Ελλάδα

Νομοθετικές ρυθμίσεις για την εξασφάλιση των εργαζομένων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ

olp

Σοβαρά προβλήματα στην εξυπηρέτηση των κρουαζιεροπλοίων και στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων, προκαλούν οι συνεχιζόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.

Στις περισσότερες των περιπτώσεων οι αποσκευές των επιβατών εξυπηρετούνται από τα μέλη των πληρωμάτων των πλοίων ενώ σε άλλες οι ίδιοι επιβάτες μεταφέρουν τις βαλίτσες τους. Σήμερα στο λιμάνι του Πειραιά κατέπλευσαν τέσσερα κρουαζιερόπλοια, χωρίς ωστόσο να δημιουργηθούν σοβαρά προβλήματα.

Επίσης υπάρχουν δεκάδες εγκλωβισμένα κοντέινερ στους σταθμούς φορτοεκφόρτωσης σε Αθήνα και Πειραιά.

Οι προτάσεις της κυβέρνησης που παρουσιάστηκαν χθες το απόγευμα από τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρή Δρίτσα, δεν ικανοποίησαν τους εργαζόμενους και προανήγγειλαν τη συνέχιση των απεργιακών τους κινητοποιήσεων.

Από την πλευρά του, ωστόσο, το υπουργείο Ναυτιλίας με σημερινή ανακοίνωσή του τονίζει ότι ρυθμίσεις της κυβέρνησης εξασφαλίζουν υπό τις παρούσες συνθήκες με τον καλύτερο τρόπο τους εργαζομένους του ΟΛΠ, αλλά και του ΟΛΘ.

Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση του υπουργείου, με τον Κυρωτικό Νόμο που θα εισαχθεί στη Βουλή για την έγκριση της Σύμβασης Παραχώρησης θα προβλέπεται η διατήρηση σε ισχύ του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού του ΟΛΠ ΑΕ και η όποια ενδεχόμενη αντικατάστασή του θα μπορεί να γίνει σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά γενικές διατάξεις περί ιδιωτικών επιχειρήσεων και εκμεταλλεύσεων.

Επίσης, διατηρείται σε ισχύ ο Κανονισμός Εσωτερικής Οργάνωσης και Λειτουργίας της εταιρείας μέχρι την ενδεχόμενη κατάργηση και αντικατάστασή του μετά από απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου.

Δίνεται επίσης η δυνατότητα επιλογής μετάταξης των εργαζομένων τόσο στον ΟΛΠ ΑΕ όσο και στον ΟΛΘ ΑΕ σε υπηρεσίες, φορείς ή νομικά πρόσωπα του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, σε Οργανισμούς Λιμένα καθώς και σε εταιρείες του ν. 3429/2005, στις οποίες το Δημόσιο κατέχει την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου.

Υπογραμμίζει εξάλλου ότι αναφορικά με την σε εξέλιξη διαγωνιστική διαδικασία που αφορά τον ΟΛΘ ΑΕ και με δεδομένο ότι το αναρτηθέν σχέδιο Σύμβασης Παραχώρησης δεν έχει ακόμα δεσμευτικό χαρακτήρα, έχουν δρομολογηθεί επίσημες πρωτοβουλίες των συναρμοδίων υπουργείων και της κυβέρνησης, σε συνεργασία με το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΘ και το ΤΑΙΠΕΔ, για την πληρέστερη κατοχύρωση των εργασιακών σχέσεων.

Τέλος, το υπουργείο Ναυτιλίας διαβεβαιώνει ότι στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης συμπεριλαμβάνεται η βελτίωση του συνολικού νομοθετικού πλαισίου που ισχύει στην ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία σε ό,τι αφορά τη ρύθμιση και όχι την απορρύθμιση της λιμενικής εργασίας για όλα τα λιμάνια της χώρας.

Τι υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι

Για καταστροφή που επέρχεται στις εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων στα λιμάνια κάνουν λόγω σε ανακοίνωσή τους η Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) και η Ένωση Λιμενεργατών Αρχιεργατών και καλούν τον πρωθυπουργό να αναλάβει τις ευθύνες του απέναντι στους εργαζόμενους του ΟΛΠ και του ΟΛΘ.

Όπως ανέφεραν, η διάταξη που πρόκειται να κατατεθεί στον κυρωτικό νόμο για τη Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου-ΟΛΠ, που διατηρεί σε ισχύ τον Γενικό Κανονισμό Προσωπικού (ΓΚΠ) δίνει ταυτόχρονα το δικαίωμα στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ να τον καταργήσει και να τον αντικαταστήσει με άλλες διατάξεις, χωρίς να αναφέρεται ρητά στη συλλογική διαπραγμάτευση ή στη διαδικασία της διαιτητικής απόφασης, που ήδη προβλέπονται.

Επίσης οι εκπρόσωποι των εργαζομένων τόνισαν ότι στη συνάντηση ο υπουργός ανακοίνωσε ότι η κυβέρνηση προτίθεται να θεσμοθετήσει μετατάξεις προσωπικού σε υπάρχουσες κενές οργανικές θέσεις, χωρίς ωστόσο να δοθεί καμιά συγκεκριμένη γραπτή διάταξη.

Οι εκπρόσωποι των συνδικάτων προειδοποιούν ότι «οι εργαζόμενοι στα λιμάνια έχουν αξιοπρέπεια και δεν μπορούν να το ανεχθούν» και θα συνεχίσουν τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις

Αντιδράσεις από φορείς της κρουαζιέρας

«Οι απεργίες στο λιμάνι του Πειραιά και μάλιστα κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου, έχουν επηρεάσει αρνητικά την εικόνα της χώρας μας ως προορισμό κρουαζιέρας και σίγουρα όλες οι εταιρείες έχουν εκφράσει τη δυσαρέσκεια και την ανησυχία τους για τις μελλοντικές επιπτώσεις αν αυτή η κατάσταση συνεχιστεί. Θα πρέπει άμεσα να ληφθούν πρωτοβουλίες για την εξομάλυνση της δυσχερούς κατάστασης που έχει διαμορφωθεί και να επαναλειτουργήσει το πρώτο λιμάνι της χώρας», τονίζει σε δήλωσή του ο διευθύνων σύμβουλος της Celestyal Cruises και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της Cruise Lines International Association (CLIA) Europe Κυριάκος Αναστασιάδης.

Το μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κρουαζιέρας αναφέρει ότι η «η ταλαιπωρία των επιβατών, των πληρωμάτων και των εταιρειών θα πρέπει να λάβει σύντομα ένα τέλος, γιατί κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει όχι τόσο τις άμεσες όσο τις μακροπρόθεσμες αρνητικές επιπτώσεις σε ένα τόσο νευραλγικό τομέα της εθνικής οικονομίας».

Σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου το πρόβλημα αναμένεται να οξυνθεί, καθώς την προσεχή Δευτέρα δύο τουλάχιστον κρουαζιερόπλοια που χρησιμοποιούν τον Πειραιά ως home port αναμένεται να καταπλεύσουν στους σταθμούς κρουαζιέρας του ΟΛΠ. Πρόκειται για το «Carnival Vista» με πάνω από 4.500 επιβάτες και το «Celestyal Olympia» της Celestyal του Ομίλου Λούη με περίπου 1.300 επιβάτες.

Στη Βουλή μέσα στην εβδομάδα η σύμβαση παραχώρησης

Στη Βουλή αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να κατατεθεί μέσα στην εβδομάδα η νέα σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ, η οποία ήδη έχει εγκριθεί ήδη από τη γενική συνέλευση των μετόχων.

Την Τετάρτη, 22 Ιουνίου 2016 και ώρα 11:00, θα συνεδριάσει επίσης η Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού, για να εξετάσει, εάν η συγκέντρωση που αφορά στην απόκτηση αποκλειστικού ελέγχου του ΟΛΠ από την COSCO (HONG KONG) GROUP LIMITED, δημιουργεί πρόβλημα στη λειτουργία του ανταγωνισμού.

Πηγή www.iefimerida.gr

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το