Τοπικά

Ο Χρ. Σταϊκούρας από Βόλο – “ Το μέλλον της Ελλάδος είναι η σύνδεση των λιμένων με τον σιδηρόδρομο”

Το γεγονός ότι μέσα στο καλοκαίρι θα “τρέξουν” οι διαγωνισμοί των έργων υποδομών αποκατάστασης από τις πρόσφατες καταστροφικές πλημμύρες στη Θεσσαλία και στη Μαγνησία και μέσα στην επόμενη διετία αναμένεται η ολοκλήρωσή τους, ανακοίνωσε από τον Βόλο ο υπουργός υποδομών Χρ. Σταϊκούρας στο πλαίσιο της ετήσιας γενικής συνέλευσης του ΣΒΘΣΕ που πραγματοποιήθηκε χθες στο ξενοδοχείο Valis στην Αγριά.
Μάλιστα όπως δήλωσε “ Το μέλλον της Ελλάδος είναι η σύνδεση των λιμένων με τον σιδηρόδρομο”.
Ο υπουργός σημείωσε ότι είναι σημαντικός ο ρόλος των υποδομών για να πετύχουμε όπως τόνισε “ισόρροπη ανάπτυξη”. Αναφέρθηκε σε έξι άξονες πολιτικής που θα προσδώσουν νέο αναπτυξιακό πρόσημο, όπως η αποκατάσταση ζημιών σε δρόμους και γέφυρες από φυσικές καταστροφές και προβλέπονται 900 εκ. Ευρώ και παρεμβάσεις σε πάνω από 1.000 θέσεις κι όπως είπε “είναι διαθέσιμα τα κονδύλια εδώ και 20 ημέρες. Μέσα στο καλοκαίρι θα τρέξουν οι διαγωνισμοί και τα έργα θα υλοποιηθούν την επόμενη διετία. Για σιδηρόδρομο θα διαθέσουμε 463 εκ. ευρώ για μονιμότερες παρεμβάσεις. Για το τρενάκι Πηλίου προβλέπονται παρεμβάσεις ύψους 2,5 εκ. ευρώ. Για τη σιδηροδρομική σύνδεση Λάρισας – Βόλου, διεκδικούμε παρεμβάσεις με όρους υψηλότερης βιωσιμότητας και καλύτερης πρόσβασης και σύνδεσης με τον λιμένα Βόλου. Το μέλλον της Ελλάδος είναι η σύνδεση των λιμένων με τον σιδηρόδρομο. Τρίτος άξονας η αποκατάσταση σε σχολεία που θα ολοκληρωθούν μέχρι τέλος έτους. Πλέον είναι πιο εύκολο η χρηματοδότηση σιδηροδρομικών έργων σε σχέση με οδικούς άξονες. Τέταρτον υλοποίηση αντιπλημμυρικών έργων, θωράκιση περιοχών πέριξ Ε65. Πέμπτον σημαντικά οδικά έργα μέχρι τέλος του 2025 θα έχει παραδοθεί ο Ε65. Έκτο νέες κτιριακές υποδομές. Η Ελλάδα θέλει ισχυρό σιδηρόδρομο. Θέλουμε να αξιοποιήσουμε τον Βόλο, τον Πειραιά, την Ηγουμενίτσα και την Καβάλα και να αξιοποιήσουμε τον σιδηρόδρομο και διεκδικούμε προγράμματα από την Ευρώπη”.
Ο υπουργός συμπλήρωσε ότι “θέλουμε να υποστηρίξουμε την παραγωγική δραστηριότητα, να συμβάλλουμε στην αύξηση θέσεων εργασίας και να τονώσουμε την κοινωνική συνοχή και να διατηρήσει η Θεσσαλία τον ανταγωνιστικό της ρόλο. Θα συνεχίσουμε να σας ακούμε σε προτάσεις και προβληματισμούς”.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Δ.Σ. του ΣΒΘΣΕ Αθανάσιος Συριανός, ανέφερε σε δηλώσεις του ότι “Είναι σημαντικό να προβάλλουμε το θέμα της δημογραφικής εξασθένησης των περιοχών μας και δεν πρόκειται να επιστρέψουν οι νέοι στην ύπαιθρο αλλά θα πάνε στα μεγάλα αστικά κέντρα και θα προβάλλουμε την έννοια των διπόλων όπως Βόλος και Λάρισα και θα μπορούσαν να συνδεθούν με ένα μέσο ταχείας σταθεράς τροχιάς και να μεγαλώσουν σε βάθος χρόνου 30 χρόνια μπροστά και να γίνει ένα πολεοδομικό συγκρότημα μισό εκατομμυρίων ανθρώπων γιατί μεταξύ Αθηνών και Θεσσαλονίκης δεν υπάρχει κάτι μεγάλο. Θέλουμε να δούμε για τον καλλωπισμό των κτιρίων, γιατί το δημόσιο είναι ο μεγαλύτερος ιδιοκτήτης κτισμάτων και από αυτό εξαρτάται αν οι πόλεις μας είναι όμορφες ανακαινισμένες αν δεν έχουν την εικόνα που πρέπει και ένα θέμα όχι μόνο κονδυλίων”.
Επίσης, αναφέρθηκε και στο κόστος που έχει αυξηθεί λόγω έλλειψης σιδηροδρόμου, ωστόσο όπως είπε “οι υποδομές είναι πολύ σημαντικό για τον πρωτογενή παραγωγή και βιομηχανική και οποιαδήποτε εξέλιξη στις υποδομές. Μπορεί να είναι δαπανηρή αλλά υπάρχει και η συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα”.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το