Τοπικά

Oδοιπορικό της Περιηγητικής Λέσχης Βόλου στις Βαλτικές χώρες

Ώρα δειλινού στις 24 Αυγούστου 2018, ξεκινάμε για τις χώρες της Βαλτικής μέσω Αθήνας. Ο όρος «Βαλτικές χώρες» αναφέρεται σε τρία μικρά Ευρωπαϊκά κράτη της ανατολικής Βαλτικής θάλασσας: Την Εσθονία, τη Λετονία και τη Λιθουανία. Οι τρείς λαοί έχουν κοινή ιστορική διαδρομή, περνώντας δεκαετίας κατοχής από τους Ρώσους, τόσο μέχρι το 1918 όσο και κατά το 1945-1991, μέχρι να ενταχθούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2004.
Ξεκινήσαμε νωρίς το πρωί του Σαββάτου 25 Αυγούστου από το Ταλίν της Εσθονίας. Επισκεφθήκαμε το παλάτι Κάντριόγκ και ανεβήκαμε στον λόφο Τουμπέα όπου το Εσθονικό Κοινοβούλιο και ο επιβλητικός Ρωσικός, ορθόδοξος Καθεδρικός ναός του Αλέξανδρου Νέφσκι. Είδαμε την εκκλησία του Αγίου Πνεύματος και του Αγίου Νικολάου, το ανέγγιχτο γοτθικό Δημαρχείο με την τεράστια πλατεία του, το παλαιότερο φαρμακείο στην Ευρώπη και τον δρόμο του ψωμιού.

Η επόμενη μέρα ήταν αφιερωμένη στο Ελσίνκι της Φιλανδίας, όπου πήγαμε με πολυτελέστατο κρουαζιερόπλοιο. Στο Ελσίνκι επισκεφθήκαμε το μνημείο του διάσημου Φιλανδού συνθέτη Σιμπέλιους, ένα γλυπτό από ατσάλι που μοιάζει με τεράστιο εκκλησιαστικό όργανο. Πήγαμε στην εκκλησία των βράχων η οποία εξωτερικά δεν δείχνει καθόλου για λατρευτικός χώρος, καθώς κυριολεκτικά είναι χωμένη μέσα στον βράχο. Επισκεφθήκαμε την ορθόδοξη εκκλησία Ουσπένσκι, τον Λουθηρανικό καθεδρικό του Ελσίνκι, την τεράστια πλατεία της Γερουσίας με το άγαλμα του αυτοκράτορα Αλέξανδρου Β’, και το καταπράσινο πάρκο Esplanade. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η σκεπαστή αγορά στο λιμάνι με street food, όπου πωλούνται μαγειρεμένα ψάρια, αναμνηστικά, μέχρι σκούφοι από τη Λαπωνία.

Επόμενη μέρα η Δευτέρα 27 Αυγούστου με την πόλη Ταρτού, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Εσθονίας, έδρα του παλαιότερου Πανεπιστημίου της χώρας. Συνεχίζουμε για το κάστρο των Ιπποτών Τουράιντε του 13ου αιώνα και το παλιό Δημαρχείο στην καταπράσινη περιοχή της Σιγκούλντα.
Την επόμενη μέρα ξεναγηθήκαμε στην αρχοντική Ρίγα της Λετονίας. Στις όχθες του ποταμού Νταουγκάβα, επισκεφθήκαμε τον ναό της Αγίας Άννας με τα 33 διαφορετικά είδη τούβλων, τον δρόμο με τα κτίρια Αρτ Νουβώ που άφησε παρακαταθήκη ο σπουδαίος Άιζενσταϊν, τη μικρή και τη μεγάλη συντεχνία, την κεντρική Αγορά, το καταπληκτικό μουσείο αυτοκινήτων και είδαμε το ιστορικό κέντρο κάνοντας βαρκάδα. Θαυμάσαμε επίσης τη λουτρόπολη Γιούρμαλα. Χτισμένη σε μια τεράστια αμμώδη παραλία της Βαλτικής αποτελεί αριστοκρατικό θέρετρο για 150 χρόνια.
Την επόμενη μέρα κατευθυνόμαστε στο ανάκτορο του 18ου αιώνα Ρούνταλε και κατόπιν στη Λιθουανία, ξεκινώντας από το λόφο των σταυρών στην περιοχή Σιαιουλάι. Αργότερα περιηγηθήκαμε στο Κάουνας, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Λιθουανίας. Είδαμε το Δημαρχείο «Λευκός Κύκνος» της πόλης, τον Καθεδρικό Ναό, και την εκκλησία της Αγίας Γερτρούδης.

Η Πέμπτη 30 Αυγούστου ήταν αφιερωμένη στο Βίλνιους, την πρωτεύουσα και μεγαλύτερη πόλη της Λιθουανίας. Περπατήσαμε στην κύρια πεζοδρομημένη αρτηρία Pillies, περάσαμε από την Πύλη της Αυγής με το μοναδικό ξυλόγλυπτο της Παναγίας (Μαύρη Παναγία) και είδαμε το ιστορικό Πανεπιστήμιο της Βίλνας. Επισκεφθήκαμε τη γειτονιά της Ουζούπης που την Πρωταπριλιά του 1997 ανακήρυξε την αυτονομία της με δική της σημαία, νόμισμα, Πρόεδρο, Σύνταγμα και στρατό 12 ατόμων, δημιουργώντας ένα ξεχωριστό τουριστικό αξιοθέατο.
Τελευταία μέρα η Παρασκευή 31 Αυγούστου με ελεύθερο χρόνο στο Βίλνιους και επίσκεψη στην περιοχή του Τρακάι, μία πόλη κυριολεκτικά χτισμένη πάνω στο νερό, περιτριγυρισμένη από περισσότερες από 200 λίμνες και 21 μικρά νησάκια. Είδαμε το σημαντικότερο μεσαιωνικό κάστρο της περιοχής στο νησάκι της λίμνης Γκαλβέ. Επιστροφή στο Βίλνιους για το αεροπλάνο προς την Αθήνα και το λεωφορείο της Λέσχης για το Βόλο.
Γεμάτοι συναισθήματα και πλούσιες εικόνες φθάσαμε στο τέλος και αυτού του θαυμάσιου ταξιδιού που πραγματοποίησε επιτυχώς η Περιηγητική Λέσχη Βόλου. Ελπίζουμε να έρθετε μαζί μας σε κάποιο από τα ταξίδια που οργανώνει η Λέσχη το προσεχές διάστημα (Ντουμπάι, Ελληνόφωνη Αλβανία, και άλλα) – για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με τη Λέσχη 10-12 κάθε πρωί στο 24210 23935.