Άρθρα

Νομικά ζητήματα στις διακοπές – Τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις καταναλωτών και ξενοδόχων

της Χρυσάννας Σιάτρα*

Όλοι περιμένουμε το καλοκαίρι και ιδιαίτερα την άδεια των καλοκαιρινών διακοπών, που αποτελεί για τους περισσότερους τη μοναδική στιγμή εντός του έτους για στιγμές χαλάρωσης, ξεγνοιασιάς και φόρτισης των μπαταριών μας για τη νέα σεζόν. Δεν είναι λίγες οι φορές, όμως, που χαλάει η διάθεσή μας όταν ερχόμαστε προ εκπλήξεως, καθώς διαπιστώνουμε ότι οι διαφημιζόμενες παροχές του εκάστοτε ξενοδοχείου στο οποίο επιλέγουμε να κάνουμε τις διακοπές μας δεν αντιστοιχούν στην πραγματικότητα και τότε είναι που αρχίζουν τα προβλήματα. Όταν, λοιπόν, το ξενοδοχείο στο οποίο κάνουμε κράτηση παρουσιάζει, για παράδειγμα, στον διαδικτυακό του τόπο διαφορετικές παροχές απ’ αυτές που στην πραγματικότητα προσφέρει τότε ως καταναλωτές δεν μένουμε απροστάτευτοι σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία για την προστασία του καταναλωτή και γι’ αυτό και δεν είναι ενδεδειγμένη λύση η σιωπή μας απέναντι σε τέτοιου είδους φαινόμενα.

Συνεπώς, ως καταναλωτές μπορείτε να καλέσετε το νομικό σας σύμβουλο ο οποίος θα σας καθοδηγήσει για το πώς να διαχειριστείτε την κατάσταση, ενώ, επίσης, μπορείτε να απευθυνθείτε για πληροφορίες στην τουριστική αστυνομία, στον Ε.Ο.Τ (Ευρωπαϊκό Οργανισμό Τουρισμού) , στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή ή μπορείτε να καταθέσετε αναφορά μόνοι σας ή διά του νομικού σας συμβούλου στην ανεξάρτητη αρχή του Συνηγόρου του Καταναλωτή. Επιπρόσθετα, αν δεν τηρηθούν τα συμφωνηθέντα, ο ξενοδόχος οφείλει να εξασφαλίσει τη διαμονή σας σε ξενοδοχείο ίδιας ή ανώτερης ποιότητας καταβάλλοντας, μάλιστα, και τα έξοδα μεταφοράς σας και την όποια διαφορά υπάρχει στην τιμή.
Όσον αφορά στην προκαταβολή που δίνετε, προκειμένου να κάνετε μία κράτηση, αυτή δεν μπορεί να ξεπερνά το 25% του συνολικού κόστους της διαμονής σας, ενώ το ποσό αυτό δεν μπορεί να είναι μικρότερο από το μίσθωμα μίας ημέρας. Στην περίπτωση τώρα που θέλετε να ακυρώσετε την κράτησή σας και προβείτε στην ενέργεια αυτή τουλάχιστον 21 ημέρες πριν από την προβλεπόμενη ημερομηνία άφιξής σας, τότε σας επιστρέφεται το 100% των προκαταβληθέντων χρημάτων, ενώ σε αντίθετη περίπτωση οφείλετε να καταβάλετε μέχρι το 50% του συνολικού κόστους της κράτησής σας ανάλογα με την πολιτική του ξενοδοχείου. Στην περίπτωση, τέλος, που θέλετε να μείνετε λιγότερες ημέρες από τις ημέρες της αρχικής συμφωνίας θα πρέπει πάλι να ενημερώσετε τον ξενοδόχο τουλάχιστον 21 ημέρες πριν και δεν θα έχετε καμία χρηματική επιβάρυνση διαφορετικά ο ξενοδόχος δικαιούται να ζητήσει αποζημίωση έως και το 50% του συνολικού τιμήματος.

*δικηγόρος, διαπιστευμένη διαμεσολαβήτρια

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το