Τοπικά

Νέες μορφές διαμαρτυρίας εξετάζουν 15μελή του Βόλου

Σ17 Φ1

Ουσιαστικός διάλογος, καλή διάθεση και συνεργασία τονίζουν πρόεδροι των δεκαπενταμελών μαθητικών συμβουλίων ότι χρειάζεται να υπάρχει μεταξύ των μαθητών και των διδασκόντων, ώστε να λύνονται τα ζητήματα, αφού σημειώνουν πως οι καταλήψεις δεν αποτελούν λύσεις και στην περίοδο της κρίσης τα σχολεία πρέπει να παραμένουν ανοικτά.

Ολοκληρώθηκαν πριν μερικές ημέρες σε όλα τα Γυμνάσια και τα Λύκεια της Μαγνησίας οι διαδικασίες για την ανάδειξη των νέων 15μελών και πενταμελών μαθητικών συμβουλίων, σχολικοί θεσμοί που λειτουργούν εδώ και χρόνια.

Πώς μπορούν, όμως, τα 15μελή μαθητικά συμβούλια να λειτουργήσουν προς όφελος της σχολικής κοινότητας και να μην αποτελούν το φορέα για έναρξη κινητοποιήσεων η υποβολή αιτημάτων του στιλ να γίνει μια εκδρομή;

Σήμερα στη «Θ» μιλούν δύο πρόεδροι και ένας αντιπρόεδρος 15μελών Λυκείων και καταθέτουν τις δικές τους απόψεις.

Ο μαθητής της Γ’ Τάξης Λυκείου και πρόεδρος του 15μελούς του 2ου ΓΕΛ Βόλου Βασίλης Αποστολίνας τόνισε πως το 15μελές μαθητικό συμβούλιο κάτω από τις σωστές προϋποθέσεις μπορεί να συμβάλλει δημιουργικά στην ομαλή λειτουργία του σχολείου, μέσα από τη συνεργασία με τους διδάσκοντες. Και υπάρχουν πολλές δραστηριότητες που μπορούν να γίνουν, όπως η διοργάνωση διαφόρων κοινωνικών, εκπαιδευτικών, πολιτιστικών και αθλητικών εκδηλώσεων, να ενεργήσουν σε εθελοντικά ζητήματα, να συμμετέχουν σε κινητοποιήσεις που θα οργανώνονται αποκλειστικά από τους μαθητές χωρίς να διαταράσσεται η σχολική λειτουργία, η διοργάνωση εκδρομών, η συνεργασία με τους καθηγητές, προκειμένου να βοηθηθεί ακόμη περισσότερο η εκπαιδευτική διαδικασία. Ο σωστός διάλογος, η καλή διάθεση και η συνεργασία μεταξύ των μαθητών και των διδασκόντων είναι το παν για την αντιμετώπιση διαφόρων ζητημάτων. Και επειδή οι εποχές είναι δύσκολες, είναι ακόμη μεγαλύτερη ανάγκη το σχολείο να αποτελεί πεδίο γόνιμης συνεννόησης. Άλλωστε το σχολείο είναι μια μικρογραφία της κοινωνίας μας και οι μαθητές μαθαίνουν πολλά πράγματα.

Ο ίδιος τόνισε πως οι μαθητές της Γ’ Τάξης Λυκείου ενδιαφέρονται περισσότερο για τις πανελλαδικές εξετάσεις, ενώ πιο δραστήριοι είναι οι μαθητές των δύο πρώτων τάξεων που έρχονται και ρωτούν για διάφορες δραστηριότητες, οι οποίες μπορούν να αναπτυχθούν στο σχολείο.

Σ17 Φ2

Από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος του 15μελούς μαθητικού συμβουλίου του 3ου ΓΕΛ Βόλου Γιάννης Δημόπουλος, ο οποίος ενεργοποιείται στα μαθητικά συμβούλια από την Α’ Τάξη Γυμνασίου, τόνισε πως το 15μελές έχει πολλά περιθώρια για να συμβάλλει στην ομαλή λειτουργία του σχολείου και μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές, ώστε να λαμβάνουν σωστές αποφάσεις για την κοινωνία ως μελλοντικοί πολίτες. Άλλωστε και το σχολείο μια μικρή κοινωνία είναι».

Και τι ζητούν συνήθως οι μαθητές; Ο ίδιος απάντησε πως συνήθως οι μαθητές λόγω της πιεστικής σχολικής καθημερινότητας που βιώνουν, πιέζουν για κινητοποιήσεις νομίζοντας ότι θα έχουν μια διέξοδο, χωρίς να ξέρουν το ζήτημα για το οποίο διεκδικούν. Και είναι θετικό που τα τελευταία χρόνια οι καταλήψεις δεν είναι συχνό φαινόμενο, αφού το σχολείο δεν κερδίζει κάτι από αυτό. Αντί για μια κατάληψη, ίσως μια πορεία διαμαρτυρίας, όπου ακούγεσαι περισσότερο και σε βλέπουν, να είναι πιο αποδοτική. Γενικότερα τα 15μελή έχουν μέλλον, αρκεί και οι μαθητές να το βάλουν ως σκοπό.

Ο πρόεδρος του 15μελούς μαθητικού συμβουλίου του 2ου ΕΠΑΛ Νέας Ιωνίας Τάνι Βλαντί τόνισε πως «οι καταλήψεις δεν είναι η μοναδική λύση για να αντιμετωπιστεί ένα πρόβλημα στο σχολείο και οι μαθητές κάνουν υπομονή μέσα στην κρίση προσπαθώντας να περιμένουν για την αντιμετώπιση ενός ζητήματος. Άλλωστε βλέπουν ότι είναι καλύτερο το σχολείο να είναι ανοικτό παρά να είναι κλειστό. Για παράδειγμα έχουν περάσει δύο μήνες και ακόμη δεν έχουμε πάρει βιβλία που αφορούν στα μαθήματα ειδικότητας. Είναι ένα σημαντικό πρόβλημα και οι καθηγητές κάνουν διδασκαλία δίνοντάς μας σημειώσεις».

Ο ίδιος πρόσθεσε πως «τα δεκαπενταμελή μπορούν να βοηθήσουν σε διάφορες περιπτώσεις. Για παράδειγμα χρειάστηκε να πάμε περίπατο και κάποιοι μαθητές δεν είχαν να δώσουν το ποσό του ενός ευρώ που απαιτείται. Έτσι ενεργήσαμε οι υπόλοιποι, ώστε να εξασφαλιστεί το απαιτούμενο χρηματικό ποσό».

Σ17 Φ3

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το