Τοπικά

Νίκος Πλουμιστός: «Η κίνηση με φυσικό αέριο φιλική σε κινητήρα, περιβάλλον και τσέπη»

Δύσκολη έως και αδύνατη είναι για τους περισσότερους οδηγούς σε περίοδο οικονομικής κρίσης η κίνηση του αυτοκινήτου λόγω των αυξήσεων στις τιμές των υγρών καυσίμων. Ωστόσο, το φυσικό αέριο έρχεται να δώσει τη λύση, μειώνοντας αισθητά το κόστος της κίνησης με μια απλή και το κυριότερο οικονομική μετατροπή στο όχημα. «Η κίνηση με φυσικό αέριο είναι φιλική
στον κινητήρα, στο περιβάλλον, αλλά και στην τσέπη» επισημαίνει ο κ. Νίκος Πλουμιστός, ιδιοκτήτης συνεργείου αυτοκινήτων, του μοναδικού πιστοποιημένου από τη ΔΕΠΑ σε ολόκληρη τη Θεσσαλία και ενός από τα οκτώ αντίστοιχα πανελλαδικά για μετατροπή οχημάτων με σύστημα φυσικού αερίου.

 
Σχετικά με το φυσικό αέριο στην κίνηση των αυτοκινήτων ο κ. Νίκος Πλουμιστός, τεχνίτης αερίων καυσίμων, επισημαίνει ότι «είναι ένα αέριο μείγμα υδρογονανθράκων που εξορύσσεται από υπόγειες κοιλότητες και είναι διαφορετικό καύσιμο από το υγραέριο, το οποίο είναι παράγωγο του πετρελαίου. Το φυσικό αέριο εξαιτίας των ιδιοτήτων του υπερέχει έναντι των υπολοίπων πρωτογενών μορφών ενέργειας και αποτελεί βασική επιλογή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ παράλληλα θεωρείται το καύσιμο του 21ου αιώνα και συγχρόνως «γέφυρα» μετάβασης από τις συμβατικές στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Με τη χρήση φυσικού αερίου κίνησης επιτυγχάνεται σημαντική οικονομία στην κίνηση του οχήματος. Επίσης, το φυσικό αέριο κίνησης προάγει τη φιλική προς το περιβάλλον αυτοκίνηση και διασφαλίζει σημαντικό περιβαλλοντικό όφελος λόγω της μειωμένης εκπομπής ρύπων. Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία προωθεί τα αυτοκίνητα που κινούνται με φυσικό αέριο, καθώς το καύσιμο αποτελεί τη «γέφυρα» που θα μας οδηγήσει σε μορφές ενέργειας πολύ φιλικές για το περιβάλλον».
Για το κόστος της κίνησης με φυσικό αέριο ο ιδιοκτήτης του πιστοποιημένου από τη ΔΕΠΑ συνεργείου αυτοκινήτων τονίζει ότι «ένα αυτοκίνητο 1.400 κυβικών εκατοστών που κινείται με φυσικό αέριο μπορεί με 9 ευρώ κόστος να διανύσει απόσταση 230 χιλιομέτρων περίπου. Αντίθετα, για το ίδιο αυτοκίνητο και για την ίδια απόσταση με καύσιμο τη βενζίνη θα χρειαστεί ο οδηγός κόστος ύψους 30 ευρώ περίπου. Επομένως, το φυσικό αέριο είναι κατά πολύ οικονομικότερο από τη βενζίνη και βεβαίως από το υγραέριο».

 
Αναφορικά με τη μετατροπή του αυτοκινήτου από την κατανάλωση βενζίνης σε αντίστοιχη φυσικού αερίου ο κ. Νίκος Πλουμιστός σημειώνει ότι «η διαδικασία της μετατροπής και της τοποθέτησης διαρκεί δύο με τρεις ημέρες το πολύ. Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουν οι οδηγοί ότι πρέπει να απευθύνονται μόνο σε εγκεκριμένο από τη ΔΕΠΑ συνεργείο. Στη διαδικασία της μετατροπής δεν αφαιρούμε τίποτα από το όχημα, παρά μόνο προσθέτουμε ένα νέο σύστημα καυσίμου. Δεν αφαιρούμε και δεν καταργούμε τίποτα, με τη μετατροπή να είναι οικονομική για τους οδηγούς. Η κίνηση με φυσικό αέριο είναι φιλική στον κινητήρα, στο περιβάλλον, αλλά και στην τσέπη. Επίσης, πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί ότι δεν καταργούμε τη βενζίνη, αλλά τη διατηρούμε, διότι χρειάζεται για να πάρει μπρος ο κινητήρας και αμέσως μετά σε χρονικό διάστημα δέκα δευτερολέπτων αυτόματα η κίνηση γίνεται με φυσικό αέριο. Ο ανεφοδιασμός γίνεται σε ένα πρατήριο στον Βόλο, με τη δέσμευση της ΔΕΠΑ να είναι ότι μέχρι το τέλος του 2016 θα λειτουργεί ένα πρατήριο σε κάθε Νομό της χώρας. Οι οδηγοί που θέλουν να μετατρέψουν το αυτοκίνητό τους σε κίνηση με φυσικό αέριο θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί στην επιλογή του συνεργείου, να κάνουν έρευνα αγοράς και να απευθύνονται μόνο στα αντίστοιχα πιστοποιημένα» υπογραμμίζει ο κ. Νίκος Πλουμιστός.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το