Άρθρα

Οδοποιία και συγκοινωνία στο Πήλιο: Το «Γεφύρι της Άρτας»

Του Γιάννη Σκρίμπα*

Το Πήλιο δε χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις: το πανέμορφο βουνό των Κενταύρων, συνδυάζει το μαγευτικό, καταπράσινο ορεινό τοπίο με τις δαντελένιες, γαλαζοπράσινες παραλίες. Συνήθως το όμορφο θέαμα κρύβεται πίσω από μια μοναδική πλην δύσβατη πολλές φορές διαδρομή.
Όπως οι ομορφιές του Πηλίου, έτσι και τα προβλήματα του δε χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις. Ένα εκ των σημαντικότερων, η οδοποιία και τα έργα συντήρησης της. Πέραν της αγροτικής οδοποιίας που αποτελεί ένα αυτοτελές θέμα συζήτησης, το Πήλιο αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα κατολισθήσεων και κατάρρευσης δρόμων, με αποτέλεσμα η σύνδεση των περιοχών μεταξύ τους να καθίσταται προβληματική έως και αδύνατη.

Πρόσφατα ολοκληρώθηκαν οι εργασίες αποκατάστασης του οδικού δικτύου που υπέστη κατολισθήσεις στην Τσαγκαράδα, ενώ χρόνια προβλήματα αντιμετωπίζουν τα επαρχιακά δίκτυα Ζαγοράς – Κισσού – Μηλεών με ό,τι παρεμβάλλεται στη διαδρομή, ενώ δημοπρατήθηκε και το έργο για το δρόμο Κεραμιδίου – Ρακοπόταμου.
Το ζήτημα ωστόσο παραμένει, καθώς η Περιφέρεια έχει σταθεροποιήσει το ενδιαφέρον της στην αποκατάσταση ζημιών και φθορών κατόπιν εορτής κι όχι στην ουσιαστική επέμβαση στο πρόβλημα των δύσβατων αυτών περιοχών με έργα υποδομής και στήριξης του επαρχιακού δικτύου. Δυστυχώς τα ημίμετρα, δε συνιστούν πλάνο προληπτικής δράσης και ετοιμότητας, αν σκεφτεί κανείς ότι με τις πρώτες έντονες χιονοπτώσεις οι κατολισθήσεις και οι υποχωρήσεις δρόμων είναι κοινότοπα φαινόμενα.

Ένα εξίσου σημαντικό ζήτημα για την εξυπηρέτηση των δημοτών του Πηλίου, είναι η ελλιπής συγκοινωνιακή σύνδεση με τον Βόλο, και η ανύπαρκτη πια σύνδεση των χωριών και οικισμών του Πηλίου μεταξύ τους. Μια από τις σημαντικότερες περιοχές για τον τουρισμό της Μαγνησίας, το Πήλιο, συνήθως το χειμώνα εξυπηρετείται ανά προορισμό με δύο δρομολόγια την ημέρα, και με τα περισσότερα από αυτά να σταματούν το μεσημέρι. Ακόμη, ενώ παλαιότερα τα χωριά του Πηλίου εξυπηρετούνταν με τοπική αστική συγκοινωνία, πλέον συνδέονται μόνο με τα δρομολόγια του ΚΤΕΛ, αν κι εφόσον βολέψουν χρονικά. Αυτό συνεπάγεται ότι κατά πλειοψηφία οι δημότες του Πηλίου στηρίζονται στην ιδιωτική μετακίνηση, καθώς δεν υπάρχει εναλλακτική λύση για την εξυπηρέτησή τους.

Δεδομένου πως πολλά μικρά χωριά αναγκάζονται να εξυπηρετηθούν σε μεγαλύτερα διπλανά για βασικές τους ανάγκες, η επαναφορά της τοπικής συγκοινωνίας μπορεί να χαρακτηριστεί εξαιρετικά σημαντική. Εξίσου σημαντική και η καλύτερη σύνδεσή του με την περιοχή του Βόλου, το οποίο η Περιφέρεια θα μπορούσε να εισηγηθεί και να θέσει σε συζήτηση με τους υπεύθυνους του ΚΤΕΛ, ενώ στην πρώτη περίπτωση, θα μπορούσε να έχει αναλάβει την πρωτοβουλία να επαναφέρει τη λειτουργία των μικρών λεωφορείων που κάποτε εξυπηρετούσαν τη σύνδεση των χωριών του Πηλίου.

Σε μια επανάληψη, το έλλειμα στην προκειμένη περίπτωση δε βρίσκεται στους πόρους αλλά στο ενδιαφέρον, διότι οι προαναφερθείσες θέσεις που εμείς ως συνδυασμός πρεσβεύουμε και θα εντάξουμε στο πλάνο μας για το Πήλιο, δεν απαιτούν ιδιαίτερη σκέψη αλλά δημιουργική πρωτοβουλία. Μέτρα που έχουν εφαρμοστεί στο παρελθόν και μπορούν να ωφελήσουν απομακρυσμένες περιοχές, μέτρα που θα βελτιώσουν αισθητά την ποιότητα ζωής των κατοίκων που στην πλειονότητα τους ασχολούνται με την αγροτική παραγωγή και τον τουρισμό.
Το Πήλιο αποτελεί πόλο έλξης για τους τουρίστες, αλλά κατοικείται σε μόνιμη βάση από συμπολίτες μας, οι οποίοι δεν αποτελούν φανταστικές φιγούρες. Όπως όλοι, δικαιούνται ισότιμη πρόσβαση σε υπηρεσίες και δομές, αλλά για να συμβεί αυτό θα πρέπει κάποιος να εγγυηθεί την δυνατότητα μετακίνησης σε ένα ασφαλές οδικό δίκτυο αλλά και συγκοινωνιακό δίκτυο προκειμένου να εξυπηρετηθούν. Κι αν αυτό δεν έχει αποτελέσει προτεραιότητα ως τώρα, η 26η Μαΐου θα το φέρει το προσκήνιο, ουσιαστικά.

*Ο Γιάννης Σκρίμπας είναι υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος Μαγνησίας με υποψήφιο περιφερειάρχη τον Νίκο Τσιλιμίγκα

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το