Τοπικά

Ο Μ. Πατσιαντάς κατά Μπέου: Κραυγάζει και καταγγέλλει τον …εαυτό του

beos

Τον εαυτό του καταγγέλλει ο Δήμαρχος Βόλου, σύμφωνα με ανακοίνωση της δημοτικής παράταξης Δρόμοι Συνεργασίας, αναφορικά με το τελευταίο Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΕΥΑΜΒ, καθώς ο Δήμαρχος και πρόεδρος της ΔΕΥΑΜΒ, ουσιαστικά κατήγγειλε έγκριση της  ανάθεσης μελέτης για την αποχέτευση ακαθάρτων παραλιακού μετώπου Βόλου, στην οποία θα συμμετάσχει και η ΕΡΓΗΛ, ανάθεση που όπως η δημοτική αρχή υπερψήφισε!

Αναλυτικά η ανακοίνωση των Δρόμων Συνεργασίας, Ανατροπής κι Αλληλεγγύης

“Επειδή ο Λαός του Βόλου πρέπει να γνωρίζει και να είναι ενήμερος για το τι ακριβώς συνέβη στο τελευταίο Δ.Σ. της ΔΕΥΑΜΒ  και ποια στάση κράτησε ο μοναδικός εκπρόσωπος των μειοψηφιών και δημοτικός μας σύμβουλος κ. Κώστας Γαργάλας  , είναι υποχρέωσή μας να δημοσιοποιήσουμε τη στάση που κρατήσαμε σε μια σειρά θεμάτων που συζητήθηκαν. Επειδή δεν είναι του ύφους μας οι βαρύγδουπες και “καουμπόϋκες” ανακοινώσεις αλλά και επειδή δεν δικαιούμαστε να τοποθετούμαστε ούτε δημαγωγικά ούτε ανακόλουθα , όπως κατά συνθήκη πια τοποθετείται η Δημοτική Αρχή, θεωρούμε υπέρτατη υποχρέωση την απ’ ευθείας ενημέρωση των συμπολιτών χωρίς διαστρεβλώσεις , παραποιήσεις και αλλοιώσεις των θέσεών μας .

  1. Την ευθύνη για τη κατάρτιση του τεχνικού προγράμματος , του προϋπολογισμού και εν γένει όλων των προτάσεων ως προς τις κατευθύνσεις των δράσεων της επιχείρησης την έχει αποκλειστικά η Δημοτική Αρχή και συνεπώς κανένας εργαζόμενος – στέλεχος δεν είναι υπόλογος γι’ αυτό.
  2. Καταψηφίσαμε το τεχνικό πρόγραμμα . Με τη πρώτη ανάγνωση του προγράμματος διαπιστώσαμε ότι σε σύνολο προϋπολογισμού  συνολικά  72.600.000 περίπου ευρώ ,το 75% διατίθεται για έργα αποχέτευσης , το 20% περίπου για έργα ύδρευσης και το 5% περίπου για μελέτες και λοιπές δραστηριότητες. Η άνιση κατά την άποψή μας κατανομή των έργων εις βάρος της ύδρευσης αποδεικνύει ότι το βάρος ΔΕΝ δίνεται στην αντιμετώπιση του μεγαλύτερου προβλήματος  που είναι η διαχείριση του νερού. Εκφράσαμε βέβαια την άποψη ότι το τεχνικό πρόγραμμα πρέπει να στηρίζεται σε τρείς βασικούς άξονες που είναι οι παρακάτω:

α. Αναγκαιότητα μελέτης για το καθορισμό των υδροφορέων , εκτίμηση της επάρκειας και μεθόδων  εμπλουτισμού τους και μελέτης διαχείρισης των υπαρχόντων υδάτινων πόρων. Για όλα τα προηγούμενα και προαπαιτούμενα  για κάθε λογικό άνθρωπο ή επιστήμονα , προτάθηκε από τη Δημοτική Αρχή να διατεθεί από το προϋπολογισμό  , στη κατηγορία << πληρωμές>> για το 2015, το << τεράστιο >> ποσό των 25.000 Ευρώ. Δηλαδή η απόλυτη αδιαφορία για το πιο βασικό εργαλείο αντιμετώπισης της λειψυδρίας.

β. Αναγκαιότητα συντήρησης του δικτύου ύδρευσης με έμφαση στις αντικαταστάσεις τμημάτων και παρεμβάσεις σ’ όλη τη διαδρομή από τις πηγές και τη συλλογή του νερού έως τον υδρομετρητή. Προφανώς και αναγκαιότητα τακτικών καθαρισμών πηγών και δεξαμενών με ταυτόχρονο έλεγχό τους. Το ποσό που διατίθεται για τις εργασίες αυτές ,  με βάση το προτεινόμενο αλλά και ψηφισμένο  προϋπολογισμό της σημερινής Δημοτικής Αρχής , καλύπτει το 20% περίπου του συνολικού προϋπολογισμού ΜΟΝΟ  της ύδρευσης. Στην ουσία  θεωρήθηκε, από τη πλειοψηφία,  μη ουσιώδες έργο και για το λόγο αυτό υποβαθμίστηκε οικονομικά.

γ. Αναγκαιότητα χρησιμοποίησης των ΜΗ πόσιμων υδάτων για βιομηχανική χρήση και άρα μεγαλύτερη εξοικονόμηση  πόσιμου νερού για τη πόλη. Στη πρότασή μας για εκμετάλλευση και επαναχρησιμοποίηση  των επεξεργασμένων υδάτων του βιολογικού καθαρισμού  , για το σκοπό αυτό, που τώρα χύνονται στη θάλασσα με ποσότητα που είναι περίπου 30.000 κυβικά μέτρα ανά ημέρα, η Δημοτική Αρχή τήρησε  “σιγήν ιχθύος” . Καμία πρόβλεψη δεν υπήρξε  στο τεχνικό πρόγραμμα και άρα συμπερασματικά πλήρης αδιαφορία από τη Δημοτική Αρχή.

  1. Καταψηφίσαμε το προϋπολογισμό που στηρίχθηκε στο τεχνικό πρόγραμμα. Να σημειωθεί ότι στο προϋπολογισμό περιλαμβάνονται και ποσά που αναφέρονται σε εξευτελιστικές “μορφές” εργασίας (δίμηνες  και πεντάμηνες ) ,μεταβίβαση αρμοδιοτήτων για έκδοση από ιδιώτες των ειδοποιητηρίων λογαριασμών  κ.λ.π. Εδώ για να είμαστε δίκαιοι και ακριβείς ειπώθηκε ότι θα επανεξετασθεί το θέμα μετά τη παρέμβασή μας.  Καταψηφίσαμε όμως και για έναν άλλο λόγο το προϋπολογισμό. Είναι αδιανόητο να δεχόμαστε τη τιμολόγηση από τη  ΔΕΗ της μονάδας ηλεκτρικού ρεύματος με όρους οικιακής χρήσης και όχι βιομηχανικής. Να θυμίσουμε ότι το συνολικό ποσό για το 2015 προϋπολογίζεται στα 2.600.000 Ευρώ και η διαφορά μεταξύ οικιακής και βιομηχανικής  τιμής μονάδας είναι σήμερα περίπου 10%. Περιμέναμε λοιπόν από τη Δημοτική Αρχή να αντιδράσει αλλά και να διεκδικήσει , μέσω της ΚΕΔΕ , την αλλαγή της απαράδεκτης αυτής τιμολόγησης. Αλλά και πάλι <<εποίησε την νήσσαν  >>. Καταψηφίσαμε τέλος το προϋπολογισμό  και για έναν άλλο λόγο. Με καθόλου επεξεργασμένη θέση αλλά και αιφνιδιαστική κίνηση από τη προηγούμενη Δημοτική Αρχή  περιήλθε στην αρμοδιότητα της ΔΕΥΑΜΒ η άρδευση. Είναι δεδομένη η προεκλογική μας θέση ότι η διαχείριση της  άρδευσης πρέπει να γίνεται υπό την αιγίδα  του  Δημοτικού Συμβουλίου  με κύριο  ρόλο των Τοπικών Συμβουλίων . Στο μεγάλο αυτό θέμα θα επανέλθουμε σύντομα  με προτάσεις που δεν είναι της παρούσης αλλά θα επιτυγχάνουν δύο βασικούς στόχους. Πρώτον την ορθή διαχείριση και όχι αλόγιστη χρήση και δεύτερον τον εμπλουτισμό του ίδιου υδροφορέα απ’ όπου και υδρομαστεύουμε .
  2. Δεν ψηφίσαμε θετικά για τις μειώσεις τιμολογίων κατά 4% όχι για λόγους στείρας αντιπολίτευσης  αλλά για τρείς σημαντικούς λόγους.

          α. Δεν προηγήθηκε καμιά αναλογιστική οικονομική και τεχνική μελέτη ( γιατί άραγε να είναι 4% και όχι 6% , γιατί 6% και όχι 8%, και η κολοκυθιά συνεχίζεται ) παρά υλοποιήθηκε μια προεκλογική εξαγγελία   που και αποσπασματική και πρόχειρη είναι. Προτείναμε ότι τα νοικοκυριά που βρίσκονται σε κατάσταση πλήρους ένδειας και μέχρι κατανάλωσης 30 κυβικών να μην χρεώνονται και βέβαια δεν έγινε αποδεκτό.

          β. Οι μειώσεις που υλοποιούνται αφορούν μόνο στη Ν. Ιωνία ,στο Βόλο και στην Αισωνία. Από πότε μια Δημοτική Αρχή όμως κατατάσσει τους δημότες σε Α και Β κατηγορίας; Και αν κάποιος πει ότι οι περιοχές αυτές είχαν τη μεγαλύτερη τιμολόγηση και άρα δικαιούνται μείωσης θα αντιτείνουμε : Ποιος θα είχε αντίρρηση για διαφορετικό τρόπο  τιμολόγησης  όλων των Δημοτικών Ενοτήτων όταν όμως αυτό περνούσε μέσα από διάλογο και συναίνεση με βάση και τις ανάγκες και ιδιαιτερότητες της περιοχής αλλά και την εξυπηρέτηση όλων των Δημοτικών Ενοτήτων  της πόλης;

           γ. Η μείωση των λειτουργικών δαπανών της ΔΕΥΑΜΒ,  λόγω της μείωσης κατά 50% από το 2011 έως 2014 (περίπου 5.000.000 Ευρώ ετησίως ) των αμοιβών των εργαζομένων , ουδέποτε πέρασε ως “αντισταθμιστικό” όφελος  στο δημότη αλλά και ποτέ δεν επενδύθηκε , στο μεγαλύτερό του μέρος , στη πραγματική βελτίωση του δικτύου ύδρευσης.

  1. Τέλος σε ότι έχει να κάνει με τη περίφημη έγκριση ανάθεσης της ” Μελέτης αποχέτευσης ακαθάρτων παραλιακού μετώπου Βόλου- Επέκταση ΕΕΛ ΔΕΥΑΜΒ” σε κοινοπραξία εταιρειών όπου συμμετέχει και εταιρεία εμπλεκόμενη στην υπόθεση της ΕΡΓΗΛ και τις αναφορές της Δημοτικής Αρχής περί “συμμοριών” που λυμαίνονται την ΔΕΥΑΜΒ ένα έχουμε να πούμε. Η ίδια  είναι  που ψήφισε “υπέρ”  και την επόμενη μέρα βγήκε στα καραούλια “οργισμένη ” και  “κραυγάσουσα” καταγγέλλοντας  στην ουσία   τον ίδιο της τον εαυτό. Απίστευτο κι όμως αληθινό. Εμείς να θυμίσουμε για την αποκατάσταση της αλήθειας  τη συμβολή της παράταξης του κ. Σκοτινιώτη για το ίδιο θέμα και  το λευκό του ΤΕΕ Μαγνησίας . Όσον αφορά εμάς   τη καταψηφίσαμε με απόλυτη επίγνωση των συνεπειών αλλά και αναφορά στην απόλυτη τήρηση του νομικού πλαισίου μέσα στο οποίο είμαστε δυστυχώς αναγκασμένοι να λειτουργήσουμε.

    Ας λείψουν λοιπόν τα κακαρίσματα απ’ όπου κι αν ακούγονται γιατί η ουσία ή κρύφτηκε ή χάθηκε”.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το