Μέχρι τον Άρειο Πάγο έφτασε η υπόθεση δύο Λαρισαίων οδηγών λεωφορείου αλλά τελικά το ανώτατο δικαστήριο της χώρας τους δικαίωσε στη διαμάχη που είχαν με την εταιρεία στην οποία εργαζόταν. Μια διαμάχη που άρχισε το 2013 και ολοκληρώθηκε το 2020 και τη φέρνει στη δημοσιότητα η larissanet.
Οι δύο οδηγοί, που είχαν κατά κύριο λόγο τα δρομολόγια για Αθήνα, λόγω ενός εγγράφου που στάλθηκε από το συνδικαλιστικό τους σωματείο προς την εταιρεία αλλά και αρμόδιες αρχές βρέθηκαν στο «μάτι του κυκλώνα», σύμφωνα με τα όσα κατατέθηκαν στο δικαστήριο. Το έγγραφο εκείνο εφιστούσε την προσοχή της εταιρείας στην τήρηση και πιστή εφαρμογή των υποχρεωτικών ωρών ανάπαυσης, στην παροχή διαλείμματος μετά την οδήγηση κάποιων ωρών και στην εφαρμογή των διακοπών εργασίας, ανά εβδομάδα.
Εκείνο το διάστημα και οι δύο οδηγοί εκλέχθηκαν στο συνδικαλιστικό σωματείο και αυτόματα θεωρήθηκαν από την εταιρεία ως κύριοι υπεύθυνοι του εγγράφου, όμως κάτι τέτοιο δεν αποδείχθηκε καθώς υπογραφόταν από άλλα πρόσωπα.
Η εταιρεία, όπως έγινε γνωστό από την απόφαση του Αρείου Πάγου, ξαφνικά έδωσε εντολή στον έναν να ασκεί καθήκοντα εισπράκτορα, ενώ ο άλλος βρέθηκε οδηγός στη θυγατρική εταιρία και εν συνεχεία ως οδηγός αυτοκινήτου ελέγχου της εταιρείας και εν τέλει ως εισπράκτορας.
Οι δύο οδηγοί θεώρησαν τις μεταβολές εκείνες καταχρηστικές και μονομερώς βλαπτικές και αντέδρασαν δικαστικά καταθέτοντας αγωγές.
Στα δικαστήρια μάρτυρες κατέθεσαν πως οι προηγούμενες θέσεις των δύο εργαζομένων ήταν «περιζήτητες θέσεις… τιμητικές για τον οδηγό» αλλά και ότι «είναι υλική και ηθική μείωση να γίνεις εισπράκτορας» κάτι που υπολογίστηκε ιδιαίτερα για την έκδοση των αποφάσεων.
Οι δύο οδηγοί είχαν βεβαιώσει ενόρκως ότι δέχονταν έντονες πιέσεις ώστε ακόμη και με παραβάσεις των ορίων ταχύτητας, να τηρούν ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης συγκεκριμένου δρομολογίου.
Πριν τον Άρειο Πάγο οι δύο οδηγοί δικαιώθηκαν τόσο από το αρμόδιο Ειρηνοδικείο όσο και από το Μονομελές Πρωτοδικείο.
Πηγή: ΕΝΤΥΠΗ LARISSANET