Τοπικά

Ο Εμπορικός Σύλλογος Βόλου καλεί τα μέλη του να μην ανοίξουν τα καταστήματά τους την Κυριακή 15 Ιουλίου

Οι θερινές εκπτώσεις έτους 2018 ξεκίνησαν χθες Δευτέρα 9 Ιουλίου και θα διαρκέσουν για το νομό Μαγνησίας έως την Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου 2018, έπειτα από απόφαση Περιφέρειας Μαγνησίας & Β Σποράδων σύμφωνα με το αρθ. 114 του Ν.4446/2016. Στο μεταξύ, έπειτα από απόφαση της 23ης Διοικητικής Συνεδρίασης του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου, η οποία πραγματοποιήθηκε χθες Δευτέρα, προτείνεται στα μέλη του Συλλόγου να παραμείνουν κλειστά την Κυριακή 15 Ιουλίου 2018, καθώς όπως ορίζεται από τον ισχύοντα νόμο η λειτουργία είναι προαιρετική. “Η απόφαση της προτεινόμενης μη λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων είναι ειλημμένη έπειτα από ομόφωνη ψηφοφορία και βασισμένη στην έρευνα, που πραγματοποίησε ο ΕΣΒ, κατά την οποία τα μέλη του ΕΣΒ δεν επιθυμούν να λειτουργούν την συγκεκριμένη ημέρα, καθώς το 76% των επιχειρήσεων που απάντησαν στην έρευνα δε λειτούργησε την Κυριακή των θερινών εκπτώσεων του προηγούμενου έτους”, επισημαίνεται χαρακτηριστικά σε ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου.

Ο Σύνδεσμος Εργοδηγών Εργοληπτών Ηλεκτρολόγων και Συντηρητών Καυστήρων Ν.Μαγνησίας εξέφρασε τη στήριξή του στην απόφαση του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου και Νέας Ιωνίας, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι το κάλεσμα του Εμπορικού Συλλόγου στα μέλη του να μην λειτουργήσουν την Κυριακή 15 Ιουλίου βρίσκει σύμφωνο και υποστηρικτή το Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδέσμου.

Επισημαίνεται ότι κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.
Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται, οπότε θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία, ενώ στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής. Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Κατά την διενέργεια των τακτικών εκπτώσεων, απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή από τους συναδέλφους, καθώς σύμφωνα με το ισχύον πλαίσιο της παρ. 1 άρθρου 3 της Υπουργικής Απόφασης 56885/10-11-2014«κατά τη διενέργεια εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης». Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι η αναγραφή παλιάς και νέας τιμής είναι επιβεβλημένες, ενώ συμπληρωματικά μόνο δίνεται η δυνατότητα αναγραφής ποσοστού έκπτωσης.

Κατά τους ελέγχους που πραγματοποίησε η Γενική Γραμματεία Εμπορίου στις φετινές τακτικές χειμερινές εκπτώσεις διαπιστώθηκε ότι πολλοί επιχειρηματίες, στην προσπάθειά τους να αποφύγουν τον σχετικό φόρτο εργασίας, δεν αναγράφουν στα υπό έκπτωση προϊόντα διπλές τιμές αλλά καταφεύγουν στην χρήση γενικευμένου ποσοστού μείωσης. Δεν χρειάζεται να τονίσουμε ότι αυτή η πρακτική, όσο και αν γίνεται καλοπροαίρετα, παραβιάζει το νόμο και επισύρει αυστηρές κυρώσεις, θεωρούμε δε ότι αυτήν την εποχή της κρίσης είναι εντελώς αχρείαστο να επιβάλλονται πρόστιμα που μπορεί να πλήξουν την βιωσιμότητα της επιχείρησης. Μέχρι στιγμής, οι ελεγκτικές αρχές, αντιλαμβανόμενες ότι δεν υπάρχει κανείς δόλος εξαπάτησης του καταναλωτή, έχουν προχωρήσει μόνο σε απλές συστάσεις, ωστόσο αυτό δεν είναι καθόλου σίγουρος ότι θα ισχύει για πάντα. Επιβάλλεται λοιπόν προσοχή από τους συναδέλφους που θα συμμετάσχουν στις παρούσες εκπτώσεις, ώστε να αναγράφουν πρώτα απ’ όλα την παλιά και νέα τιμή των προϊόντων και κατόπιν, εάν το επιθυμούν, ποσοστό έκπτωσης.
Σύμφωνα με το άρθρο 21 ν. 4177/2013, σε όσους παραβαίνουν τις διατάξεις περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.

Στην επιβαρυντική περίπτωση που οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ακρίβεια των αναγραφόμενων τιμών ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση του καταναλωτή, επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ. Εφόσον το σχετικό πρόστιμο επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο ως προς την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, τότε αυτομάτως αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.
Αρμόδιες ελεγκτικές αρχές σύμφωνα με το νόμο είναι:
α) Οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
β) Οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
γ) Οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
δ) Οι Διευθύνσεις Ανάπτυξης των Περιφερειών.
ε) Οι Υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος, στη ζώνη δικαιοδοσίας τους.
Αρμόδια αρχή για την επιβολή των προστίμων είναι ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, όπου διαπιστώνεται η παράβαση.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το