Τοπικά

Ομάδα φοιτητών αποτυπώνει σε ταινία την πανδημία

Η ταινία μεσαίου μήκους με τον τίτλο «Ευημερία νάρκη», η οποία εδώ και λίγες ημέρες «ανέβηκε» στο κανάλι της θεατρικής ομάδας «3ος όροφος» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στο YouTube, αντανακλά επί της οθόνης τις συνθήκες τις δυστοπικής πραγματικότητας που δημιούργησε η πανδημία του κορωνοϊού. Η σκηνοθέτιδα και θεατροπαιδαγωγός κ. Μαρία Καραζάνου μίλησε για το εξαιρετικά ενδιαφέρον έργο των φοιτητών, οι οποίοι πέρα του ότι ξεδιπλώνουν το ταλέντο τους μπροστά από τις κάμερες, εκφράζουν τις ανησυχίες τους για τα τεκταινόμενα.

Το φιλμ έχει 34λεπτη σχεδόν διάρκεια και η υπόθεση εκτυλίσσεται στο κοντινό μέλλον. Το σενάριο έχει φόντο τον Μάιο του 2026, με την ανθρωπότητα να πορεύεται υπό συνθήκες εγκλεισμού, εξαιτίας ενός φονικού ιού, ενώ παιδιά και ηλικιωμένοι διαμένουν μακριά από τον παραγωγικό πληθυσμό, του οποίου η ζωή βρίσκεται σε άμεση εξάρτηση από το πρόγραμμα «Εστία». Η Θεσσαλονικιά σκηνοθέτιδα της ταινίας, η οποία βρίσκεται στο τιμόνι της θεατρικής ομάδας εδώ και 3,5 χρόνια, μίλησε για τη δουλειά που έγινε τους προηγούμενους μήνες απ’ όλους τους συντελεστές και τα ανάμικτα συναισθήματα που προκαλεί στους θεατές η «Ευημερία νάρκη».
«Παρουσιάζουμε ένα δυστοπικό κοντινό μέλλον», επισήμανε η κ. Καραζάνου, η οποία δεν έκρυψε ότι πολλά στοιχεία του σεναρίου αντλήθηκαν από την πραγματικότητα που βιώνουμε από τις αρχές του περασμένου έτους: «Ας μην ξεχνάμε ότι η πανδημία άφησε το αποτύπωμά της πολύ βαθιά στις ψυχές των ανθρώπων, ενώ δεν ξέρουμε εάν και πότε θα επανέλθουμε στην κανονικότητα που όλοι γνωρίζαμε. Για παράδειγμα, προσωπικά ανυπομονώ να ξαναπάω στο θέατρο και να νιώσω τη χαρά της ζωντανής παράστασης. Ή στο θέμα της επικοινωνίας. Όλο το προηγούμενο διάστημα κάναμε τηλεδιασκέψεις και τα πάντα γίνονταν μέσω διαδικτύου».
Ανάλογος ήταν ο αντίκτυπος και στους φοιτητές, με την κ. Καραζάνου να λέει: «Δεν αποτέλεσαν εξαίρεση από τον κανόνα. Κι εφόσον δεν υπήρχε η δυνατότητα να κάνουμε θέατρο, είχαν την ανάγκη να ασχοληθούν με κάτι δημιουργικό. Έτσι προέκυψε η «Ευημερία νάρκη», ως αντίδοτο στην κατάσταση που βιώνουν τα παιδιά. Και η αξία της ταινίας έγκειται στο ότι τη γυρίσαμε με τα δικά μας μέσα και μία θεατρική ομάδα δημιούργησε ένα φιλμ, που μπορεί εύκολα να παρακολουθήσει ο καθένας».

Τα σεναριακά ευρήματα της ταινίας είναι πολλά. Το γεγονός ότι ο πολυετής εγκλεισμός εκλαμβάνεται ως κανονικότητα είναι ένα εξ αυτών: «Στην ταινία, αυτό ισχύει τόσο για αυτούς που είναι παραγωγικοί, όσο και για τα παιδιά και τους ηλικιωμένους. Και ειδικά το κυνήγι της παραγωγικότητας και να είσαι αποδοτικός, είναι στοιχεία που μπορούν να σε υποχρεώσουν σε εκπτώσεις. Ή να εμπλακείς σε μία κατάσταση, δίχως να το πάρεις είδηση».
Οδεύοντας προς το φινάλε της ταινίας, η έξοδος από την καραντίνα αντιμετωπίζεται ποικιλοτρόπως. «Κάποιοι το παίρνουν καλά και κάποιοι όχι. Όμως, αυτή η πολυμορφία συναντάται και στην πραγματικότητα. Όπως τώρα, που ακούμε εκ διαμέτρου αντίθετες απόψεις για όσα βιώνουμε στον καιρό της πανδημίας», τόνισε η σκηνοθέτιδα, που αυτή την περίοδο πέρα από τη θεατρική διδασκαλία στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, ολοκληρώνει τις διδακτορικές σπουδές της.
Η «Ευημερία νάρκη» είναι η πέμπτη κατά σειρά ταινία που «ανεβαίνει» τους τελευταίους μήνες στο κανάλι της θεατρικής ομάδας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στο YouTube μετά τα έργα «Re act», «Έκτακτα γιορτινά μπισκότα», «Γελώντας» και «Παρέλαση». Στην παραγωγή του τελευταίου φιλμ συμμετείχαν συνολικά 37 φοιτητές, ενώ οι μοναδικοί συντελεστές εκτός πανεπιστημιακής κοινότητας ήταν ο Τάσος Κουλούρης από το «Rec ’n’ mix studio» στην ηχοληψία και το μοντάζ και η Ασπασία Μπότα που είναι σκηνογράφος. «Κάθε φορά που δίνουμε ένα κίνητρο, μία ιδέα στα παιδιά, κάθε φορά τα βλέπω να μεγαλουργούν κι αυτό δεν παύει να με συγκινεί», εξομολογήθηκε κλείνοντας η Θεσσαλονικιά θεατροπαιδαγωγός.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το