Τοπικά

«Νόμιζε ότι το τρένο εκτροχιάστηκε»: Μάρτυρας «κλειδί» μιλά για το λάθος του σταθμάρχη και τη στιγμή της σύγκρουσης στα Τέμπη

Ενώπιον της ανακρίτριας Λάρισας βρέθηκαν δύο συγγενείς θυμάτων προκειμένου να καταθέσουν αναφορικά με το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Την ίδια ώρα μία μαρτυρία-κλειδί αναμένεται να ρίξει φως στα ερωτηματικά γύρω από τον σταθμάρχη.

Σημειώνεται πως την πόρτα του ανακριτή νωρίτερα πέρασε ο σταθμάρχης της επόμενης βάρδιας μετά το δυστύχημα, ώστε να δώσει εξηγήσεις και όσες πληροφορίες χρειάζεται στον ανακριτή για τα αίτια του ατυχήματος και την απόδοση των ευθυνών.

Η μαρτυρία-κλειδί για τον σταθμάρχη
Ο μάρτυρας βρέθηκε δίπλα στον σταθμάρχη της Λάρισας την στιγμή που ενημέρωνε την πυροσβεστική για την σύγκρουση των δύο τρένων και περιέγραψε τις πρώτες στιγμές έπειτα το σιδηροδρομικό δυστύχημα.

Πρόκειται για τον σταθμάρχη του Παλαιοφάρσαλου, Γιώργο Ζήνδρο, ο οποίος μόλις είχε σχολάσει και πέρασε να πει μια καλησπέρα στον συνάδελφό του που έκανε το μοιραίο λάθος. Ο ίδιος μιλώντας στο Mega περιέγραψε όσα έγιναν εκείνες τις πρώτες δραματικές στιγμές: «Εγώ κατεβαίνω να πάω στο γραφείο του, να του πω ένα γεια και να φύγω στο σπίτι. Είχα σχολάσει από το Παλαιοφάρσαλο. Κι εκείνη την ώρα που μπαίνω στο γραφείο, μιλούσε (σ.σ. ο σταθμάρχης της Λάρισας) με την πυροσβεστική. Και λέω ‘τι έγινε; Με ποιον μιλάς;’ και μου λέει ‘με την πυροσβεστική. Έχω σύγκρουση’. ‘Τι σύγκρουση;’ του λέω. Και μου λέει ‘σύγκρουση του 62 με το εμπορικό».

 

«’Μάλλον’, λέει, ‘το εμπορικό εκτροχιάστηκε και έπεσε το τρένο… πάνω’. Εννοούσε όχι μετωπική. Εννοούσε ότι το τρένο το έβαλε κανονικά, προς την άνοδο, το επιβατικό. Και το εμπορικό, όπως κατέβαινε, εκτροχιάστηκε και συγκρούστηκαν. Αυτό εννοούσε αυτός. Αλλά δεν έγινε αυτό. Έγινε αλλιώς. Το έβαλε στην κάθοδο το τρένο. Από λάθος, ναι, και δεν το κατάλαβε τι είχε κάνει. Δεν μπορούσε να το φανταστεί τι έκανε».

Ήρθε η αστυνομία. Ήρθε η αστυνομία εκεί, του πήρε κατάθεση εκεί μέσα, πήραν τα χαρτιά που ήταν να πάρει η αστυνομία, εγώ βγήκα έξω, με έβγαλαν έξω και μόλις έφυγαν αυτοί, κάθισα εγώ μετά. Δεν μπορούσα να εγκαταλείψω τον σταθμό. Έκατσα όλη νύχτα εδώ να εξυπηρετήσω την κατάσταση».

Τον τοποθέτησαν σε 16ωρη βάρδια

Όπως αποκαλύπτει, έχοντας ήδη κάνει μια βάρδια από τις 14.00 το μεσημέρι έως τις 22.00 το βράδυ, ο σταθμάρχης Λάρισας κλήθηκε να παραμείνει στο σταθμαρχείο ως τις 06.00 το πρωί.

«Δεν μπορώ να το χωνέψω. Είναι αδιανόητο αυτό που έγινε. Μετωπική σύγκρουση με τέτοιες ταχύτητες, με τέτοιο βάρος. Είναι πολύ μεγάλες οι ταχύτητες και πολύ βάρος. Κι αν γινόταν και στο τούνελ, θα ήταν ακόμη χειρότερο».

Για τον σταθμάρχη του Παλαιοφάρσαλου, τα όσα συνέβησαν είναι προφανή. Ο σταθμάρχης της Λάρισας δεν επανέφερε ποτέ το κλειδί το οποίο ήταν γυρισμένο για άλλο τρένο.

Τι είπε για το άλλο τρένο
Στην ερώτηση αν υπήρχε και άλλο τρένο ο Γιώργος Ζήνδρος απαντά: «Εντάξει, αυτό το είχε παρκάρει πολύ νωρίτερα. Κι έπρεπε να επαναφέρει τα κλειδιά στην ευθεία. Δεν τα άλλαξε καθόλου. Του είπα ‘γιατί το έκανες αυτό;’… δεν κατάλαβε, δεν… δεν… τα είχε χάσει τελείως. Δε μιλούσε καθόλου. Αυτός τα είχε χαμένα τώρα, δεν ήξερε τι του γινόταν. Τι να παραδεχτεί και τι να… Μετά που συνειδητοποίησε τι έκανε… Δεν υπήρχε κάποιο σύστημα να το βλέπει. Αυτό μπορεί να το πάθει ο καθένας. Ήταν η κακιά η ώρα; Δεν ξέρω… τι να πω… δεν ξέρω. Δεν μπορώ να το εξηγήσω, πώς το έκανε. Εγώ μόλις κατάλαβα ότι έκανε σύγκρουση μετωπική, μου κόπηκαν τα πόδια, για να καταλάβεις».

Ο σταθμάρχης του Παλαιοφάρσαλου προσπαθεί να βρει μια εξήγηση. Τι συνέβη και ο σταθμάρχης δεν έκανε αυτό που έπρεπε. Γιατί ο μηχανοδηγός δεν προβληματίστηκε όταν μπήκε στο ρεύμα ανόδου, αλλά δεν τα καταφέρνει:

«Ο μηχανοδηγός ήταν ένας πολύ έμπειρος μηχανοδηγός. Εγώ απορώ πώς την πάτησε αυτός ο μηχανοδηγός και έφυγε ανάποδα. Εγώ εκεί τρελαίνομαι γιατί ήταν μηχανοδηγός ‘ψείρας’ που λέμε, τα έψαχνε, δεν ήταν μηχανοδηγός ζαμανφού. Δηλαδή το τρένο πριν φύγει από τον σταθμό, πριν φύγει από τον σταθμό, θα μιλήσει με τον σταθμάρχη.

Στη Λάρισα μπήκε κανονικά. Δεξιά. Στη Λάρισα. Μέσα στον σταθμό. Και του λέει ‘πού πάμε;’ ‘Πάρε το ελεύθερο’ λέει, ‘Νέοι Πόροι’. Λέει αυτός (ο σταθμάρχης) στο τηλεγράφημά του. Στον επόμενο εν ενεργεία σταθμό. Και έφυγαν αντίθετα».

Πηγή:ethnos

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το