Lifestyle, Θ Plus

Ο «Μίδας» της Gucci και η λατρεία για τον Παρθενώνα

Πριν από έναν χρόνο είδαμε τα γλυπτά του Παρθενώνα να… βγάζουν «selfies» φορώντας φλοράλ ρούχα και κρατώντας τσάντες Gucci σε μια άνευ προηγουμένου καμπάνια στο Instagram.

Παρά τις επικρίσεις για «εικαστικό βανδαλισμό» που προκάλεσαν αυτές οι εικόνες στη χώρα μας, ο ιθύνων νους του ίδιου οίκου οραματίστηκε τώρα να μετατρέψει τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης σε μια πολύχρωμη και πολύβουη πασαρέλα με μουσική, θεατές, παρασκήνια και τηλεοπτικά συνεργεία.

Ο λόγος για τον καλλιτεχνικό διευθυντή της Gucci, Αλεσάντρο Μισέλ, τον «σωτήρα» του οίκου πολυτελείας που έχει ανατρέψει τα δεδομένα στις επιδείξεις μόδας και λέγεται πως έχει το «άγγιγμα του Μίδα».Το αίτημα της Gucci να κάνει επίδειξη μόδας μπροστά από τον Παρθενώνα τον ερχόμενο Ιούνιο, που άνοιξε μεγάλη συζήτηση για τους όρους και τις προϋποθέσεις παραχώρησης των αρχαιολογικών χώρων και δη ενός μνημείου τέτοιας πολιτιστικής αξίας, απορρίφθηκε αυτή την εβδομάδα από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο.

Ωστόσο το ΚΑΣ δεν απέρριψε το αίτημα δογματικά, αλλά προσέφερε στον ιταλικό οίκο μόδας εναλλακτικές προτάσεις για την επίδειξή του: το Ηρώδειο, το άνδηρο του Πικιώνη στον Λόφο Φιλοπάππου και το Ολυμπιείο. Η Gucci απέρριψε αμέσως όλες τις προτάσεις, καθώς καμία δεν μπορούσε να ικανοποιήσει το όραμα του καλλιτεχνικού διευθυντή της, η κάθε έμπνευση του οποίου είναι… νόμος για την εταιρεία.

Η πασαρέλα της Gucci στο ιστορικό Αβαείο του Γουεστμίνστερ στην Αγγλία, τον ναό που ξεκίνησε να κατασκευάζεται τον 13ο αιώνα.

 

Νέα πνοή
Ο Αλεσάντρο Μισέλ έχει αποδείξει πως ό,τι πιάνει γίνεται χρυσός. Οταν ανέλαβε πρόπερσι την καλλιτεχνική διεύθυνση, έπειτα από διαδοχικές σεζόν πτωτικών πωλήσεων κατάφερε να δώσει νέα πνοή στο brand της Gucci, και να οδηγήσει την εταιρεία σε κέρδη που ανέτρεψαν όλα τα προγνωστικά.

Τις συλλογές του 45χρονου Μισέλ χαρακτηρίζουν η πολυχρωμία και το δημιουργικό «χάος» και πάνω τους αποτυπώνονται θολά τα όρια της αισθητικής, αφού ο ανατρεπτικός σχεδιαστής μόδας έχει την τάση να αναμειγνύει αριστοκρατικές αναφορές και στοιχεία του δρόμου, ενώ το φύλο είναι αδιάφορο στις δημιουργίες του.

Για τον Αλεσάντρο Μισέλ είναι θολά και τα όρια ανάμεσα στον πολιτισμό και στη μόδα, όπως φαίνεται και από τα σχέδιά του για τον βράχο της Ακρόπολης αλλά και από μια σειρά από άλλες «πολιτιστικές συνεργασίες» που έχει εμπνευστεί και πραγματοποιήσει σε ιστορικά μνημεία και μουσεία. «Αυτό το είδος της πρωτοβουλίας δεν είναι νέο για μας. Τα τελευταία χρόνια η Gucci έχει καθιερώσει τέτοιες πολιτιστικές συνεργασίες με το Παλάτσο Στρότσι στη Φλωρεντία, το Μουσείο Mingshen στη Σανγκάη, το Chatsworth House στην Αγγλία και το LACMA στο Λος Αντζελες», ανέφερε η εταιρεία στην ανακοίνωση με την οποία διαψεύδει ότι έχει κάνει οικονομική προσφορά στις ελληνικές Αρχές.

Υπενθυμίζεται ότι το ΚΑΣ απέρριψε το αίτημα για επίδειξη μόδας εντός του αρχαιολογικού χώρου του Ιερού Βράχου αιτιολογώντας ότι «ο ιδιαίτερος πολιτιστικός χαρακτήρας των μνημείων της Ακρόπολης δεν συνάδει με τη συγκεκριμένη εκδήλωση, καθώς πρόκειται για μοναδικά μνημεία και σύμβολα παγκόσμιας κληρονομιάς, μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO». Πάντως, η Gucci αρνείται να κάνει οποιοδήποτε σχόλιο πέραν της διάψευσης της οικονομικής προσφοράς και κύκλοι της εταιρείας επέμειναν ότι ενδιαφέρεται για την πολιτισμική κληρονομιά και ότι η πρόταση έγινε με σεβασμό στον ελληνικό πολιτισμό.

Δεν είναι η πρώτη φορά που μια «πολιτιστική συνεργασία» του ιταλικού οίκου μόδας προκαλεί αντιδράσεις. Τον περασμένο χρόνο η Gucci επέλεξε να στήσει πασαρέλα στο ιστορικό Αβαείο του Γουεστμίνστερ στην Αγγλία, τον γοτθικού ρυθμού ναό που ξεκίνησε να κατασκευάζεται τον 13ο αιώνα από τον Ερρίκο Γ’ και αποτελεί τον τόπο διεξαγωγής βασιλικών γάμων, στέψης των βασιλέων του Ηνωμένου Βασιλείου και στεγάζει τα λείψανά τους. «Το κεντρικό σύμβολο του χριστιανισμού βρίσκεται εκεί για να προσφέρει πνευματική τροφή και αγάπη ή είναι απλά μέρος της αγοράς και του καπιταλισμού;», αναρωτήθηκε ο Αγγλικανός κληρικός και συγγραφέας, Πίτερ Οουεν Τζόουνς, ο οποίος επέκρινε την ιδέα με τη φράση «πουλάμε τις ψυχές μας για ένα παντελόνι», ενώ κριτική ασκήθηκε στο πρότζεκτ και από συντάκτες μόδας. Μια άλλη «ιδιαίτερη» έμπνευση του καλλιτεχνικού διευθυντή της Gucci ήταν η συνεργασία του με την ιστορική οικία Τσάτσγουορθ του 16ου αιώνα στο Ντέρμπισιρ της Αγγλίας, όπου κάνει φωτογραφήσεις των κολεξιόν της Gucci αναμειγνύοντας στοιχεία της βρετανικής παράδοσης, μεσαιωνικά και πανκ.

 

Στοιχεία της βρετανικής παράδοσης αναμείχθηκαν με το… πανκ χάρη στην έμπνευση του Μισέλ για το την ιστορική οικία Τσάτσγουορθ του 16ου αιώνα στο Ντέρμπισιρ της Αγγλίας

Εγινε… μύθος
Ο Μισέλ έχει δημιουργήσει έναν μύθο γύρω από το όνομα και την αισθητική του και έχει αποκτήσει τη φήμη του «σωτήρα» της Gucci. Γεννηθείς το 1972 σε μια πόλη με αρχαία παράδοση και πλούσια πολιτισμική κληρονομιά, τη Ρώμη, ο Μισέλ σπούδασε στην Ακαδημία Μόδας της ιταλικής πρωτεύουσας και ξεκίνησε την καριέρα του στον χώρο της μόδας στον οίκο Fendi του ομίλου LVMH. Το 2002 το ανερχόμενο ταλέντο ανακαλύφθηκε από τον σχεδιαστή Τομ Φορντ και ξεκίνησε να εργάζεται στο γραφείο σχεδιασμού της Gucci στο Λονδίνο, για να ανελιχθεί τον Ιανουάριο του 2015 στη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή.

O απρόσμενος διορισμός του σε αυτό το πόστο έγινε σε μια δύσκολη περίοδο για τον οίκο μόδας, αφού τα προϊόντα του είχαν μια απαρχαιωμένη αισθητική και οι πωλήσεις βρίσκονταν σε πτώση. Ο Μισέλ ήρθε σε ρήξη με το παρελθόν της εταιρείας και ανανέωσε την εικόνα της Gucci, ενώ έλαβε εκστατικά σχόλια όταν παρουσίασε την πρώτη του γυναικεία συλλογή. Τον Δεκέμβριο του 2015 έλαβε το βραβείο του Διεθνούς Σχεδιαστή Μόδας της Χρονιάς στα Βρετανικά Βραβεία Μόδας και έκτοτε αποτελεί την απόλυτη αυθεντία στη μόδα. Εχει φανατικούς θαυμαστές, μεταξύ των οποίων σελέμπριτι, όπως οι Τζάρεντ Λέτο, Ελι Φάνινγκ και η Μπιγιονσέ.

ΕΝΑΣ ΑΙΩΝΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑ

H Gucci έχει ιστορία σχεδόν ενός αιώνα στον χώρο της μόδας. Ιδρύθηκε το 1921 στη Φλωρεντία και σήμερα είναι η σημαντικότερη μάρκα του ομίλου Kering, που διαθέτει ένα πλούσιο «χαρτοφυλάκιο» με είδη πολυτελείας, αθλητικά και lifestyle. Στη λίστα του Forbes με τις 100 μάρκες με τη μεγαλύτερη αξία η Gucci έρχεται δεύτερη μετά τη Louis Vuitton.

Πηγή: Έθνος

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το