Άρθρα

Ο Βόλος, ένα μνημείο και η κοινή λογική

Αφορμή για το σημείωμα στάθηκε η τοποθέτηση του μηχανικού κ. Θανάση Μπόγκα για την καταστροφή των μνημείων μας , με αφορμή τη μετακίνηση του πεσσού στις Αλυκές, που αποτελεί τμήμα ενός ρωμαϊκού υδραγωγείου, που κανείς ποτέ δεν αξιοποίησε.
Η αλήθεια είναι πως και εμείς πρώτη φορά είδαμε να χαίρεται η αρχαιολογία για την καταστροφή ενός μνημείου και στο όνομα πολιτικών πιέσεων να αποφασίζει το ΚΑΣ, χωρίς καν να κατατεθεί μελέτη, το ξεδόντιασμα του ρωμαϊκού υδραγωγείου, που εκατοντάδες πόλεις θα «πλήρωναν» για να το έχουν μέσα στον ιστό τους.
Το μνημείο είχε την «ατυχία» να βρίσκεται στο Βόλο, στη καρδιά ενός κεντρικού δρόμου και αποφασίστηκε να ξηλωθεί τμήμα του για να υπάρξει διαπλάτυνση προκειμένου να μην χάνονται ανθρώπινες ζωές.
Επιστρατεύτηκε ένα πλήθος …αρμοδίων: Δημοτικοί σύμβουλοι, Αρχαιολόγοι, χειριστές σκαφτικών ,μηχανημάτων, τεχνικοί κάθε κατηγορίας που έχουν σχέση με το αντικείμενο και κυρίως εκείνοι που επιθυμούν διακαώς την μετατόπιση του πεσσού σε….. πείσμα εκείνων που αντιδρούν, σημειώνει ο πολιτικός μηχανικός και αναρωτιέται πολύ σωστά γιατί κανείς ποτέ δεν αγωνίστηκε με το ίδιο πάθος και για την ανάδειξη την προστασία και την τουριστική προβολή των αρχαιοτήτων αυτής της περιοχής.
Ο ίδιος υπογραμμίζει πως όταν σε ένα γεγονός θέλουμε να δώσουμε δραματική διάσταση τότε επικαλούμαστε την απώλεια ανθρώπινων ζωών.
Δηλαδή βάζουμε πάνω από όλα το συναίσθημα και όχι τη λογική, μιας και όταν ακούς ότι αυτοί οι πεσσοί έγιναν η αιτία να χαθούν ανθρώπινες ζωές, προβληματίζεσαι και λες, αν είναι δυνατόν για ένα “σορό πέτρες” να ρισκάρουμε τον χαμό πολλών συνανθρώπων μας.
Για να πέσει ένα όχημα πάνω σε έναν από τούς πεσσούς θα πρέπει το όχημα να φύγει από την πορεία του. Για να φύγει όμως από την πορεία του το όχημα ,θα πρέπει ο οδηγός να είναι η κοιμισμένος, αφηρημένος ή μεθυσμένος, να έκανε αντικανονική προσπέραση ή να έτρεχε με μεγάλη ταχύτητα.
Όταν όμως ένα όχημα ξεφύγει από την πορεία του και οι πεσσοί να μην υπάρχουν, το όχημα θα πέσει πάνω σε κάποιο δέντρο, σε στύλο της ΔΕΗ ή σε κάποια μάντρα.
Επειδή λοιπόν συμβαίνει να έχουμε πολύ συχνά περιστατικά σύγκρουσης οχημάτων πάνω σε μάντρες, δέντρα ή στύλους της ΔΕΗ, θα πρέπει να κόψουμε όλα τα δέντρα δίπλα στους δρόμους , να απομακρύνουμε τους στύλους και να καθαιρέσουμε κάθε άλλο εμπόδιο που, μπορεί να προσκρούσει ο ….απρόσεκτος οδηγός.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο δρόμος από την πρώτη διασταύρωση των Αλυκών, όπως ερχόμαστε από Αγχίαλο μέχρι το Βόλο περνάει μέσα από κατοικημένη περιοχή. Συνεπώς είναι επιβεβλημένο καθήκον των οδηγών, για λόγους ασφάλειας, να τηρούν τις ισχύουσες διατάξεις του κώδικα οδικής κυκλοφορίας.
Δηλαδή να τοποθετηθούν πινακίδες κατά μήκος του δρόμου και εκατέρωθεν των πεσσών , και σε απόσταση που ο …νόμος ορίζει, που να επισημαίνουν με το κατάλληλο σήμα ότι υπάρχει “στένεμα οδού” αλλά και πινακίδα που να προσδιορίζει χαμηλό όριο ταχύτητος. Συνεπώς εάν όσοι οδηγούν στο τμήμα αυτό του δρόμου τηρούν με σεβασμό τις διατάξεις της τροχαίας, σίγουρα δεν έχουν λόγου να φοβούνται τους πεσσούς.
Θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι οι πεσσοί αποτελούν ένα ενιαίο ιστορικό μνημείο, που σημαίνει ότι η μετατόπιση θα το αλλοιώσει.
Εάν λοιπόν δεν είμαστε ικανοί να το προστατεύσουμε και να το προβάλουμε …τουριστικά, άλλο τόσο, δεν έχουμε το δικαίωμα να το βλάψουμε, υποστηρίζει ένας άνθρωπος με κοινή λογική. Δυστυχώς αποτελεί μια ισχνή μειοψηφία γιατί η κοινή λογική έχει βασικό της αντίπαλο τα ισχύοντα σε αυτή την πόλη.

*της Κατερίνας Τασσοπούλου

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το