Τοπικά

Νέες προοπτικές από τη σύνδεση Κεραμιδίου – Ρακοπόταμου

Στα 24,5 εκατομμύρια ευρώ ανέρχεται ο προϋπολογισμός του έργου της οδικής σύνδεσης μήκους 14 χιλιομέτρων από το Κεραμίδι μέχρι τον Ρακοπόταμο. Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο με έντονη κοινωνική και αναπτυξιακή χροιά, καθώς θα συνδέσει από την παραλιακή ζώνη του Αιγαίου τους Νομούς Μαγνησίας και Λάρισας. Οι μελέτες ολοκληρώθηκαν από την Περιφέρεια Θεσσαλίας μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα και στόχος πλέον είναι η ένταξή τους στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Οι προοπτικές ανάπτυξης που δημιουργούνται από την κατασκευή του νέου αυτού οδικού άξονα μέσα σε μια δύσκολη περιοχή, είναι τεράστιες. Ο περιφερειάρχης κ. Κώστας Αγοραστός τόνισε σχετικά πως «άμεσα προχωρήσαμε στις μελέτες για την παραλιακή σύνδεση των Νομών Λάρισας και Μαγνησίας. Οι προηγούμενες μελέτες είχαν λάθη, εμείς ενεργήσαμε άμεσα και μεθοδικά και οι νέες μελέτες που εκπονήσαμε πήραν τις απαραίτητες εγκρίσεις από τα αρμόδια υπουργεία. Πλέον είμαστε σε επικοινωνία τόσο με τον υπουργό Υποδομών κ. Σπίρτζη, όσο και με τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Χαρίτση, ώστε το έργο αυτό να ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και να χρηματοδοτηθεί. Θα κάνουμε όλες τις αναγκαίες ενέργειες για να το πετύχουμε».

Τι προβλέπεται

Σχετικά με την τεχνική περιγραφή του έργου προβλέπονται τα εξής:
– Η κατασκευή κύριας οδού μήκους 14,00 Km περίπου.
– Η κατασκευή του ισόπεδου κόμβου Κεραμιδίου.
– Η κατασκευή ισόπεδου κόμβου Σκλήθρου.
– Η κατασκευή του ισόπεδου κόμβου Ρακοποτάμου.
– Η αποκατάσταση των αγροτικών και δασικών οδών που συμβάλουν στην κύρια οδό.
– Η κατασκευή γέφυρας Γ1 μήκους 100 m.
– Η κατασκευή γέφυρας Γ2 μήκους 95 m.
– Η κατασκευή οπλισμένων επιχωμάτων και τοίχων αντιστήριξης.
Τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά προσαρμόστηκαν στις αναγκαιότητες του δυσχερούς ανάγλυφου και των περιβαλλοντικών περιορισμών που ισχύουν.

Δρόμος 14 χιλιομέτρων

Το έργο χωροθετείται εντός των διοικητικών των Π.Ε. Λάρισας και Μαγνησίας. Η οδός έχει συνολικό μήκος περίπου 14 χλμ., εκ των οποίων 5,5 χλμ. υπάγονται στην Π.Ε. Μαγνησίας και 8,5 χλμ. στην Π.Ε. Λάρισας. Η χάραξη έχει την αρχή της ανάμεσα στους οικισμούς «Κεραμίδι» και «Καμάρι» και προσεγγίζει τα όρια του Νομού στην περιοχή που καταλήγει η εκπονηθείσα μελέτη της Ν.Α. Λάρισας «Διασταύρωση Σκλήθρου – όρια Νομού» και δι’ αυτής καταλήγει στην περιοχή του οικισμού Ρακοπόταμος του νομού Λάρισας.
Το τμήμα της κύριας οδού στον Νομό Μαγνησίας αποτελεί νέα χάραξη βελτίωσης του υφιστάμενου χωματόδρομου, ενώ στο τμήμα του Νομού Λάρισας, για τα 6,3 χλμ. θα γίνει αναμόρφωση της υφιστάμενης οριστικής μελέτης, η οποία επίσης βελτιώνει τον υφιστάμενο δρόμο. Στο τμήμα Σκλήθρο – Ρακοπόταμος μήκους 2,2 χλμ. θα γίνει βελτίωση της υφιστάμενης ασφαλτοστρωμένης οδού.

Το έργο τοποθετείται εντός των ορίων των περιοχών Natura και συγκεκριμένα στη Ζώνη Β1 της Ειδικής Ζώνης Διατήρησης με κωδικό GR1420004 της προστατευόμενης περιοχής Κάρλα – Μαυροβούνι – Κεφαλόβρυσο Βελεστίνου – Νεοχώρι, η οποία είναι και Τόπος Κοινοτικής Σημασίας και υπάγεται ταυτόχρονα στη Ζώνη Ειδικής Προστασίας με κωδικό GR1420006 Όρος Μαυροβούνι, καθώς είναι επίσης και Καταφύγιο άγριας ζωής – όρος Μαυροβούνι με κωδικό Κ231 και υπόκειται σε αυστηρούς περιβαλλοντικούς περιορισμούς.

Το συνολικό πάχος οδοστρώματος της κύριας αρτηρίας προβλέπεται 54 cm, αποτελείται από δύο στρώσεις υπόβασης των 10 cm, δύο στρώσεις βάσης των 1 0cm, μία (1) στρώση ασφαλτικής βάσης των 5 cm (ΑΣ 31,5), μία (1) ασφαλτική στρώση κυκλοφορίας 5 cm (ΑΣ 20) και μία (1) αντιολισθηρή στρώση κυκλοφορίας πάχους 4 cm. Για το υπόλοιπο οδικό δίκτυο – αγροτικές οδοί που θα αποκατασταθούν προβλέπεται οδοστρωσία και ασφαλτικά, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στα τυπικά σχέδια της μελέτης.

Δύο γέφυρες

Στο έργο προβλέπονται δυο γέφυρες ρέματος ανοίγματος 100 μ. και 9 5μ. 42 κιβωτοειδείς οχετοί, 35 σωληνωτοί οχετοί, 18 καταβαθμοί, τοίχοι αντιστήριξης σε μήκος 1.158 μ. και οπλισμένο επίχωμα σε μήκος 4.642 μ. Οι γέφυρες που προβλέπονται είναι: Γέφυρα Γ1 συνολικού μήκους 100 m πάνω από ρέμα και μισγάγγεια Γέφυρα Γ2 συνολικού μήκους 95 m πάνω από τον Ρακοπόταμο. Η αποχέτευση – αποστράγγισης των όμβριων από το κατάστρωμα της οδού γίνεται με ελεύθερη ροή στην περιοχή των επιχωμάτων και στις θέσεις των ορυγμάτων εφαρμόζεται επενδεδυμένη τραπεζοειδής τάφρος βάθους 0,40 m.

Share

Πρόσφατα άρθρα

Angelina Jolie: Σπάνια αναφορά του αδελφού της για τη σχέση του με την ηθοποιό – «Θέλω να είμαι παρών στην ζωή της»

Ο μεγαλύτερος αδελφός της Αντζελίνα Τζολί, (Angelina Jolie), Τζέιμς Χέιβεν (James Haven), έκανε μία σπάνια…

7 Ιανουαρίου 2024

Netflix: Δύο ελληνικές σειρές έρχονται στην πλατφόρμα τον Ιανουάριο – Ποιες είναι

Μετά την επιτυχία του «Maestro» του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, που άνοιξε τον δρόμο, άλλες δύο ελληνικές…

7 Ιανουαρίου 2024

Γάζα: 22.835 νεκροί Παλαιστίνιοι και 58.416 τραυματίες από ισραηλινά πλήγματα

Τουλάχιστον 113 Παλαιστίνιοι σκοτώθηκαν και άλλοι 250 τραυματίστηκαν κατά το τελευταίο 24ωρο από ισραηλινές αεροπορικές…

7 Ιανουαρίου 2024

Ο Οδυσσέας Σταμούλης για την απώλεια του γιου του: «Να μη συμβεί ούτε στον χειρότερο εχθρό μου»

Με αφορμή την επιστροφή του στο θέατρο ο ηθοποιός Οδυσσέας Σταμούλης μίλησε στην εκπομπή «Δυο…

7 Ιανουαρίου 2024

Μια γυναίκα καταδικάστηκε σε 74 μαστιγώσεις επειδή δεν φορούσε την ισλαμική μαντίλα

Μια Ιρανή καταδικάστηκε σε 74 μαστιγώσεις και πρόστιμο για προσβολή της ισλαμικής ηθικής επειδή δεν…

7 Ιανουαρίου 2024

Πέθανε η ποιήτρια Ολυμπία Καράγιωργα

Σε ηλικία 90 ετών πέθανε η σπουδαία ποιήτρια, Ολυμπία Καράγιωργα. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αλεξάνδρεια…

7 Ιανουαρίου 2024