Τοπικά

Ο «Γολγοθάς» του ΕΦΚΑ συνεχίζεται – Δεκάδες ασφαλισμένοι καθημερινά στο πρώην ΙΚΑ Βόλου για διευκρινίσεις

Συνεχίζεται το λειτουργικό χάος στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ), με συνέπεια την ταλαιπωρία των ασφαλισμένων, που στήνονται στην «ουρά» στο Μητρώο του πρώην ΙΚΑ Βόλου, προκειμένου να τακτοποιήσουν τις όποιες διαφορές έχουν.
Τέσσερις περίπου μήνες μετά τη λειτουργία του νέου υπερταμείου και παρά το ότι τα πράγματα δείχνουν να ομαλοποιούνται, η ταλαιπωρία των ασφαλισμένων δεν λέει να σταματήσει. Ωστόσο τα προβλήματα έχουν μειωθεί, αν και δεκάδες ασφαλισμένοι εμφανίζονται καθημερινά στο Μητρώο του πρώην ΙΚΑ Βόλου για τις όποιες διευκρινίσεις.
Τα περισσότερα προβλήματα εντοπίζονται στις απώλειες του ΑΜΚΑ (Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης), στις απώλειες λογαριασμών τραπεζών που είχαν δηλώσει οι ασφαλισμένοι, προκειμένου σε αυτούς να τους κατατίθενται παροχές, λάθη που αφορούν στις απώλειες συζύγων, η μη ανεύρεση των ασφαλισμένων στα μητρώα του ΕΟΠΥΥ, όταν προσέρχονται στους γιατρούς.
«Οι ασφαλισμένοι πρέπει να γνωρίζουν πως ένσημα για συνταξιοδοτήσεις δεν χάθηκαν. Δεν πρέπει να ανησυχούν. Όποιος έχει χάσει ένσημα, όπως π.χ. επειδή κάηκαν, πρέπει νωρίτερα και πριν φθάσει η ώρα της συνταξιοδότησής του, να μεριμνήσει για την ανεύρεσή τους, υποβάλλοντας τη σχετική δήλωση», σημειώνει στη «Θ» στέλεχος του πρώην ΙΚΑ Βόλου.
Ένα μεγάλο πρόβλημα, σύμφωνα με το ίδιο στέλεχος, εντοπίζεται στην ασυμβατότητα των λογισμικών συστημάτων του πρώην ΙΚΑ και του πρώην ΟΑΕΕ, που έχουν και τους περισσότερους ασφαλισμένους στον ΕΦΚΑ.
Εξάλλου το μητρώο του ΕΦΚΑ δεν λειτουργεί ακόμη ολοκληρωμένα. Έχουν γίνει λάθη κατά τη μεταφορά των δεδομένων από τα μητρώα των επιμέρους υπηρεσιών, με αποτέλεσμα να έχουν χαθεί δεδομένα ασφαλισμένων.
Το πρόβλημα αυτό έχει ως αποτέλεσμα κατά τη λειτουργία όχι μόνο των εφαρμογών μητρώου, αλλά και των συντάξεων, της ανακεφαλαίωσης και των παροχών, να υπάρχει αναστολή της διαδικασίας για την απόδοση σύνταξης θανάτου και εξόδων κηδείας, αλλά και πάγωμα στην υποβολή αναλυτικών περιοδικών δηλώσεων, λόγω των λαθών ή και σε ορισμένες περιπτώσεις της ανυπαρξίας μητρώου. Τα υπηρεσιακά σημειώματα που στέλνονται για διόρθωση στοιχείων και λαθών έχουν αυξηθεί σε τέτοιο βαθμό, που οι υπάλληλοι αδυνατούν να τα διαχειριστούν. Τα αποστέλλουν με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στη Διεύθυνση Ειδικού Προγράμματος ΕΦΚΑ προς επίλυση…
«Τις πρώτες ημέρες λειτουργίας του νέου υπερταμείου είχαμε περίπου 200 περιπτώσεις την ημέρα με λάθη, κυρίως έμμεσα ασφαλισμένων. Σήμερα, αν και έχει μειωθεί ο αριθμός αυτός, εξακολουθεί να υπάρχει πρόβλημα», τονίζει το ίδιο στέλεχος του πρώην ΙΚΑ.
Όλα τα Ταμεία που έχουν συγχωνευθεί στον ΕΦΚΑ, χρησιμοποιούν παράλληλα δύο λειτουργικά συστήματα, του ΕΦΚΑ και το λειτουργικό σύστημα του παλαιού φορέα. Έτσι, για παράδειγμα, ένας μισθωτός ασφαλισμένος απογράφεται στον ΕΦΚΑ, αλλά αποκτά ασφαλιστική ικανότητα στο ΙΚΑ, καθώς η εφαρμογή απόδοσης ασφαλιστικής ικανότητας δεν υπάρχει ακόμη στον ΕΦΚΑ. Κανένας δεν γνωρίζει ακόμη, με ποιο τρόπο και πότε όλες αυτές οι ασφαλιστικές ικανότητες που έχουν αποδοθεί στα τοπικά λειτουργικά συστήματα, θα μεταφερθούν στον ΕΦΚΑ. Ακόμη εκκρεμούν και ζητήματα που αφορούν στις εφαρμογές και τα επιμέρους πληροφοριακά συστήματα (απονομή συντάξεων, έσοδα κ.λπ.), τον κανονισμό ασφαλιστικής λειτουργίας και τον κανονισμό παροχών, για τα οποία δεν υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα. Στον ΕΦΚΑ έχουν απομείνει οι παροχές των εξόδων κηδείας και των αδειών ασθενείας, ενώ όλα τα υπόλοιπα έχουν περιέλθει στην αρμοδιότητα του ΕΟΠΥΥ.
Είναι χαρακτηριστικό τέλος πως οι υπάλληλοι του ΕΦΚΑ, τουλάχιστον στο πρώην ΙΚΑ Βόλου, δεν έχουν σύνδεση με ίντερνετ…
ΔΗΜΟ.Σ.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το