Τοπικά

Οδοί ήπιας κυκλοφορίας τμήματα Σέκερη και Χέυδεν

Στη συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής Βόλου, την Τετάρτη 16 Οκτωβρίου στη 1:00 το μεσημέρι , έρχεται προς έγκριση η μελέτη και ο τρόπος εκτέλεσης του έργου «Διαμόρφωση τμήματος της οδού Σέκερη και Χέυδεν σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας και κατασκευή ποδηλατόδρομου» προϋπολογισμού 1,4 εκ. ευρώ.
Σύμφωνα με την τεχνική περιγραφή το έργο αφορά στην αναβάθμιση της πρόσβασης και συνδεσιμότητας των παρόδιων Πανεπιστημιακών εγκαταστάσεων και την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας στην περιοχή συνολικά. Συγκεκριμένα, το έργο περιλαμβάνει τις αναπλάσεις των παρακάτω δημόσιων χώρων : · Της οδού Σέκερη από την Λεωφόρο Αθηνών έως την οδό Αλαμάνας · Της οδού Χευδεν · Το ανατολικό πεζοδρόμιο της οδού Αθηνών (έξω από το κτήριο Ηλεκτρολόγων Μηχανικών). · Της οδού Αλαμάνας έξω από το κτήριο των Μηχανικών Χωροταξίας.
Η πρόταση περιλαμβάνει δημιουργία δρόμων ήπιας κυκλοφορίας και ποδηλατοδρόμου διπλής κατεύθυνσης εκτός οδού και αποσκοπεί στην αναβάθμιση της πρόσβασης και συνδεσιμότητας των παρόδιων Πανεπιστημιακών εγκαταστάσεων και την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας.
Στόχοι του σχεδιασμού είναι: · Μείωση των υφιστάμενων κυκλοφοριακών ροών (κυρίως των ροών διαμπερούς κυκλοφορίας) με ταυτόχρονη μείωση της χωρητικότητας και των ταχυτήτων. · Δημιουργία ποδηλατοδρόμου διπλής κατεύθυνσης εκτός οδού σε σύνδεση με το δίκτυο ποδηλάτων της πόλης. · Αναβάθμιση των παραμέτρων ασφάλειας και άνεσης κίνησης για πεζούς και ευάλωτους μετακινούμενους.
Σύμφωνα με την τεχνική έκθεση, η οδός Σέκερη ανήκει στην κατηγορία «ΔΙV Συλεκτήρια οδός» κατά ΟΜΟΕ-ΛΚΟΔ. Στο τμήμα μεταξύ Λεωφ.Αθηνών και Αλαμάνας προβλέπεται μείωση του καθαρού πλάτους της οδού σε 4,00μ. με σκοπό την μείωση της ταχύτητας των διερχόμενων οχημάτων. Στα δυτικά ο χώρος του πεζοδρομίου στην είσοδο της Αρχιτεκτονικής Σχολής επι της οδού Αθηνών διαπλατύνεται και ανακατασκευάζεται. Τα υφιστάμενα πεζοδρόμια εκατέρωθεν τη οδού Σέκερη διαπλατύνονται για τη διευκόλυνση της κίνησης των πεζών, την δημιουργία παρτεριών και καθιστικών, την φύτευση νέων δέντρων καθώς και τη δημιουργία ποδηλατόδρομoυ πλάτους 2.50μ στο ανατολικό πεζοδρόμιο. Στο δυτικό πεζοδρόμιο έξω από το κτήριο του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών δημιουργούνται εσοχές υπαίθριων καθιστικών καθώς και εσοχές για την στάθμευση οχημάτων. Στο ανατολικό πεζοδρόμιο ανάμεσα από τα δέντρα τοποθετούνται παγκάκια με ξύλινες δοκίδες χωρίς πλάτη και μεταλλικά στηρίγματα. Τα δάπεδα των πεζοδρομίων κατασκευάζονται με έγχρωμες βοτσαλόπλακες και πλάκες όδευσης τυφλών, ενώ οι είσοδοι 6 στους χώρους των Πανεπιστημιακών Σχολών και οι χώροι στάθμευσης των οχημάτων στις εσοχές οριοθετούνται με φυσικούς κυβόλιθους.

Η οδός Χέυδεν θα μετατραπεί, σύμφωνα με την τεχνική περιγραφή, σε οδό ήπιας κυκλοφορίας με μείωση του καθαρού πλάτους σε 3.50μ. με σκοπό την μείωση της ταχύτητας των διερχόμενων οχημάτων που κατευθύνονται προς την είσοδο του εσωτερικού χώρου στάθμευσης του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και προς την οδό Αθηνών. Το νέο οδόστρωμα θα είναι συνεπίπεδο με τα πεζοδρόμια τα οποία διαπλατύνονται για την διευκόλυνση της κίνησης των πεζών και την φύτευση νέων δέντρων. Κατά μήκος των πεζοδρομίων στο όριο του κρασπέδου τοποθετούνται μεταλλικά προστατευτικά κολωνάκια χρώματος γκρι (ιδίου με αυτό των ιστών), σύμφωνα με τα σχέδια της μελέτης.
Παράλληλα, προβλέπεται ανακατασκευή του πεζοδρομίου έμπροσθεν του κτηρίου του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας με αντικατάσταση κρασπέδων, δάπεδο από έγχρωμες βοτσαλόπλακες και πλάκες όδευσης τυφλών. Σημειώνεται ότι δεν θα προκύψει αλλαγή των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της οδού.
Το πεζοδρόμιο επί της οδού Αθηνών έξω από τη Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών διαπλατύνεται σε βάρος του περιβάλλοντα χώρου του τμήματος. Προβλέπεται ανακατασκευή του πεζοδρομίου με αντικατάσταση κρασπέδων, δάπεδο από έγχρωμες βοτσαλόπλακες και πλάκες όδευσης τυφλών. Προβλέπεται φύτευση νέων δέντρων. Δεν θα προκύψει αλλαγή των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της οδού.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το