Τοπικά

Νίκος Πλουμιστός:Προσοχή στα οχήματα λόγω του παγετού

 

Την προσοχή των οδηγών, εφιστά, μιλώντας στη «Θ» ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Συνεργείων Αυτοκινήτων Μαγνησίας (ΣΙΣΑΜ) και αντιπρόεδρος της ΟΕΒΕΜ κ. Νίκος Πλουμιστός, ειδικά τις ημέρες με πολύ χαμηλές θερμοκρασίες και παγετό.
Ο κ. Πλουμιστός, επεσήμανε ότι οι οδηγοί θα πρέπει να εμπιστεύονται τους ειδικούς και τους μηχανικούς τους, οι οποίοι θα ελέγξουν το όχημα σπιθαμή προς σπιθαμή. Όπως δήλωσε «Ο οδηγός θα πρέπει να φροντίζει να είναι σε καλή κατάσταση τα ελαστικά του οχήματος, τα πέλματα και η πίεση τους, η οποία ποικίλει ανάλογα με το κάθε όχημα. Επίσης, θα πρέπει να ελέγξει τους υαλοκαθαριστήρες γιατί καθαρό παρμπρίζ σημαίνει ασφάλεια».
Ο αντιπρόεδρος συνέχισε αναφέροντας ότι «μεταξύ άλλων χρειάζεται κι έλεγχος του αντιψυκτικού στον κινητήρα, στο δοχείο νερού και να τοποθετήσουμε αντιπαγωτικό στο δοχείο υγρών των υαλοκαθαριστήρων. Χρειάζεται να γίνει και έλεγχος της μπαταρίας του οχήματος και έλεγχος οπτικός, αλλά και λειτουργικός για να μην έχουμε δυσάρεστες εκπλήξεις».
Σε ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες ή σε θερμοκρασίες παγετού, θα πρέπει οι οδηγοί να θέτουν σε λειτουργία το όχημα, όταν αυτό είναι σε ακινησία, για τουλάχιστον 10 λεπτά, ώστε να δουλέψει αρκετή ώρα ο κινητήρας για να «ζεσταθεί». «Θα πρέπει να εξασφαλίσουμε σε χαμηλές θερμοκρασίες την καλή λειτουργία του κινητήρα και του καλοριφέρ του οχήματος. Μπορούμε να το θέσουμε σε λειτουργία το όχημα και μέχρι να «ζεσταθεί» να κάνουμε τον αποχιονισμό του οχήματος για να μειώσουμε το βάρος από το χιόνι και να είμαστε ασφαλείς, ώστε σε περίπτωση απότομου φρεναρίσματος, δε θα φύγει ποσότητα χιονιού από το αμάξι και να καταλήξει μπροστά στο παρμπρίζ» είπε μεταξύ άλλων.
Ο κ. Πλουμιστός ερωτήθηκε και για την υποχρεωτικότητα του μέτρου των αλυσίδων και τα πρόστιμα που «καραδοκούν», τονίζοντας ότι «επιτέλους κάποια στιγμή, να γίνει συνείδηση ότι, όταν έχει κάποιος ένα αυτοκίνητο το να κάνει μία επένδυση σε υαλοκαθαριστήρες και αλυσίδες, είναι επένδυση για τον εαυτό του και την οικογένειά του».
Μάλιστα συμβούλεψε τους οδηγούς να κάνουν πρόβα με τις αλυσίδες και τις χιονοκουβέρτες πριν κινηθούν κατευθείαν σε δρόμο με χιόνι ή πάγο, καθώς όπως διευκρίνισε «Αν δεν έχουμε ξαναβάλει αλυσίδες ή χιονοκουβέρτες είναι δύσκολο να βγούμε την ώρα που χιονίζει και να τοποθετήσουμε. Καλό θα ήταν να έχουμε κι ένα ζευγάρι γάντια για να προστατέψουμε τα χέρια μας», ενώ σε ερώτηση για το αν θα επιλέξει κάποιος αλυσίδες ή χιονοκουβέρτες, ανέφερε ότι «για κάθε αμάξι ο μηχανικός θα δώσει τις απαραίτητες συμβουλές. Συνηθίζεται στα οχήματα με φαρδιά λάστιχα και μεγάλες ζάντες να τοποθετούνται χιονοκουβέρτες και στα άλλα οχήματα τα πιο καθημερινά προτείνονται οι αλυσίδες. Κάθε χιονοκουβέρτα και αντιολισθητικές αλυσίδες είναι για συγκεκριμένου τύπου ελαστικά».
Τέλος, οι οδηγοί που «φοράνε» χιονοκουβέρτες θα πρέπει να κινούνται με πολύ χαμηλές ταχύτητες και για πολύ λίγα μέτρα όσο έχει χιόνι, ενώ όσοι «φοράνε» αντιολισθητικές αλυσίδες μπορούν να κινηθούν για λίγα μέτρα σε στεγνό οδόστρωμα, αν μετά έχουν να πατήσουν πάλι σε χιονισμένο δρόμο.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το