Τοπικά

Ολοκληρώθηκε το 2ο Θερινό Σχολείο του έργου ODYSSEA στην Αλόννησο σχετικά με την Γαλάζια Ανάπτυξη

Το έργο ODYSSEA, που αποτελεί εμβληματική πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Μεσόγειο πραγματοποίησε στην Αλόννησο από τις 2 έως τις 6 Σεπτεμβρίου το 2ο Θερινό Σχολείο, με θέμα «Ωκεανογραφία και την Αλιεία στη Μεσόγειο».
Αξιοποιώντας την εμπειρία που αποκτήθηκε με την υλοποίηση του περυσινού Θερινού Σχολείου (Ν. Καρβάλη Καβάλας, 3-12/9) οι διοργανωτές επέλεξαν 18 νέους επιστήμονες και επαγγελματίες από Ελλάδα, Κύπρο, Μαρόκο και Τυνησία προκειμένου να παρουσιάσουν τις ευκαιρίες που δημιουργεί τόσο η πρόοδος των δράσεων του έργου ODYSSEA όσο και η γενικότερη στροφή της έρευνας σε καινοτόμες εφαρμογές.

Συλλογή ωκεανογραφικών δεδομένων στο ερευνητικό σκάφος ΝΗΡΗΙΣ

«Για πρώτη φορά δοκιμάσαμε τις δυνατότητες της νέας πλατφόρμας που δημιουργήσαμε με ανθρώπους εκτός του Εταιρικού σχήματος με στόχο να την αξιολογήσουν σε σχεδόν πραγματικές συνθήκες» » δηλώνει ο Γεώργιος Συλαίος, καθηγητής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ) και Συντονιστής του έργου ODYSSEA.
«Η πλατφόρμα ODYSSEA» διευκρινίζει ο Γ. Συλαίος «αποτελεί το βασικό εργαλείο που αναπτύσσει το έργο με την υποστήριξη των τεχνολογικών εταίρων του, στους οποίους περιλαμβάνονται μερικές από τις πλέον καινοτόμες επιχειρήσεις της Ευρώπης. Η πλατφόρμα στην τελική της φάση, η οποία προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 2021, θα επιτρέπει την εύκολη εύρεση, παρουσίαση και επεξεργασία των διαρκώς αυξανόμενων δεδομένων που συλλέγονται από σύγχρονα συστήματα παρακολούθησης της Γης της ΕΕ, όπως το Σύστημα Copernicus, αλλά και από το δίκτυο των εννέα Παρατηρητηρίων που έχει δημιουργήσει το έργο ODYSSEA σε όλη την Μεσόγειο. Στόχος του έργου είναι η ηλεκτρονική πλατφόρμα να μετατρέπει τα δεδομένα αυτά σε υπηρεσίες επ’ ωφελεία των επαγγελματιών και των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο θαλάσσιο περιβάλλον.

Στο πλαίσιο αυτό οι εκπαιδευόμενοι χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες με στόχο να μελετήσουν και να προτείνουν τις υπηρεσίες που μπορούν να αναπτυχθούν από προϊόντα δεδομένων για συγκεκριμένους τομείς της Γαλάζιας Οικονομίας: πλατφόρμες εξόρυξης πετρελαίου και φυσικού αερίου, οργανισμοί λιμένος, αλιείς και υδατοκαλλιεργητές.

Παρατήρηση κητωδών στο ερευνητικό σκάφος ΟΔΥΣΣΕΙΑ

«Το Θερινό Σχολείο συμπεριλάμβανε πρακτική άσκηση και αλληλεπίδραση με τους ντόπιους αλιείς της Αλοννήσου» πρόσθεσε ο Αθανάσιος Τσικλήρας, Αν. Καθηγητής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) «πράγμα που εκτιμήθηκε ιδιαίτερα από τους εκπαιδευόμενους. Επιπλέον, ήταν το πρώτο βήμα για να αναδείξουμε την εκπαιδευτική διάσταση της πλατφόρμας ODYSSEA και να βελτιώσουμε τις σχετικές πτυχές βάσει των παρατηρήσεων των εκπαιδευομένων»

Το 2ο Θερινό Σχολείο φιλοξενήθηκε σε αίθουσα που παραχώρησε ο Δήμος Αλόννησου και συνδιοργανώθηκε από το ΑΠΘ, το ΔΠΘ και το Ίδρυμα Thalassa, το οποίο από το 2004 έχει αναλάβει και ολοκληρώσει πλήθος δράσεων για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος στην Μεσόγειο και ειδικότερα στo Εθνικό Θαλάσσιο Πάρκο Αλοννήσου-Βορείων Σποράδων όπου βρίσκεται σημαντικός πληθυσμός της θαλάσσιας φώκιας Monachus monachus.

Κεντρική φωτο: Επίδειξη αλιευτικών εργαλείων σε παράκτιο αλιευτικό σκάφος

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το