Τοπικά

Οι τρόποι προστασίας από το άγχος των πανελλαδικών στο επίκεντρο ημερίδας που πραγματοποιήθηκε στον Βόλο

Οι μαθητές από νωρίς θα πρέπει να αναπτύσσουν την ανθεκτικότητά τους για τη διαχείριση δύσκολων καταστάσεων τονίστηκε στη χθεσινή ενδιαφέρουσα ημερίδα που διοργάνωσαν η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και η οποία αφορούσε στην αντιμετώπιση του άγχους πριν και κατά τη διάρκεια των Πανελλαδικών εξετάσεων.

Εισηγήτρια ήταν η καθηγήτρια Παιδαγωγικής Ψυχολογίας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Ελένη Ανδρέου, η εισήγηση της οποίας διαπραγματεύτηκε το θέμα «Διαχείριση του άγχους και αντιμετώπιση του άγχους των εξετάσεων».
Στην ημερίδα παρευρέθηκαν οι εκπαιδευτικοί που φέτος διδάσκουν στη Γ΄ Λυκείου πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και οι διευθυντές των Λυκείων.
Η κ. Ανδρέου τόνισε πως στη Γ’ Τάξη το άγχος των μαθητών που θέλουν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές κτυπά «κόκκινο» και αυτό μπορεί να αποβεί επιβλαβές, γιατί με το πολύ άγχος ενδέχεται να μπλοκάρουν και να μην μπορούν να αποδώσουν. Επίσης μπορεί να έχουμε συμπτώματα και στη σωματική υγεία. Άλλωστε κάποιες φορές το άγχος και η πίεση από το γύρω περιβάλλον μπορεί να οδηγήσει στην κατάθλιψη ή σε καταστάσεις τέτοιες, ώστε τα παιδιά να χρειαστεί να μεταβούν στο Νοσοκομείο ή εν τέλει να μην μπορούν να γράψουν, όταν έρθει η μέρα των εξετάσεων, γιατί νιώθουν πολύ αγχωμένοι. Αυτή η κατάσταση είναι διαχρονική, γιατί περνά από νωρίς η αντίληψη στους μαθητές της ανταγωνιστικότητας και ότι η επιτυχία στις πανελλαδικές εξετάσεις αποτελεί μονόδρομο για την πορεία στη ζωή τους κάτι βέβαια που δεν ισχύει. Στο πλαίσιο αυτό οι καθηγητές και οι γονείς θα πρέπει να ενθαρρύνουν τους μαθητές, δεν θα πρέπει να καλλιεργούν τον ανταγωνισμό, να μην είναι επικριτικοί και να μην εστιάζουν στα ενδεχόμενα λάθη των παιδιών. Αντιθέτως θα πρέπει να καλλιεργούν ουσιαστικές σχέσεις και να τους περνούν μηνύματα ενίσχυσης της αυτοπεποίθησής τους.

Η κ. Ανδρέου υπογράμμισε πως οι μαθητές θα πρέπει να αναπτύσσουν την ανθεκτικότητα από πολύ νωρίς πριν φτάσουν δηλαδή στη Γ’ Τάξη Λυκείου. Χρειάζεται συνεπώς μια προετοιμασία, ώστε οι μαθητές να μπορούν να διαχειρίζονται τις δύσκολες καταστάσεις και αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσα από την απόκτηση των κατάλληλων κοινωνικοσυναισθηματικών δεξιοτήτων. Σε αυτό μπορεί να συμβάλλει το σχολείο μέσα από ευρύτερες δράσεις εξωστρέφειας, όπως είναι τα προγράμματα που υλοποιούνται και οι μαθητές συμμετέχουν σε ομάδες για δράσεις σχετικά με το περιβάλλον, τον πολιτισμό, την αγωγή υγείας και άλλα. Επίσης είναι καλό είναι ο μαθητής να έχει διεξόδους στη διάρκεια της μαθητικής του πορείας, όπως με τον αθλητισμό, την τέχνη, να κοινωνικοποιείται.
Η κ. Ανδρέου παρουσίασε στους καθηγητές τρόπους για τη διαχείριση του άγχους στους μαθητές τους και τι μπορούν να κάνουν.
Από την πλευρά τους οι εκπαιδευτικοί ανέφεραν το έντονο άγχος που βιώνουν οι μαθητές ενόψει των πανελλαδικών ειδικά τώρα που βρίσκονται στην τελική ευθεία για να διαγωνιστούν.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

Μοιραστείτε το