Πολιτισμός

Ο Καζαντζάκης με τα μάτια του Δημήτρη Σιάτρα: “Διαχρονικός, δεν έχει συνειδητοποιηθεί απόλυτα στην εποχή μας”

Παρουσία αρκετού κόσμου πραγματοποιήθηκε χθες το απόγευμα στη Λαϊκή Βιβλιοθήκη «Δαμιανού Κυριαζή» η εκδήλωση με θέμα «Νίκος Καζαντζάκης, ο ποιητής και το ποίημα της Οδύσειας» με ομιλητή τον κ. Δημήτρη Σιάτρα, συγγραφέα και νομικό, ενώ προλόγισε ο ποιητής κ. Αντώνης Αντωνίου.
Η εκδήλωση διοργανώθηκε από το Τοπικό Τμήμα Βόλου της Διεθνούς Εταιρείας Φίλων Νίκου Καζαντζάκη, η οποία ήταν και το πρώτο κάλεσμα στην κοινωνία του Βόλου, όπως σημείωσε ο κ. Αντώνης Αντωνίου, με τις ενδιαφέρουσες συναντήσεις με θέμα τον σημαντικότερο σύγχρονο Έλληνα λογοτέχνη να συνεχίζονται.


Ο κ. Δημήτρης Σιάτρας ανέφερε ότι «η Οδύσεια έχει 42.500 στίχους και όχι 33.333 στίχους. Ο Νίκος Καζαντζάκης έκοψε τον αριθμό αυτό για να κρατήσει την ιερότητα του αριθμού».
Ο ίδιος συμπλήρωσε: «Σκεφτείτε ότι δεν πρόκειται για πεζό λόγο, αλλά για ποιητικό, ο οποίος έχει συνειρμούς, παραβολές κ.λπ. Και δεν προκύπτουν άμεσα τα νοήματα. Πρέπει να σκεφτεί κανείς τι μπορεί να εννοεί με αυτό που έλεγε».

Ο κ. Δημήτρης Σιάτρας τόνισε ότι «είναι διαχρονικός και δεν έχει συνειδητοποιηθεί απόλυτα στην εποχή μας, αλλά η σκέψη του έχει ένα τέτοιο εύρος που καλύπτει πολλούς τομείς του ανθρώπινου στοχασμού».
«Ο ίδιος ακολουθούσε την εσωτερική του παρόρμηση, τις εμπνεύσεις του. Κάποια στιγμή είχε γράψει, και είχε προσδιορίσει τον εαυτό του με αυτό, μια επιστολή και εκεί σημείωνε το εξής: «Δυστυχώς δεν μπορώ να κρατηθώ. Αφήνομαι στην πλημμύρα που κατεβάζει ο νους μου και δεν διαλέγω». Αυτό είναι χαρακτηριστικό. Ακολουθούσε την εσωτερική του παρόρμηση, που είναι έμπνευση, αλλά και συναισθηματική κατάσταση μαζί. Και έγραφε ασταμάτητα. Τα θεατρικά του, τα ποιητικά του…» τόνισε ο συγγραφέας και νομικός για να καταλήξει: «Κατά τη γνώμη μου ο Οδυσσέας του Καζαντζάκη, αυτός που περιπλανιέται μετά την επιστροφή του στην Ιθάκη, αντιπροσωπεύει τον ανθρώπινο νου που θέλει να υπερβεί τα όριά του, τον χώρο, τον χρόνο».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το