Ελλάδα

Νέα κριτήρια για την επιδότηση άγονων αεροπορικών γραμμών

assets_LARGE_t_420_54629987

Τη ριζική αναδιάρθρωση του καθεστώτος επιδότησης των 28 «άγονων» αεροπορικών γραμμών προανήγγειλε από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ, Δημήτρη Σταμάτη.

Ο κ. Σπίρτζης, μάλιστα, έκανε λόγο για γραμμές-ρουσφέτια σε εταιρείες επισημαίνοντας πως πρέπει «να δούμε ποιες γραμμές είναι άγονες και ποιες είναι ρουσφέτι στις αεροπορικές εταιρείες. Βρήκαμε στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας μια κατάσταση που δεν αρμόζει ούτε σε τριτοκοσμική χώρα», είπε χαρακτηριστικά.

Εκανε λόγο για αλλαγή των κριτηρίων, δίνοντας έμφαση και στο ιδιοκτησιακό καθεστώς των αεροδρομίων υποδοχής των δρομολογίων, σημειώνοντας ότι πρέπει να γίνουν ανταγωνιστικά και όσα δεν ιδιωτικοποιούνται.

Διευκρίνισε, πάντως, ότι από την αλλαγή στο καθεστώς δεν θα πληγούν οι πραγματικά άγονες γραμμές ή ευαίσθητες περιοχές, οι οποίες χρειάζονται βοήθεια, όπως η Κάλυμνος ή το Καστελόριζο, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «άλλοι πρέπει να ανησυχούν».

Αν και η ομάδα εργασίας, η οποία αυτή την περίοδο διερευνά ένα προς ένα τα άγονα δρομολόγια, δεν έχει καταλήξει σε οριστικό σχεδιασμό, θεωρείται βέβαιο ότι το τοπίο θα αλλάξει εντελώς. Ετσι θα πρέπει να αναμένεται κατάργηση ορισμένων άγονων γραμμών ή μείωση του ποσού της επιδότησης σε άλλες. Σε κάθε περίπτωση στόχος του υπουργείου είναι να μην υπάρχει οριζόντια διανομή του ποσού της επιδότησης, το οποίο ανέρχεται σε περίπου 45 εκατομμύρια ευρώ ετησίως για το σύνολο των γραμμών.

Ο υπουργός Μεταφορών αναρωτήθηκε εάν είναι δυνατό να θεωρείται άγονη γραμμή η πτήση Θεσσαλονίκη-Καλαμάτα, προσθέτοντας ότι το σύστημα επιδότησης πτήσεων βρίθει στρεβλώσεων. Παρέθεσε μάλιστα στοιχεία βάσει των οποίων άγονες γραμμές εσωτερικού επιδοτούνται με ποσά διπλάσια ή τριπλάσια από τις τιμές που κοστίζουν ταξίδια προς διεθνείς προορισμούς, σημειώνοντας ότι ακόμα και στις περιπτώσεις που ένα αεροπλάνο θα πάει άδειο στον προορισμό του «το κράτος πληρώνει όλες τις θέσεις».

Το εισιτήριο

Ανέφερε ως παράδειγμα ότι το εισιτήριο προς Λονδίνο κοστίζει σήμερα από 158 ευρώ έως 213 ευρώ όταν η πτήση Ακτιο – Σητεία επιδοτείται με 547 ευρώ τη θέση, Θεσσαλονίκη – Σκύρος με 459 ευρώ, Αλεξανδρούπολη – Σητεία με 465 ευρώ κ.ά.

Τα κριτήρια που αναμένεται να εφαρμόσει το υπουργείο στις άγονες γραμμές είναι:

  • Η εποχικότητα, καθώς, σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, «δεν γίνεται να έχουμε το ίδιο αντιστάθμισμα την τουριστική και τη μη τουριστική περίοδο».
  • Η επιβατική κίνηση.
  • Η χιλιομετρική απόσταση.
  • Εάν ο επιβάτης είναι μόνιμος κάτοικος ή επισκέπτης ώστε να μην έχει την ίδια έκπτωση στο εισιτήριο.
  • Το ιδιοκτησιακό καθεστώς του αεροδρομίου, καθώς θα δοθεί έμφαση στα αεροδρόμια που έχουν μείνει εκτός παραχώρησης και θα τα διαχειρίζεται το Δημόσιο. Στόχος είναι να τονωθεί η κίνηση προκειμένου να μπορέσουν να αναπτυχθούν και να είναι ανταγωνιστικά σε σχέση με τα υπόλοιπα.
  • Λόγοι εθνικής πολιτικής.

Να σημειωθεί ότι οι ισχύουσες συμβάσεις για τις άγονες γραμμές λήγουν στις 31 Μαρτίου. Ωστόσο δεν έχει αποσαφηνιστεί ακόμα το διάδοχο σχήμα. Ανάμεσα στα σενάρια που εξετάζονται είναι να μη βγουν όλες οι άγονες γραμμές μαζί σε έναν διαγωνισμό από την ΥΠΑ ή να δοθεί παράταση σε ορισμένες από τις ισχύουσες συμβάσεις μέχρι να οριστικοποιηθεί το σχέδιο. Παράλληλα εξετάζεται και το ενδεχόμενο να μπορούν να συμμετάσχουν στους σχετικούς διαγωνισμούς για κάποιες γραμμές και ξένες αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες βρίσκονταν εκτός διαδικασίας.

Για πλήγμα στα ακριτικά νησιά έκανε λόγο ο βουλευτής της ΝΔ, Δημήτρης Σταμάτης, υπογραμμίζοντας ότι «αυτή είναι η μεταχείριση που επιφυλάσσει η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στους κατοίκους αυτών των περιοχών και ιδιαίτερα των νησιών του Αιγαίου που αυτή την ώρα υφίστανται επιπλέον τις δραματικές επιπτώσεις του προσφυγικού προβλήματος».

ΟΙ 28 ΑΓΟΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ

Πτήσεις από Αθήνα προς: – Ζάκυνθο – Σύρο – Αστυπάλαια – Ικαρία – Λέρο – Μήλο – Κύθηρα – Νάξο – Πάρο – Κάρπαθο – Σητεία – Σκιάθο – Σκύρο – Κάλυμνο – Κοζάνη – Καστοριά

Πτήσεις από Θεσσαλονίκη προς: – Σάμο – Χίο – Κέρκυρα – Καλαμάτα – Σκύρο – Λήμνο – Ικαρία

Και τα δρομολόγια: – Aκτιο – Σητεία – Αλεξανδρούπολη – Σητεία – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος – Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος – Σητεία- Ρόδος – Κως – Λέρος – Αστυπάλαια – Κέρκυρα – Aκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος – Ρόδος – Καστελόριζο

Πηγή www.ethnos.gr

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το