Τοπικά

Οι προτάσεις γονέων του Γυμνασίου Ιωλκού για τα προσφυγόπουλα

Γονείς του Γυμνασίου Ιωλκού σε επιστολή αναφέρουν τα ακόλουθα:
«Δηλώνουμε ότι δεν εκπροσωπούμαστε από κανένα πολιτικό κόμμα στο ζήτημα της ένταξης των νέων μαθητών (προσφύγων-μεταναστών) που προέκυψε. Είμαστε απλά ενεργοί πολίτες και γονείς, δηλαδή άμεσα ενδιαφερόμενοι που υποστηρίζουμε την άποψή μας με λογικά επιχειρήματα που αποβλέπουν μόνο σε θετικά αποτελέσματα. Με εντιμότητα και ειλικρίνεια προβάλλουμε τις θέσεις μας χωρίς να εκπροσωπούμαστε ή να εκπροσωπούμε κανένα πολιτικό κόμμα. Το θέμα που προέκυψε, αφορά την σχολική μας κοινότητα. Καλό είναι όλα τα πολιτικά κόμματα να αφήνουν τους πολίτες αυτής της χώρας να προσπαθούν να βρουν λύσεις σε τέτοιου είδους προβλήματα μόνοι τους μέσα από τις διαφωνίες τους και συμφωνίες τους.
Στη συνέλευση στις 03-10-2018 μας είπαν ότι από τους 18 νέους μαθητές που θα παρακολουθήσουν μαθήματα οι 6 δήλωσαν ηλικία 17 ετών, οι υπόλοιποι δηλώνουν 15 ή 16 ετών.

Όμως η αλήθεια είναι γνωστή σε όλους, ότι δηλαδή όταν κάποιος πρόσφυγας ή μετανάστης δηλώνει 17 ετών, για να μπει στο προνομιακό καθεστώς των ανηλίκων, η πραγματική του ηλικία είναι μεγαλύτερη ή κατά πολύ μεγαλύτερη. Άρα εύλογη και απόλυτα δικαιολογημένη η έντονη ανησυχία μεγάλης μερίδας των γονέων, για την συνύπαρξη μαθητών με τόσο μεγάλη διαφορά ηλικίας εντός κι εκτός τάξεων. Ανησυχία που προέρχεται καθαρά από την ηλικιακή διαφορά, γιατί όπως επισημάναμε και στη Γενική Συνέλευση και για Έλληνες μαθητές με τόσο μεγάλη διαφορά ηλικίας θα είχαμε τις ίδιες ανησυχίες και τις ίδιες αντιρρήσεις. Προς επίρρωση των ανωτέρω: Περιστατικό επεισοδίων στην ΑΡΣΙΣ Πυλαίας στις 20-8-2018 για εξακρίβωση ηλικίας. Η συντονίστρια του ξενώνα Πυλαίας Νίκη Γκόντα δήλωσε. «Είναι δύσκολο να εξηγήσουμε στους ανήλικους φιλοξενούμενους, γιατί βρίσκονται στον ίδιο χώρο με αυτούς, εμφανώς ενήλικα πρόσωπα, και με εντελώς διαφορετικές ανάγκες. Γίνεται ακατανόητο γιατί η εξακρίβωση της πραγματικής τους ηλικίας από τις αρμόδιες υπηρεσίες στηρίζεται αποκλειστικά στο τι δηλώνουν οι ενδιαφερόμενοι». Σύμφωνα με την ίδια, «οι πρόσφυγες είχαν πάρει παραπεμπτικό για τον ξενώνα από κοινωνικές υπηρεσίες, οι οποίες αγνόησαν ή παρανόησαν το ηλικιακό και κοινωνικό υπόβαθρο των ανθρώπων αυτών, που δεν άργησαν να λειτουργήσουν βίαια και προκλητικά».

Τις ίδιες απορίες έχουμε και εμείς με την συντονίστρια του ξενώνα Πυλαίας κ. Γκόντα και με τους υπόλοιπους εργαζόμενους της ΑΡΣΙΣ Πυλαίας. Πού είναι το κακό ή το ακραίο ή το παράλογο;
Στις 10-10-2018, στη Γενική Συνέλευση με 65 παρόντες γονείς, οι 60 ψήφισαν ναι στην επιστολή που δημοσιεύθηκε την 19-10-2018 στον τοπικό τύπο. Αυτό γιατί ονομάσθηκε μειοψηφία; Το Δ.Σ. απαξίωσε τη Γ.Σ. μη επιδίδοντας την επιστολή στους αρμοδίους ως όφειλε. Προτίμησε μη σεβόμενο τη δημοκρατική διαδικασία να παραιτηθεί.
Οι νέοι μαθητές γνωρίζουν ελάχιστα έως καθόλου ελληνικά. Α) Πώς θα συμμετέχουν σε κοινά μαθήματα με τους έλληνες μαθητές; Β) Δεν θα νιώθουν μειονεκτικά οι ίδιοι που δεν θα μπορούν να συμμετέχουν στην διαδικασία μάθησης; Γ) Βάζοντάς τους σε κοινή τάξη χωρίς ύπαρξη γνωστικής υποδομής από τους ίδιους, δεν τους απομονώνεις; Δ) Θα επέλθει ουσιαστικό αποτέλεσμα μάθησης και μόρφωσης με αυτόν τον τρόπο εκμάθησης; Ε) Δεν θα αρχίσουν να απογοητεύονται και να παρατάνε το πρόγραμμα οι νέοι μαθητές πριν τελειώσει; Στ) Είναι ουσιαστική βοήθεια αυτή προς τους μαθητές αυτούς; ζ) Ποιο εκπαιδευτικό εγχειρίδιο αναφέρει ότι με αυτόν τον άκαρπο τρόπο μπορεί να επιτευχθεί καλό γνωστικό και ενταξιακό αποτέλεσμα;

Ο τρόπος που προτείνουμε εμείς θα έχει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα προς την σωστή κατεύθυνση, που είναι η βοήθεια ουσίας προς τους νέους μαθητές. Θα μπορούν να έρχονται τα απογεύματα στο σχολείο, να κάνουν πολλές ώρες ελληνικά και επίσης τη γλώσσα της χώρας στην οποία θέλουν να πάνε για να βρουν τους δικούς τους ανθρώπους.
Ρωτήθηκαν οι άνθρωποι αυτοί αν τους ενδιαφέρει για παράδειγμα η ανεδαφική παρακολούθηση του μαθήματος της Γεωγραφίας στα ελληνικά καθώς και άλλων μαθημάτων ή αν τους ενδιαφέρει να αφιερώσουν περισσότερες ώρες σε εκμάθηση γλώσσας της χώρας που θέλουν να πάνε ή τουλάχιστον ελληνικών και αγγλικών;
Είναι σωστό και παιδαγωγικό να καταργείται η ήδη υπάρχουσα βιβλιοθήκη του σχολείου μας, για να καλυφθούν οι χωροταξικές ανάγκες των νέων μαθητών;

Εξαιτίας των αλλαγών που έγιναν στον αριθμό των τμημάτων, στο μάθημα αγγλικών στο τμήμα Α3 του Γυμνασίου, είναι αναγκασμένοι οι μαθητές να παρακολουθούν όλοι αγγλικά αρχαρίων, ανεξάρτητα από το γεγονός πως η πλειοψηφία έγραψε πολύ καλά στο κατατακτήριο σε επίπεδα τεστ. Υποβαθμίζουμε δηλαδή την τάξη; Έτσι εννοούμε την πρόοδο στο γνωστικό επίπεδο μίας τάξης;
Το πρόγραμμα ένταξης ξεκίνησε στις 08-10-2018 χωρίς να υπάρχει απόφαση από το υπουργείο που να αναφέρει το σχολείο μας. Απόφαση βγήκε τέσσερις ημέρες μετά στις 12-10-2018. Πού οφείλεται αυτό; Πώς ξεκίνησε να λειτουργεί χωρίς να υπάρχει πρώτα υπουργική απόφαση για το πρόγραμμα ;
Όλοι οι νέοι μαθητές τρίτων χωρών μετακινούνται από όσο μας είπαν. Δεν έχουν βέβαιο και σταθερό χρόνο διαμονής στην χώρα μας. Πώς υποτίθεται θα ενσωματωθούν μέσα σε αυτόν τον ελάχιστο χρόνο; Πώς γίνεται να μιλάμε για επιτυχημένη ενσωμάτωση όταν ούτε τη γλώσσα δεν θα έχουν προλάβει να μάθουν καλά;
Προς δημοσιευμένους στον τύπο ισχυρισμούς γονέα.

Το κείμενο της Γενικής Συνέλευσης που ψηφίστηκε από 60 γονείς από τους 65 παρευρισκομένους δεν κάνει επιλογή παιδιών, παρά βοηθά ουσιαστικά τους νέους μαθητές. Επικίνδυνη πρακτική είναι η μη συμμόρφωση οποιουδήποτε προεδρείου με την θέληση του εκλογικού σώματος που είναι η γενική συνέλευση. Επικίνδυνη πρακτική είναι η απόφαση ενός προεδρείου χωρίς πρώτα να ερωτηθεί η γενική συνέλευση για ένα τόσο σοβαρό θέμα. Όσο για θέμα επιλογής στο μέλλον από τους γονείς του Γυμνασίου Ιωλκού, των ανάπηρων, δυσλεξικών ή με άλλα προβλήματα παιδιών, πότε αναφέρθηκε από τους γονείς που ψήφισαν το κείμενο κάτι τέτοιο; Το αντίθετο ακούστηκε από γονέα στη συνέλευση για τμήμα ένταξης παιδιών με κινητικά ή άλλα προβλήματα, κάτι στο οποίο συμφώνησαν όλοι οι παρευρισκόμενοι.
Έχουμε καταλάβει ότι όταν παίρνονται οι αποφάσεις από τα κεντρικά των Αθηνών είναι δύσκολο να αλλάξουν και ότι ο σύλλογος έχει συμβουλευτικό ρόλο, αλλά αυτό απέχει πάρα πολύ από το να μην ερωτάται η γενική συνέλευση των γονέων, η οποία έχει το δικαίωμα να συμφωνεί ή να μην συμφωνεί με κάποιου τέτοιου είδους απόφαση.
Θέλουμε έναν σύλλογο που να λειτουργεί δημοκρατικά και να εισακούγονται οι αποφάσεις της γενικής συνέλευσης αλλιώς δεν θα είχε κανένα νόημα ύπαρξης ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων. Προς την κατεύθυνση αυτή εργαζόμαστε, ώστε να γίνουν σύμφωνα με το καταστατικό όλες οι απαραίτητες νόμιμες ενέργειες για εκλογή διοικητικού συμβουλίου που θα εκπροσωπεί όλους τους γονείς και όχι μόνο τη μειοψηφία αυτών.

Υ.Γ. Πολλοί γράφουν για το δικό μας θέμα, αλλά λίγοι γνωρίζουν πραγματικά τι συμβαίνει γύρω από αυτό. Καλό θα είναι, όλοι μας, να είμαστε προσεκτικοί στις εκφράσεις μας για ανθρώπους της ίδιας τοπικής κοινωνίας που απλά βλέπουν διαφορετικά τα πράγματα. Ας υπάρχει λίγη ενημέρωση και ψυχραιμία στα γραφόμενά μας. Δυστυχώς, κάποιοι βρήκαν τρόπο να διαφημιστούν με τελείως λάθος τρόπο μέσω του δικού μας θέματος, χωρίς να έχουν επαρκή ενημέρωση. Περιμένουμε λογικές και τεκμηριωμένες απαντήσεις εκτός από απαράδεκτους χαρακτηρισμούς και αφορισμούς που δεχόμαστε έως σήμερα».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

Μοιραστείτε το