Τοπικά

«Νεκρές ζώνες» στην αγορά του Βόλου “Θ”

Το κέντρο του Βόλου για εμπορικά καταστήματα έχει συρρικνωθεί σε έκταση και περικλείεται από τις οδούς Ιάσονος, Γκλαβάνη, Ερμού και Ιωλκού
Το κέντρο του Βόλου για εμπορικά καταστήματα έχει συρρικνωθεί σε έκταση και περικλείεται από τις οδούς Ιάσονος, Γκλαβάνη, Ερμού και Ιωλκού

Σημείο των καιρών αποτελεί το γεγονός δημιουργίας «νεκρών ζωνών» από ανοίκιαστα εμπορικά καταστήματα στον Βόλο. Το φαινόμενο οφείλεται σε καταστήματα όχι τόσο στο κέντρο της πόλης, όσο σε δρόμους κοντά στο κέντρο. Άλλο αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης και της μείωσης ενοικίων σε εμπορικά καταστήματα είναι η συρρίκνωση του κέντρου του Βόλου, όπου οι περισσότεροι επαγγελματίες έχουν «μαζευτεί» σε περιορισμένο χώρο που περικλείεται από τις οδούς Ιάσονος, Γκλαβάνη, Ερμού και Ιωλκού. Τα εμπορικά καταστήματα νοικιάζονται πιο εύκολα πλέον λόγω των μειώσεων μισθωμάτων στο κέντρο, εκτός βέβαια από μεγάλους χώρους όπως ήταν π.χ. καταστήματα που νοίκιαζαν τράπεζες, τα οποία δύσκολα μπορούν να βρεθούν επιχειρηματίες για να τα νοικιάσουν, ενώ παρατηρείται και το φαινόμενο οι επαγγελματίες να ψάχνουν και να νοικιάζουν καταστήματα με λιγότερα τετραγωνικά μέτρα για να μειώσουν και τα λειτουργικά έξοδα.

 

«Νεκρές ζώνες» από ξενοίκιαστα εμπορικά καταστήματα έχουν δημιουργηθεί στον Βόλο όχι τόσο στο κέντρο της πόλης, όσο λίγο πιο μακριά από αυτό. Το κέντρο του Βόλου έχει περιοριστεί σε έκταση και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι επιχειρηματίες έχουν συρρικνωθεί σε περιορισμένη περιοχή που περικλείεται από τις οδούς Ιάσονος, Γκλαβάνη, Ερμού και Ιωλκού. Το φαινόμενο έχει την εξήγησή του στο γεγονός ότι οι επιχειρηματίες λόγω των μειώσεων στα ενοίκια μισθώνουν καταστήματα στο κέντρο της πόλης παρά στο ευρύτερο κέντρο όπως π.χ. ψηλά στην Κ. Καρτάλη ή στην Ιωλκού ή ακόμα στην Ερμού πιο πέρα από την Ιωλκού και προς το ΤΕΕ.
Τα μόνα καταστήματα που παραμένουν ξενοίκιαστα στο κέντρο της πόλης είναι αυτά με μεγάλους χώρους και πολλά τετραγωνικά μέτρα, όπως για παράδειγμα αυτά που παλιότερα νοίκιαζαν τράπεζες.
Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι οι περισσότεροι επαγγελματίες μετακομίζουν τις επιχειρήσεις τους στο κέντρο, αλλά σε μικρότερους χώρους από αυτούς που νοίκιαζαν, για να μειώσουν και τα λειτουργικά έξοδα, ενώ παρατηρείται και το φαινόμενο μεγάλα καταστήματα που είχαν νοικιαστεί και δημιουργηθεί από δύο και τρία μικρότερα, τα οποία ενώνονταν, τώρα πλέον χωρίζονται και οι επαγγελματίες κρατούν μικρότερους σε τετραγωνικά μέτρα χώρους.
Ο κ. Δημήτρης Τζαμτζής, κτηματομεσίτης, ανέφερε πως «η Ερμού δεν γνωρίζει κρίση ή η Δημητριάδος. Βέβαια όσο απομακρύνεσαι από το κέντρο υπάρχει κρίση και ξενοίκιαστα μαγαζιά. Τα μεγάλα καταστήματα στο κέντρο του Βόλου, όπως για παράδειγμα χώροι που νοίκιαζαν τράπεζες, δεν μπορούν εύκολα να νοικιαστούν πλέον, ενώ τα μικρότερα εμπορικά καταστήματα νοικιάζονται πιο εύκολα».
Όσον αφορά αν υπάρχει στροφή των επιχειρηματιών για να νοικιάσουν χώρους πιο μακριά από το κέντρο ο ίδιος επισημαίνει ότι δεν ισχύει κάτι τέτοιο, ενώ η ενοικίαση ενός καταστήματος εξαρτάται από το είδος της επιχείρησης και αν οι υποψήφιοι πελάτες μετακινούνται πεζή ή με αυτοκίνητο.
«Οι νεκρές ζώνες από ξενοίκιαστα καταστήματα υπήρχαν και παλιότερα όπως για παράδειγμα στην οδό Ερμού από την πλατεία Πανεπιστημίου και προς το ΤΕΕ. Πήγε να γίνει μια προσπάθεια με το άνοιγμα καταστημάτων διασκέδασης και εστίασης, αλλά δεν είχε συνέχεια» σημειώνει ο κ. Δημήτρης Τζαμτζής.
Από την πλευρά του ο κ. Κωνσταντίνος Κυρίτσης αναφέρει ότι στα εμπορικά καταστήματα σε σχέση με πριν λίγα χρόνια υπάρχει μείωση των ενοικίων κατά 30% περίπου.
«Στο κέντρο υπάρχουν πιο φθηνά πλέον εμπορικά καταστήματα και νοικιάζονται πολύ πιο εύκολα, ενώ έχει παρατηρηθεί το γεγονός υγιείς επιχειρήσεις να κατευθύνονται προς το κέντρο λόγω των φθηνών ενοικίων» προσθέτει ο ίδιος.
Ο κ. Κωνσταντίνος Κυρίτσης επισημαίνει ότι υπάρχουν «νεκρές ζώνες» από ανοίκιαστα καταστήματα στον Βόλο και αυτό οφείλεται κυρίως στα πολλά λουκέτα, αλλά και την οικονομική κρίση και ύφεση.
Ο κ. Γιάννης Πασάκος, σύμβουλος ακινήτων, συνεργάτης της Re/max Δομή Βόλου, αναφέρει ότι τα ενοίκια των εμπορικών καταστημάτων εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες, όπως για παράδειγμα από τη θέση των ακινήτων, το σημείο, ποιος επαγγελματίας ενδιαφέρεται, ενώ τα ενοίκια στο κέντρο είναι λίγο μειωμένα έως σταθερά.
«Το σίγουρο είναι ότι το κέντρο συρρικνώνεται, ενώ δεν υπάρχουν επιχειρήσεις που να ρισκάρουν. Η ενοικίαση ενός καταστήματος εξαρτάται και από τι πεζοδρόμιο έχει, πού κατευθύνεται ο πεζός, αν υπάρχει εύκολη στάθμευση, τι θέλει ο επαγγελματίας σε τετραγωνικά μέτρα και γενικότερα ποικίλλει» επισημαίνει.
Ο ίδιος προσθέτει ότι η συρρίκνωση του κέντρου αποτελεί ένα γεγονός, ενώ αναφέρει πως υπάρχουν επαγγελματίες που έχουν ή είχαν χώρους της τάξης των 100-150 τετραγωνικών μέτρων και έχουν μεταφερθεί ή ψάχνουν να μεταφερθούν σε μικρότερους περίπου των 70 τ.μ., έτσι ώστε να μπορέσουν να μειώσουν τα λειτουργικά έξοδα. Όπως υπάρχουν και αυτοί που νοίκιαζαν δύο και τρία μικρά καταστήματα στη σειρά και τα είχαν ενώσει δημιουργώντας έναν μεγάλο χώρο και τώρα τα έχουν χωρίσει και πάλι κρατώντας και νοικιάζοντας μικρότερα σε τετραγωνικά μέτρα καταστήματα.
Όπως καταλήγει ο κ. Γιάννης Πασάκος, ένα άλλο φαινόμενο που έχει παρατηρηθεί είναι το γεγονός ότι μεγάλες εταιρείες τα τελευταία χρόνια έχουν κάνει την εμφάνισή τους στο κέντρο του Βόλου ανοίγοντας καταστήματα.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το