Τοπικά

Νέα μελέτη για την τρίτη προβλήτα στο λιμάνι του Βόλου – Στόχος η μεταφορά car terminal παρά τις αντιδράσεις από ΟΛΠ

Στο πρώτο εξάμηνο του 2020 αναμένεται να λειτουργήσει η Ιχθυόσκαλα η οποία έχει κατασκευαστεί από το 2015, με επτά καταστήματα να έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για να εγκατασταθούν εκεί. Επίσης στην εκπόνηση μελέτης για την αξιοποίηση της τρίτης προβλήτας θα προχωρήσει ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου, ενώ είναι σε διαδικασίες η παραχώρηση του πάρκου του Αγίου Κωνσταντίνου στον Δήμο Βόλου.
Για όλα τα θέματα που αφορούν στο λιμάνι της πόλης, έναν πραγματικό πυλώνα ανάπτυξης της περιοχής, μίλησε στη διαδικτυακή εκπομπή «Θεσσαλία παντού» της εφημερίδας «ΘΕΣΣΑΛΙΑ» ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΒ κ. Σωκράτης Αναγνώστου.
Ο ίδιος τόνισε για την Ιχθυόσκαλα πως «από το 2015 έχει κατασκευαστεί η Ιχθυόσκαλα, αλλά ακόμη δεν λειτουργεί. Κάναμε παρεμβάσεις, έγινε σύσκεψη στο υπουργείο υπό την προεδρία του γενικού γραμματέα και παρουσίας ανθρώπων του οργανισμού κεντρικών αγορών και αλιείας, γενικών διευθυντών, και πιστεύω ότι πολύ σύντομα θα γίνουν κάποια μικρά έργα που είναι απαραίτητα, ώστε μέσα στο 2020 να λειτουργήσει. Υπάρχει ενδιαφέρον από επτά καταστηματάρχες για να εγκατασταθούν εκεί και να λειτουργήσουν. Είναι ένα σημαντικό έργο που χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και, αν δεν λειτουργήσει υπάρχει κίνδυνος να ζητηθούν τα χρήματα πίσω. Η Ιχθυόσκαλα μπορεί να βοηθήσει στη διακίνηση των αλιευμάτων και θα δώσει αναπτυξιακή ώθηση».

Ο Σωκράτης Αναγνώστου

Ο μηχανολογικός εξοπλισμός
Ο κ. Αναγνώστου πρόσθεσε πως «υπάρχει το πρόβλημα του πεπαλαιωμένου εξοπλισμού, όλα τα μηχανήματα έχουν αγοραστεί πριν το 2000. Τώρα βρισκόμαστε σε μια διαδικασία αγοράς νέου εξοπλισμού και υπάρχει επιδότηση από την περιφέρεια κατά 35% και τα υπόλοιπα χρήματα θα τα βάλουμε εμείς. Θα έχουμε δύο καινούριους γερανούς για το ξεφόρτωμα των κοντέινερ. Ο προϋπολογισμός τους ανέρχεται στα 3.000.000 ευρώ και άμεσα ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός για τη δημοπράτηση του αναδόχου. Αν ανανεωθεί ο μηχανολογικός εξοπλισμός και γίνονται οι εργασίες πιο γρήγορα και αποτελεσματικές, θα μπορούμε να φέρουμε και άλλες εταιρείες στο λιμάνι».

Η τρίτη προβλήτα
Ο κ. Αναγνώστου υπογράμμισε πως «η φυσιογνωμία του λιμανιού είναι πολυδιάστατη. Είναι εμπορικό, επιβατικό και με μαρίνα. Προχωρούμε και στις τρεις κατευθύνσεις.
Μάλιστα στο κομμάτι του εμπορικού κομματιού το βασικό είναι η κατασκευή και αξιοποίηση της τρίτης προβλήτας ή ένα μέρος αυτής, αφού η δαπάνη είναι πολύ μεγάλη. Δυστυχώς δεν βρήκαμε κάποια μελέτη για να την προωθήσουμε στην Περιφέρεια. Έτσι εμείς θα συντάξουμε μια μελέτη για την τρίτη προβλήτα που μπορεί να φέρει πάρα πολλές δραστηριότητες. Για παράδειγμα υπάρχει το car terminal που το διεκδικούμε, αν και υπάρχουν αντιδράσεις από τον ΟΛΠ. Όλοι μαζί θα πρέπει να διεκδικήσουμε αυτό το θέμα αφού θα φέρει πολλά έσοδα. Με το car terminal θα έρχονται αυτοκίνητα εισαγωγής που άλλα θα διανέμονται στην αγορά και άλλα με μικρότερα πλοία θα μεταφέρονται σε άλλες χώρες κυρίως της Μαύρης Θάλασσας. Η τρίτη προβλήτα έχει πολύ μεγάλο χερσαίο χώρο και μπορεί να φιλοξενήσει πολλές δραστηριότητες. Επίσης υπάρχει και η περιβαλλοντική μελέτη για τη μεταφορά εκεί της δραστηριότητας του σκραπ, ενώ θα γίνουν και κάποια έργα για την καλύτερη εκφόρτωση».

Το πάρκου Αγίου Κωνσταντίνου
Ο κ. Αναγνώστου αναφέρθηκε και στο θέμα του πάρκου του Αγίου Κωνσταντίνου λέγοντας πως «θα πρέπει να αποχαρακτηριστεί το πάρκο του Αγίου Κωνσταντίνου και να παραδοθεί στον Δήμο. Είναι ένα πάρκο κόσμημα για την πόλη που δεν βρίσκεται στην κατάσταση την οποία θα έπρεπε, επειδή εμείς στο λιμάνι δεν μπορούμε να χρηματοδοτήσουμε τέτοια έργα που απαιτούνται. Η προηγούμενη διοίκηση αποφάσισε την τροποποίηση της χερσαίας ζώνης, αλλά το θέμα περνά από πολλές υπηρεσίες και υπάρχουν εμπλοκές. Μόλις αποχαρακτηριστεί το πάρκο, θα περάσει στον υπουργείο οικονομικών και μετά θα το παραχωρήσει στον Δήμο Βόλου που θα το αξιοποιήσει πολύ καλύτερα».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το