Τοπικά

Νέο κόλπο εξαπάτησης με δήθεν δέμα από εταιρία ταχυμεταφορών

 

Νέο κόλπο από απατεώνες οι οποίοι θέλουν να βάλουν στο χέρι χρήματα ανυποψίαστων πολιτών. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, απατεώνες φέρονται να τηλεφωνούν δήθεν από εταιρίες ταχυμεταφορών και να ενημερώνουν τους ανυποψίαστους πολίτες ότι πήγαν σπίτι τους για να τους παραδώσουν δέμα κι εκείνοι απουσίαζαν…

Ακολούθως τους ενημερώνουν ότι το δέμα βρίσκεται αποθηκευμένο στις αποθήκες της εταιρίας με χρέωση 1,5 ή 2 ευρώ την ημέρα κι αν θέλουν να το παραλάβουν αμέσως θα πρέπει να εξοφλήσουν το οφειλόμενο ποσό ηλεκτρονικά μέσω ενός υπερσυνδέσμου που τους αποστέλλουν. Όταν ο ανυποψίαστος πολίτης λάβει στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο τον υπερσύνδεσμο και ξεγελαστεί, γιατί προσφέρεται σε περιβάλλον τράπεζας, τότε πατώντας τους κωδικούς του για την ηλεκτρονική τραπεζική συναλλαγή, αυτοί υφαρπάζονται από τους απατεώνες και σε λίγα δευτερόλεπτα έχουν εισέλθει στον λογαριασμό του ανυποψίαστου πολίτη, από τον οποίον και «σηκώνουν» όλα τα χρήματα… Πρόκειται για τη λεγόμενη απάτη «phishing». Η πιο κοινή τεχνική ηλεκτρονικού «ψαρέματος» είναι να μιμηθεί κάποιος μια τράπεζα ή ένα χρηματοπιστωτικό ίδρυμα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, προκαλώντας το θύμα να συμπληρώσει τα στοιχεία του λογαριασμού του σε μια ψεύτικη φόρμα μέσα στο κείμενο του μηνύματος, σε ένα επισυναπτόμενο αρχείο, ή παραπέμποντάς τον σε μια ιστοσελίδα.

Πώς αντιμετωπίζουμε μια τέτοιου είδους κυβερνοεπίθεση;
-Ελέγχουμε πάντοτε το όνομα του αποστολέα και συγκεκριμένα την κατάληξη του domain (πχ @eeke.com) και εφόσον η κατάληξη δεν μας είναι γνωστή, ή δεν υπάρχει σε μια μηχανή αναζήτησης, τότε πρόκειται για απάτη.
-Παρατηρούμε και δεν παραπλανούμαστε από το θέμα του μηνύματος, αφού οι επιτήδειοι χρησιμοποιούν βαρύγδουπους τίτλους, όπως π.χ. περί δήθεν οφειλής μας, περί ύπαρξης ιού στο λογισμικό του υπολογιστή, ότι είμαστε κληρονόμοι ενός τεράστιου ποσού από το εξωτερικό, ότι κάποιος θέλει να μας αποστείλει χρήματα κλπ.
-Δεν ανοίγουμε ποτέ, πριν σιγουρευτούμε για την ασφάλειά τους, τους συνδέσμους που επισυνάπτονται στο mail. Κι αυτό γιατί μπορεί να οδηγηθούμε σε έναν κακόβουλο ιστότοπο ή να μολυνθεί ο υπολογιστής, τάμπλετ, κινητό μας κλπ. με κακόβουλο λογισμικό.
-Ελέγχουμε τον τρόπο γραφής του mail, καθώς και την ορθογραφία του, είμαστε δε πάντα υποψιασμένοι όταν δεν αναφέρει συγκεκριμένα το όνομά μας εντός του κειμένου.
-Καμία τράπεζα δεν ζητάει προσωπικά στοιχεία μέσω mail, γι’ αυτό δεν δίνουμε ποτέ τέτοιου είδους πληροφορίες ηλεκτρονικά.
-Ελέγχουμε τακτικά τους λογαριασμούς μας στο διαδίκτυο (τραπεζικούς, on line λογαριασμούς κλπ.), προκειμένου να έχουμε ανά πάσα στιγμή πλήρη εικόνα για αυτούς.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το