Τοπικά

“Ο Πλατανιάς θα γίνει νέα Μάνδρα Αττικής αν κατασκευαστεί λιμάνι”

Το ρέμα “χαλόρεμμα” στον Πλατανιά με την τριήμερη βροχόπτωση στις 14,15 και 16 Φεβρουαρίου “κατέβασε” μεγάλες ποσότητες φερτών υλικών και δημιούργησε στην εκβολή του στον κόλπο ολόκληρο νησί. Η στάθμη του νερού στο ρέμα έφτασε στο όριο της υπερχείλισης, και αν αυτή είχε συμβεί, θα είχε δημιουργήσει πολύ σοβαρά προβλήματα στον Πλατανιά.

“Η φύση μας προειδοποιεί και μας δείχνει. Αν κατασκευαστεί το θηριώδες για τα μορφολογικά δεδομένα λιμάνι που δρομολογούν οι αρχές, πέραν των άλλων σοβαρών περιβαλλοντικών και οικονομικών επιπτώσεων, ο Πλατανιάς κυριολεκτικά θα πνιγεί και θα γίνει νέα Μάνδρα Αττικής. Η κατασκευή των μόλων του νέου λιμανιού θα αλλάξει τα θαλάσσια ρεύματα δημιουργώντας στροβιλισμό στην περιοχή της εκβολής του ρέματος στον κόλπο δυτικά του υπήνεμου μόλου και στην περιοχή της εισόδου του νέου λιμανιού. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα την παρεμπόδιση του διασκορπισμού και της μεταφοράς σε όλο τον κόλπο και στην δυτική ακτογραμμή των φερτών υλικών με συνέπεια την συγκέντρωση και το φράξιμο της εκβολής του ρέματος και της εισόδου του νέου λιμανιού. Φυσικό επακόλουθο θα είναι η υπερχείλιση του ρέματος και ο κατακλυσμός του αστικού ιστού του χωριού. Η συνταχθείσα για το έργο Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) είναι λανθασμένη και ως προς αυτό το σημείο, πέραν των άλλων βεβαίως σοβαρών παραλείψεων και λανθασμένων παραδοχών και συμπερασμάτων που αυτή έχει. Λανθασμένα αρκείται στον καθαρισμό της κοίτης του ρέματος στο σημείο της εκβολής 1-2 φορές τον χρόνο. Καθαρισμός όμως της κοίτης του ρέματος έγινε και πριν την εν λόγω νεροποντή, απεδείχθη όμως ότι δεν απέτρεψε το να μεταφερθούν στην εκβολή τεράστιες ποσότητες ώστε να δημιουργηθεί στον κόλπο ένα νησί. Τα φαινόμενα θα επιδεινωθούν όταν θα κατασκευασθεί το λιμάνι”, τονίζει ο περιβαλλοντικός Σύλλογος.

Επισημαίνει ότι το φαινόμενο όπως είναι φυσικό είναι απροειδοποίητα επαναλαμβανόμενο πολλές φορές τον χρόνο.

Πριν 12 χρόνια δημιουργήθηκε πάλι ένα νησί από τα φερτά του χαλορρέματος και μάλιστα πιο μακριά από την ακτή (συνεπώς ισχυρότερης έντασης και δυναμικής φαινόμενο), περίπου στο σημείο που προβλέπεται η είσοδος του νέου λιμανιού. Η συγκέντρωση τότε αυτή διασκορπίστηκε από τα θαλάσσια ρεύματα που όπως προαναφέραμε με την κατασκευή των νέων μόλων θα αλλάξουν και θα επιτείνουν την συγκέντρωση παρά τον διασκορπισμό και την μεταφορά τους. Αυτό θα οδηγήσει σε ανάγκη καθαρισμού και εκβάθυνσης του πυθμένα του κόλπου, διαδικασία που απαιτεί πλωτούς εκσκαφείς και πλωτά μεταφορικά μέσα, διαδικασία πέραν του ότι δεν είναι ασφαλής, είναι εκτός της οικονομικής κλίμακας και δυνατότητας του τόπου. Τότε φυσικά θα οδηγηθούν οι αρχές στην αποξήλωση του λάθος έργου. Με τι χρήματα; Με τι συνέπειες για τον τόπο και τους κατοίκους του; Αν αυτή η νεροποντή κρατούσε περισσότερο, ακόμα και τώρα που η κοίτη καθαρίστηκε πρόσφατα, τα φερτά υλικά θα είχαν φράξει την έξοδο και το ρέμα θα ξεχείλιζεπροκαλώντας μεγάλες καταστροφές.

Τα ζητήματα αυτά τα θέσαμε και τα θέτουμε σε κάθε παρέμβαση μας προς τις αρχές, ώστε αυτές να αντιληφθούν τις επιβαρυντικές επιπτώσεις που θα έχει η κατασκευή αυτού του λάθους έργου και λειτουργώντας υπεύθυνα να μην παρασυρθούν από διάφορες κοντόφθαλμες επιδιώξεις. Η ευθύνη είναι δική τους. Αν όμως δεν αντιληφθούν το τι θα πράξουν οι συνέπειες θα είναι κύρια στον τόπο, στην τοπική- και όχι μόνο- κοινωνία και οικονομία”.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το