτερη πατρίδα για την κ. Καλίνινα, η οποία φέτος συμπληρώνει είκοσι έξι χρόνια παρουσίας μακριά από την πατρίδα της. Αρχικά βρέθηκε στην Αθήνα, όπου έζησε για τρία χρόνια. Τότε, με τη γέννηση του παιδιού της βρέθηκε στον Βόλο. Με τον σύζυγό της ερωτεύθηκαν την πόλη και εγκαταστάθηκαν μόνιμα εδώ, όπως εξομολογήθηκε σε άπταιστα ελληνικά που εντυπωσιάζουν. Έκτοτε μοιράζει τον χρόνο της μεταξύ Βόλου και Αλμυρού που βρίσκεται ο τόπος κατοικίας της.
Η κ. Καλίνινα επενδύει στο συνεργατικό κίνημα στην εργασία, όπως αποδίδεται στα ελληνικά το co-working. Η πρωτοτυπία του έγκειται στο γεγονός ότι δίνει την ευκαιρία σε επαγγελματίες από ένα ευρύ φάσμα να δουλέψουν σε ένα κοινόχρηστο περιβάλλον. Έτσι εδώ και 1,5 μήνα προέκυψε το Open Office Volos, που βρίσκεται στην «καρδιά» του Βόλου (Κ. Καρτάλη 64, 2ος όροφος) και είναι προσβάσιμος και σε ΑμεΑ.

«Θα είχαμε ξεκινήσει από την περασμένη άνοιξη, αλλά λόγω κορωνοϊού καταλήξαμε να ανοίξουμε τον Αύγουστο», σημείωσε η πρόεδρος του Ινστιτούτου Μεσογειακής Κουλτούρας (Institute of the Mediterranean Culture/I.M.C.), που επισήμανε ότι ο Covid-19 ανέτρεψε τον αρχικό σχεδιασμό που υπήρχε για να προσθέσει: «Δημιουργήσαμε έναν χώρο, που παρέχει όλα τα απαραίτητα εργαλεία σε επαγγελματίες, freelancers, startups, ακόμη και φοιτητές, να εργαστούν απερίσπαστοι. Δεν υπάρχει κανένας περιορισμός. Από εκεί και πέρα, το Open Office Volos είναι εξοπλισμένο για τις επαγγελματικές ανάγκες όσων επιθυμούν να δουλέψουν σε έναν συνεργατικό χώρο. Δημιουργήσαμε στην ουσία έναν πολυχώρο εργασίας, απόλυτα λειτουργικό με πολλές παροχές. Στον χώρο μας μπορούν να βρούνε στέγη μέχρι και σύλλογοι της πόλης π.χ. για τις συναντήσεις τους. Έτσι, πληρώνοντας τις ώρες που παραμένεις, με τα κοστολόγια να είναι απόλυτα προσιτά, έχεις όλες τις παροχές που χρειάζεσαι».

Στο εξωτερικό το κίνημα του co-working παραμένει εξαιρετικά δημοφιλές και η κ. Καλίνινα αισιοδοξεί ότι θα υπάρξει ευρεία αποδοχή και σε τοπικό επίπεδο: «Σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη τα συνεργατικά σχήματα δουλεύουν αρκετά. Αυτή η μορφή εργασίας έρχεται να καλύψει πολλά κενά, αλλά και ανάγκες. Επομένως και στην περιφέρεια, το co-working θα αποκτήσει το κοινό του και ανθρώπους που θα επωφεληθούν».

Στη συνέχεια, η κ. Καλίνινα ανέλυσε τα οφέλη για όσους εργάζονται ως co-workers σε συνεργατικούς χώρους, που πάνω απ’ όλα μπορούν να εξελιχθούν σε εργαλεία που δίνουν ώθηση στο αντικείμενο του καθενός: «Οδεύουμε ολοταχώς προς αυτή την κατεύθυνση. Οι συνεργατικοί χώροι εξελίσσονται σε κοιτίδες επιχειρηματικότητας. Γι’ αυτό και δύο φορές την εβδομάδα διοργανώνουμε «ανοικτές βραδιές» στο κοινό του Βόλου, δίχως καμία χρέωση. Κάθε Τρίτη έχουμε θεσπίσει το «Open Book Day», που παρουσιάζουμε βιβλία, συγγραφείς και γενικότερα οτιδήποτε έχει να κάνει με την Τέχνη και την εκπαίδευση, ενώ κάθε Πέμπτη δίνουμε βάση στο επιχειρείν. Μία καινούρια ιδέα, μία καινοτόμα επιχείρηση, προβάλλεται μέσα από τη δράση μας «Open Ex Volos», που απευθύνεται σε όποιον επιχειρηματία θέλει να μας παρουσιάσει την επιχείρησή του ή να αντλήσει νέο πελατολόγιο ακόμη και μέσα από το κοινό μας. Στοχεύουμε στο να δημιουργήσουμε ένα επαγγελματικό στέκι, που θα βοηθάει τις επιχειρήσεις της περιοχής».
Κλείνοντας, η κ. Καλίνινα επισήμανε για τους συνδυαστικούς χώρους εργασίας και το εξής: «Μετά τα μνημόνια, την οικονομική κρίση και την πανδημία του κορωνοϊού, το co-working δίκαια θεωρείται anti-crisis solution. Προσφέρει πολλές λύσεις, ειδικά αυτές τις δύσκολες εποχές».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το