Τοπικά

Νίκος Σκετόπουλος: Η τεχνολογία «κλειδί» για τις νέες συνήθειες

Η σύγχρονη τεχνολογία προσφέρει πληθώρα εργαλείων και εφαρμογών που πλέον αξιοποιούνται στο έπακρο από εκατομμύρια Έλληνες, καθώς αναγκάστηκαν να αλλάξουν τις… ψηφιακές συνήθειές τους υπό τις συνθήκες καραντίνας από τον κορωνοϊό. Η προσαρμογή στα νέα δεδομένα, μπορεί να αποτελέσει το «κλειδί» για μία δυναμική επανεκκίνηση σε πολλούς τομείς της καθημερινότητας, σύμφωνα με τον κ. Νίκο Σκετόπουλο, υποψήφιο διδάκτορα στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

«Με τον κορωνοϊό και τα έκτακτα μέτρα, άλλαξαν οι συνήθειές μας. Βλέπουμε π.χ. ότι η τεχνολογία παίζει πρωτεύοντα ρόλο στην επικοινωνία, στις συναλλαγές ή και στην ενημέρωση. Με δεδομένο πως έχουμε απομονωθεί στο σπίτι, στρεφόμαστε σε εναλλακτικούς τρόπους για να επικοινωνήσουμε με τους δικούς μας ανθρώπους και η λύση έρχεται από το διαδίκτυο και τις εφαρμογές που προσφέρουν τη δυνατότητα επαφής με μία απλή κλήση», τόνισε ο κ. Σκετόπουλος. «Η χώρα μας βρίσκεται πίσω όσον αφορά στη χρήση της τεχνολογίας. Τώρα που δημιουργήθηκαν νέες ανάγκες, αυτό αλλάζει», είπε στη συνέχεια, αναφέροντας ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα: «Ορισμένα προγράμματα χρησιμοποιούνται από εταιρείες πολλά χρόνια τώρα. Χαρακτηριστική περίπτωση είναι το Skype, μία εξαιρετικά δημοφιλής εφαρμογή με εκατομμύρια χρήστες απ’ όλον τον κόσμο που πρωτοκυκλοφόρησε το 2003. Τα ήδη υπάρχοντα μέσα επικοινωνίας, όπως είναι επίσης το Viber ή το Webex, τώρα χρησιμοποιούνται περισσότερο και από απλό κόσμο, που στράφηκε προς αυτή την κατεύθυνση για να επικοινωνεί. Άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας, αφού οι νεότεροι είναι εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες, τις τελευταίες εβδομάδες χρησιμοποιούν μέχρι και το Facebook για να βλέπουν τα παιδιά τους, τα εγγόνια τους και τους υπόλοιπους συγγενείς και φίλους».

Ο Κοζανίτης επιστήμονας, ο οποίος ζει στον Βόλο από το 2009, όταν και ξεκίνησε τις σπουδές του στην Πολυτεχνική Σχολή του Πανεπιστημίου, επισήμανε πως η πανδημία του κορωνοϊού μπορεί να διαμόρφωσε νέες συνθήκες στην κοινωνικότητα, στις σχέσεις και στη σύνδεση που έχουμε με τους άλλους, αλλά ταυτόχρονα έφερε στην επιφάνεια πρακτικές, όπως είναι η τηλε-εκπαίδευση. Άγνωστη εν πολλοίς στην Ελλάδα, αλλά ευρύτατα διαδεδομένη στο εξωτερικό: «Η εκπαίδευση εξ αποστάσεως δεν είχε οριοθετηθεί ως έννοια ούτε καν στον ιδιωτικό τομέα. Και δεν αναφέρομαι στην ασύγχρονη εκπαίδευση, όπου κάποιος έφτιαχνε το μάθημα σε βίντεο ή «ανέβαζε» υλικό στο διαδίκτυο και αρκούσε κάποιος να έχει πρόσβαση για να μπορέσει να μελετήσει. Διαδικτυακά μαθήματα σε πραγματικό χρόνο, πριν ξεσπάσει η κρίση με τον κορωνοϊό δεν γίνονταν σε ελληνικά ακαδημαϊκά ιδρύματα. Η δυνατότητα φοίτησης εξ αποστάσεως παρεχόταν μόνο σε πανεπιστήμια του εξωτερικού. Κι εκτός από την εκπαίδευση, θα επέλθουν αλλαγές και σε άλλους τομείς, όπως είναι ενδεικτικά οι συναλλαγές των πολιτών με το κράτος».

Ο κορωνοϊός όμως επηρέασε και τον τομέα της απασχόλησης, με τον υποψήφιο διδάκτορα μιλώντας για την τηλε-εργασία, να κάνει την εξής πρόβλεψη για μία κατάσταση που θα βλέπουμε συχνότερα και στην πατρίδα μας, όταν κάποτε η πανδημία κάνει τον κύκλο της. «Στη μετά-κορωνοϊού εποχή θα υπάρξουν πολλές αλλαγές. Για παράδειγμα, δεν αποκλείεται να καταλήξουμε σ’ ένα μόνιμο μοντέλο προσφοράς εργασίας από το σπίτι για πολλές κατηγορίες επαγγελμάτων. Περισσότερο σε όσους χρησιμοποιούν τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές ως εργαλεία στη δουλειά τους. Μέχρι πρότινος στην Ελλάδα δεν προωθούνταν ιδιαίτερα η εργασία εξ αποστάσεως, παρότι σε παγκόσμια κλίμακα αναπτύσσεται συνεχώς. Δεν είναι εύκολο, προϋποθέτει εκείνος που θα εργαστεί από το σπίτι να διαθέτει την εμπειρία και να ξέρει τι έχει να κάνει», κατέληξε με νόημα ο νεαρός επιστήμονας.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το