Οικονομία

Ο Έλληνας που κατακτά επιχειρηματικά τη Μαλαισία

plainiotis

Ένας Έλληνας όχι μόνο κατάφερε να δραστηριοποιηθεί επαγγελματικά στη Μαλαισία, κατάφερε να δημιουργήσει μία από τις πιο επιτυχημένες εταιρείες σε όλη την Ασία. To success story μάλλον το γράφουν οι Έλληνες εκτός συνόρων.

Μπορεί μία ευρωπαϊκή επιχείρηση να εγκατασταθεί εδώ; Ποια είναι τα κλειδιά της επιτυχίας;

Όλα αυτά τα δείχνει ένας Έλληνας, ο Στέλιος Πλαϊνιώτης. Η εταιρεία του, Νέα Πόλη (Nea Poli), έχει γίνει από τις πιο επιτυχημένες όχι μόνο της Μαλαισίας, αλλά όλης της Ασίας, καθώς κυριαρχεί στον τομέα των «πράσινων» κατασκευών.

Ο Στέλιος Πλαϊνιώτης εφαρμόζει τις πιο προηγμένες τεχνολογίες για τη μέγιστη περιβαλλοντική αποδοτικότητα των κτιρίων.

Δικό του έργο είναι το νέο αεροδρόμιο Low Cost Carrier Terminal της Κουάλα Λουμπούρ, ενώ μετείχε στο σχεδιασμό των νέων πύργων Petronas, ένα από τα μεγαλύτερα έργα στην μαλαισιανή πρωτεύουσα.

«Στη Μαλαισία, ο κατασκευαστικός κλάδος ανθεί και προσφέρει μεγάλες ευκαιρίες έρευνας και ανάπτυξης, καθώς ο τομέας της ενεργειακής και περιβαλλοντικής βιωσιμότητας βρίσκονται σε εμβρυακό στάδιο.»

14 στελέχη από 7 εθνικότητες εργάζονται εδώ, στην Κουάλα Λουμπούρ, αλλά και στα έργα σε Ινδονησία και Σιγκαπούρη.

Στόχος του Στέλιου Πλαϊνιώτη είναι να τριπλασιάσει το προσωπικό, τα επόμενα πέντε χρόνια, καθώς οι δουλειές θα αυξάνονται.

Με αυτοπεποίθηση αντιμετωπίζει τις προκλήσεις: «Δε φοβόμαστε τον ανταγωνισμό ή τις αντιγραφές. Μοιραζόμαστε την τεχνογνωσία μας, τις μεθόδους και την εμπειρία μας, και έτσι οδηγούμε την ανάπτυξη και την πρόοδο της αγοράς».

Ποιες είναι ιδιαιτερότητες του επιχειρηματικού περιβάλλοντος στη Μαλαισία; Πού μπορούν να απευθυνθούν οι ευρωπαίοι επιχειρηματίες που επιθυμούν να εγκατασταθούν εδώ; Πάμε να δούμε μερικές απαντήσεις.

Μία σειρά εργαλείων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στηρίζουν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Για παράδειγμα, το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Επιχειρήσεων (Enterprise Europe Network) παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες στις επιχειρήσεις, ώστε να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά τους, με βάση τη γνώση και την καινοτομία.

H Minna Saneri, γενική διευθύντρια του ευρωμαλαισιανού επιμελητηρίου εμπορίου και βιομηχανίας, εξηγεί: «Χρειάζεται έρευνα για τους κλάδους, για την αγορά, τους ανταγωνιστές και τα πνευματικά δικαιώματα: κοινώς ενδελεχής προετοιμασία. Πρέπει να βρει κανείς πώς λειτουργούν τα κατά τόπους επιμελητήρια, και χρειάζονται 2-3 χρόνια πριν ξεκινήσει οτιδήποτε.»

Στη Μαλαισία οι γραφειοκρατικές διαδικασίες είναι απλοποιημένες, γεγονός που της έχει δώσει τη 18η θέση στο δείκτη Doing Business της Παγκόσμιας Τράπεζας.

Επίσης, η Ένωση Χωρών της Νοτιοανατολικής Ασίας είναι μία αγορά 620 εκατομμυρίων κατοίκων.

«Στην Μαλαισία, έχουμε εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό που μιλάει αγγλικά, καλές υποδομές, και μία κυβέρνηση φιλική προς τις επιχειρήσεις… Είναι μία καλή αφετηρία για την είσοδο στην ασιατική αγορά.»

Ο Στέλιος Πλαϊνιώτης τονίζει: «Για εμένα το κλειδί της επιτυχίας στην Ασία είναι η κατανόηση και ο σεβασμός της τοπικής κουλτούρας. Για παράδειγμα, στη Μαλαισία έχουμε τρεις διαφορετικές εθνότητες, που σημαίνει τρεις διαφορετικούς τρόπους για να κάνεις δουλειές.»

πηγή gr.euronews.com

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το