Το κοστολογημένο σχέδιο ανάπτυξης της Θεσσαλίας και ειδικότερα της Μαγνησίας, όπως θα κατατεθεί αύριο στον πρωθυπουργό από τον Περιφερειάρχη Κώστα Αγοραστό, παρουσιάζει σήμερα η «Θ».
Η Κυβέρνηση θέλει να ανοίξει νέα σελίδα για την ανάπτυξη της Θεσσαλίας διοργανώνοντας το διήμερο περιφερειακό αναπτυξιακό συνέδριο σε συνεργασία με την αιρετή Περιφέρεια. Οι εργασίες αρχίζουν σήμερα και ολοκληρώνεται αύριο με ομιλία του πρωθυπουργού. Για επενδύσεις σε ολόκληρη τη Θεσσαλία θα ζητηθούν 2 δις ευρώ για υποδομές, ενέργεια, δίκτυα και υδάτινους πόρους.
Η Περιφέρεια Θεσσαλίας, μέσω του κ. Αγοραστού θα καταθέσει μια δέσμη θεσμικών μέτρων για «επιστροφή» στην κανονικότητα με μια «παραγωγική επανάσταση» που θα οδηγεί στην αύξηση των θέσεων εργασίας και του εθνικού πλούτου, με μείωση των φορολογικών συντελεστών, μείωση του ασφαλιστικού κόστους, με φορολογική σταθερότητα, με στοχευμένο αναπτυξιακό Νόμο, με ταχύτητα στην απονομή δικαιοσύνης, με πάταξη της γραφειοκρατίας, με χρηματοδόπτηση και στήριξη των επιχειρήσεων μείωση των τιμών των παραγωγικών συντελεστών, βελτίωση της κοινωνικής προστασίας των ασθενέστερων οικονομικά ομάδων, με ένα οριστικό τέλος στην πολυνομία και κακονομία, με
στρατηγική προστασίας των «κρίσιμων» υποδομών (δίκτυα μεταφοράς και διανομής ενέργειας, το δίκτυο υδροδότησης, τα συστήματα των αεροδρομίων) για τη διατήρηση των ζωτικών λειτουργιών της κοινωνίας, την υγεία, την δασική προστασία, την ασφάλεια την κοινωνική και οικονομική ευημερία των πολιτών.
Ο ίδιος θα ζητήσει μια ιστορική θεσμική τομή: τη μετεξέλιξη της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης σε Περιφερειακή Διακυβέρνηση.
Το σχέδιο για τη Μαγνησία
Από το 2011 μέχρι σήμερα έχουν υλοποιηθεί μέσω της αιρετής Περιφέρειας 378 έργα και 697 επενδύσεις συνολικού προϋπολογισμού 651 εκατ. ευρώ για τη Μαγνησία και τις Σποράδες. Ο κ. Αγοραστός θα αναφερθεί στα έργα της Κάρλας, τον καταδυτικό τουρισμό και τα υποβρύχια μουσεία, τα αλιευτικά καταφύγια, τα αρχαία θέατρα Δημητριάδος και Φθιωτίδων Θηβών, καθώς και τους παλαιολιθικούς οικισμούς στις παρακάρλιες περιοχές. Θα ζητηθούν οι αναγκαίες επενδύσεις στο λιμάνι που είναι το μοναδικό στη χώρα που διαθέτει σύγχρονο σύστημα ασφαλείας ISPS. Επίσης θα αναφερθεί στα έργα που κατασκευάστηκαν ή βρίσκονται σε εξέλιξη όπως το καταφύγιο στο Βότσι Αλοννήσου, έργα αποχέτευσης στους Δήμους Αλμυρού, Σούρπης, Αλοννήσου, Αγριάς – Άνω Βόλου, Ν. Αγχιάλου, Πορταριάς, Ζαγοράς, Φερών, Σκοπέλου και Σκιάθου, πλατείες στο Βόλο και τη Νέα Ιωνία, τα αντιπλημμυρικά του Ξηριά και του Κραυσίδωνα, τη λιμνοδεξαμενή Ξεριά στον Αλμυρό, τα 2 κτίρια του Πανεπιστημίου, το δρόμο Βόλος – Βελεστίνο, το φράγμα στο Μαυρομάτι, το ολοκληρωμένο νησιωτικό πρόγραμμα με 10 εκατ. έργα στα νησιά των Β. Σποράδων και το Τρίκερι, βρεφονηπιακοί σταθμοί, σχολεία, ιατροτεχνολογικός εξοπλισμός για νοσοκομεία, και κέντρα υγείας, ασθενοφόρα, ηλεκτροκίνηση του θεσσαλικού σιδηροδρόμου, περιπολικά, έργα αγροτικά, έργα οδικών υποδομών, δράσεις για την καταπολέμηση της φτώχειας .
Το νέο πρόγραμμα για τη Μαγνησία δίνει βάρος στις εξής αναπτυξιακές Προτεραιότητες:
α) ενίσχυση της παραγωγικής / επιχειρηματικής δραστηριότητας και ενδυνάμωση της ανταγωνιστικότητας και της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων έχοντας ως αιχμή την καινοτομία και τις νέες τεχνολογίες, β) αξιοποίηση και αύξηση της συμμετοχής του ανθρώπινου δυναμικού στην αγορά εργασίας, η ενεργός ένταξη και η κοινωνική ενσωμάτωση των κοινωνικά και οικονομικά ευπαθών ομάδων, γ) Ολοκλήρωση διατηρήσιμων και ασφαλών υποδομών, για την ανάπτυξη και την
απασχόληση, δ) Η προστασία του περιβάλλοντος και των φυσικών και πολιτιστικών πόρων, η μετάβαση σε μια οικονομία φιλική στο περιβάλλον, με επάρκεια πόρων για αγροτική, τουριστική και ολοκληρωμένη ανάπτυξη και απασχόληση.
Ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης στο σιδηρόδρομο, το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης Δήμου Βόλου τα δίκτυα ύδρευσης Βόλου και Νέας Ιωνίας, τις παρακάμψεις του Βόλου (Α/Κ Λάρισας έως Μπουρμπουλήθρα και Αγριά – Μαλάκι), τα 2 νέα κτίρια για το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, τη βελτίωση του τμήματος Βόλος – Βελεστίνο, τα δίκτυα ύδρευσης και αποχέτευσης Αλμυρού, τα λιμάνια Πλατανιά και Αη Γιάννη, τα αλιευτικά καταφύγια Χορευτού και Τρικερίου, την παράκαμψη Αφήσου, τη βελτίωση της ασφάλειας στο οδικό δίκτυο του Πηλίου.
Όλα τα έργα της Θεσσαλίας
Έργα Μεταφοράς νερού από τον Αχελώο | |
Κατασκευή Ογκολογικού Κέντρου αδρονικής θεραπείας | |
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ – ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | |
ΕΡΓΑ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΥΔΑΤΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ | |
Ολοκλήρωση έργων μεταφοράς & διανομής νερού Λίμνης Κάρλας υπόλοιπο Α΄και Β΄Φάση | 85.000.000 |
Προμελέτη – οριστική μελέτη & κατασκευή Φράγματος Σκοπιάς Φαρσάλων | 28.600.000 |
Κατασκευή έργων τεχνητού εμπλουτισμού καρστικού συστήματος Υπέρειας Λάρισας-Ορφανών Ν. Καρδίτσας | 59.460.000 |
Οριστική Μελέτη και Κατασκευή Φράγματος Νεοχωρίτη | 51.950.000 |
Κατασκευή Αγωγού Μεταφοράς του Νερού από τη Λιμνοδεξαμενή Ξεριά | 3.332.000 |
Κατασκευή Φράγματος & Αρδευτικού Δικτύου Πλατάνου Τρικάλων | 11.850.000 |
Κατασκευή αγωγού μεταφοράς Πανόρμου Σκοπέλου | 7.149.323 |
Κατασκευή αγωγού μεταφοράς Καστανιάς Αλοννήσου | 7.689.561 |
Κατασκευή Λιμνοδεξαμενής & Αρδευτικού Δικτύου στο ΔΔ Πιαλείας Ν. Τρικάλων | 2.400.000 |
Φράγμα Μπελμά Κισσάβου | 20.000.000 |
Οριστική Μελέτη και Κατασκευή Φράγματος Αχλαδοχωρίου | 8.000.000 |
Οριστική Μελέτη και Κατασκευή Φράγματος Διάσελλου | 6.000.000 |
Οριστική Μελέτη και Κατασκευή Φράγματος Γριζάνου | 10.000.000 |
Αρδευτικό Έργο στη Λεκάνη Αντλιοστασίου Κεραμιδίου Δήμου Φαρκαδόνας | 3.100.000 |
Κατασκευή Ταμιευτήρα Δελερίων Ν. Λάρισας και συνοδά έργα (Δελέρια – Χείμαρρος – Μπεγδένι). | 32.800.000 |
Κατασκευή Ταμιευτήρα Κοιλάδας | 9.000.000 |
Κατασκευή Υπόγειων Αγωγών ΤΟΕΒ Ενιπέα Φαρσάλων | 3.500.000 |
Αρδευτικό Έργο Αμουρίου Δ. Ποταμιάς | 4.500.000 |
Κατασκευή Λιμνοδεξαμενής Κυψέλης | 4.500.000 |
Υπογειοποίηση – Εκσυγχρονισμός Δικτύου Αρδευτικών Γεωτρήσεων ΤΟΕΒ Σελλάνων | 4.140.000 |
Κατασκευή λιμνοδεξαμενής Παλαιομονάστηρου Ν.Τρικάλων | 1.580.000 |
Ταμιευτήρας στη θέση Κακλιτζόρεμα Διλόφου Ν.Λάρισας | 11.900.000 |
Ταμιευτήρας στη θέση Ναρθάκι Λουτζιακόρεμα Ν.Λάρισας | 10.000.000 |
Προμελέτη-Οριστική Μελέτη Φράγματος Αμυγδαλέας Πηνειού Λάρισας | 2.600.000 |
Κατασκευή Ταμιευτήρα Ν. Λάρισας στη θέση Αγιόκαμπος Λιβαδότοπος | 20.000.000 |
Κατασκευή Ταμιευτήρα Ν. Λάρισας στην θέση Πουρναρίου – Αμπελακίων Λιβαδότοπος | 7.500.000 |
Κατασκευή φραγμάτων Λιμνοδεξαμενών κ.λπ. στις περιοχές του ποταμού Σοφαδίτη Α’ Φάση | 25.000.000 |
Κατασκευή Ταμιευτήρων και συνοδά έργα Ν. Λάρισας α) Καλό Νερό, β) Αγία Τριάδα, γ) Αγ. Αντώνιος | 90.000.000 |
Κατασκευή φράγματος αναστόμωσης πηγών Βρυσιών | 2.200.000 |
Κατασκευή φραγμάτων Λιμνοδεξαμενών κλπ στις περιοχές του ποταμού Σοφαδίτη Β’ Φάση | 50.000.000 |
Μελέτη και έργο Εκτροπής Βαθυλακιώτη στη Λίμνη Σμοκόβου | 30.000.000 |
Επικαιροποίηση Μελέτης Ρουφράκτη Τιτανίου | 500.000 |
Κατασκευή Ταμιευτήρα Αγίων Αναργύρων Δ. Κρανώνα | 6.000.000 |
ΣΥΝΟΛΟ ΕΡΓΩΝ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΥΔΑΤΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ | 620.250.884 |
ΕΓΓΕΙΟΒΕΛΤΙΩΤΙΚΑ ΕΡΓΑ | |
Μεταφορά δια βαρύτητας νερού από φράγμα Γυρτώνης στη Λίμνη Κάρλα | 40.000.000 |
Εξορθολογισμός λειτουργίας υφιστάμενων δικτύων άρδευσης Ν. Τρικάλων | 12.000.000 |
Μελέτες Αναδασμών και Μικρά παράλληλα έργα Στεφανοβικείου – Αλμυρού | 14.500.000 |
Καθαρισμός ποταμών Π.Ε. Καρδίτσας
Ποταμού Καλέντζη Ποταμού Καράμπαλη Ποταμού Φαρσαλίτη Ποταμού Πάμισου Ποταμού Σοφαδίτη Καθαρισμός Συλλεκτήρα Τ3 Βουβουλίνα |
15.000.000 |
Χείμαρρος Ξηριάς (Εκβολή) | 8.500.000 |
Μελέτη και Κατασκευή Κλειστού (Υπό Πίεση) Αρδευτικού Δικτύου στην περίμετρο του ΤΟΕΒ Ταυρωπού | 70.000.000 |
Μελέτη και Κατασκευή Αρδευτικών Έργων στις περιοχές του ποταμού Σοφαδίτη εκτός Κλειστού Δικτύου Σμοκόβου (διασύνδεση γεωτρήσεων ΠΑΥΥΘ+υπόγειοι αγωγοί+πιθαν. λιμοδεξαμενες-ρουφράκτες ) | 50.000.000 |
Κατασκευή Δικτύων Φράγματος Ληθαίου | 1.500.000 |
Μεταφορά Νερού με κλειστό δίκτυο από τον ποταμό Καλέντζη στον ποταμό Σοφαδίτη | 5.000.000 |
Κλειστά Δίκτυα Άρδευσης Αγροκτημάτων Δήμου Παλαμά | 5.000.000 |
Υπόγειοι Αγωγοί ΤΟΕΒ Μάτι Τυρνάβου | 2.500.000 |
ΣΥΝΟΛΟ ΕΓΓΕΙΟΒΕΛΤΙΩΤΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ | 224.000.000 |
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ – ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑ | |
ΕΘΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ | |
Ολοκλήρωση δρόμου Λάρισα – Καρδίτσα | 70.000.000 |
Βελτίωση – Αναβάθμιση ΠΕΟ Λάρισας – Βόλου | 100.000.000 |
Βελτίωση – Αναβάθμιση ΕΟ Λάρισας – Ελασσόνας – Κοζάνης | 350.000.000 |
Βελτίωση – Αναβάθμιση ΠΕΟ Λάρισας – Φάρσαλα – Δομοκός | 150.000.000 |
Δρόμος Καρδίτσα – Τρίκαλα | 72.000.000 |
Κατασκευή οδικού τμήματος Ε.Ο. Αθηνών – Θες/νίκης έως Καλλιπεύκη | 22.000.000 |
Ολοκλήρωση οδού Ε-65 | |
Ολοκλήρωση βελτίωση Ε.Ο. Λάρισας Τρικάλων | 30.000.000 |
Οδός Καρδίτσα – Καρπενήσι | 18.000.000 |
Οδός Βραγκιανά Ρογκιά όρια νομού Ευρυτανίας | 4.500.000 |
Έξοδος Ε65 προς Αγναντερό | |
Οδός Καρδίτσα – Άρτα | 62.000.000 |
Κατασκευή ολοκληρωμένου κόμβου στο ύψος του Πυργετού | |
ΣΥΝΟΛΟ | 857.500.000 |
ΑΣΤΙΚΟΙ – ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ | |
Παραλιακός άξονας Θεσσαλίας, σύνδεση δυο νομών – τμήμα από διασταύρωση προς καμάρι – κεραμίδι έως Ρακοπόταμο | 25.000.000 |
Διαμόρφωση εισόδου Πόλης οδού Αθηνών – Βόλου (Μπουρμπουλήθρα) | 32.000.000 |
Βελτίωση ασφάλειας οδικού δικτύου Πηλίου (τεχνικά, γέφυρες κ.λπ.) | 30.000.000 |
Παράκαμψη Ζαγοράς | 48.000.000 |
Ολοκλήρωση οδικού κυκλώματος Κισσάβου (Ανατολή – Σπηλιά, Μεγαλόβρυσο – Μελιβοία, Παράκαμψη Αγιάς Προς Μελιβοία, Παράκαμψη Μελιβοίας, Μελιβοία – Παλιουριά) | 30.350.000 |
Παράκαμψη Χιονοδρομικού Κέντρου Πηλίου | 4.100.000 |
Οδός Μουζάκι Λίμνη Πλαστήρα | 9.000.000 |
Παράκαμψη Αγριάς – Μαλάκι (ΧΘ 0+00-6+500 ) | 20.000.000 |
Ανάπλαση – Αισθητική αναβάθμιση εισόδου Καλαμπάκας, συνέχεια οδού Τρίκαλα – Καλαμπάκα | 12.000.000 |
Αναβάθμιση Οδικού Κυκλώματος Μετεώρων | 6.000.000 |
Παράκαμψη Αφήσου – Μετοχίου | 22.500.000 |
Οδός Βαλκάνο — Ελληνικό | 2.500.000 |
Οδός Παναγιά Πολυνερίου – Μυρόφιλλο | 3.500.000 |
Οδός Παλαμά – Όρια νομού & Γέφυρα | 15.000.000 |
Βελτίωση Ε.Ο.30 (Από ΧΘ 11+000 ΕΩΣ ΧΘ 11+800 και από ΧΘ 12+800 έως ΧΘ 13+500 ) και ισόπεδων κόμβων Μεγάλης Βελανιδιάς και Χρυσής Ακτής Παναγιάς | 2.000.000 |
Ολοκλήρωση οδού Βερδικούσα Λογγά (σύνδεση με Τρίκαλα) | 800.000 |
Σύνδεση ορεινών όγκων – Ολοκλήρωση δρόμου από όρια νομού Λάρισας μέχρι όρια νομού Τρικάλων προς Αγριελιά | 6.500.000 |
Οδός Αγιοπηγή – Κέδρος | 11.000.000 |
Βελτίωση οδού Σοφάδες – Φίλια | 8.500.000 |
Βελτίωση οδού Αργυρίου – Γέφυρα Καταφυλίου (Σύνδεση με Αιτωλοακαρνανία) | 3.000.000 |
Βελτίωση Ε.Ο. Σοφάδες – Μοσχολούρι- Ματαράγκα | 3.200.000 |
Οδός Καρδιτσομάγουλα – Αγία Τριάδα | 10.000.000 |
Δημιουργία Κόμβων Ιωλκού και Αστέρια Δ. Βόλου | |
Παρακάμψεις Παραλιακών Οικισμών (Αγιόκαμπος, Σωτηρίτσα, Βελίκα κ.λπ.) | 29.400.000 |
Δρόμος Ροδιά – Γόννοι | 10.000.000 |
Τεχνικά Έργα Προστασίας-Αντιστήριξης Παραλιακού Άξονα Ομολίου -Ρακοποτάμου | 12.000.000 |
Επαρχιακή Οδός Παράκαμψης Αχιλλείου | 4.000.000 |
Συντηρήσεις οδικών αξόνων | 50.000.000 |
ΣΥΝΟΛΟ | 410.350.000 |
ΛΙΜΕΝΙΚΑ | |
Λιμάνι ΠΛΑΤΑΝΙΑ | 7.500.000 |
Λιμάνι Αγ. Ιωάννη Πηλίου | 16.000.000 |
Αλιευτικό καταφύγιο Χορευτού Πηλίου | 5.500.000 |
Αλιευτικό καταφύγιο Αγ. Κυριακής Τρικερίου | 5.100.000 |
Αναβάθμιση λιμένος Βόλου | |
ΣΥΝΟΛΟ | 34.100.000 |
ΑΝΑΠΛΑΣΕΙΣ – ΑΙΣΘΗΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ | |
Ανάπλαση – Αξιοποίηση χώρων στο Παραλιακό μέτωπο της Περιφέρειας Θεσσαλίας. | 10.000.000 |
Ανάδειξη – Ανάπλαση Κοιλάδας Τεμπών | |
ΣΥΝΟΛΟ | |
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ | |
Άξονας Λάρισας – Βόλου | 54.500.000 |
Άξονας Παλαιοφάρσαλα – Καλαμπάκα | 47.500.0000 |
Αξιοποίηση Αεροδρομίου Νέας Αγχιάλου | |
Ολοκλήρωση των εργασιών στα Αρχαία Θέατρα της Θεσσαλίας | |
Ενίσχυση των Νοσοκομείων της Θεσσαλίας | |