Τοπικά

Νέα δεδομένα για τράπεζα θεμάτων μετά από χρόνια στα Λύκεια

 

Πίεση και αγωνία προκαλεί σε μαθητές και καθηγητές Λυκείων η τράπεζα θεμάτων που μετά από αρκετά χρόνια θα εφαρμοστεί φέτος ξανά στις Α’ και Β’ τάξεις.

Το άγνωστο των θεμάτων που θα πέσουν σε συνδυασμό με το ισχυρό ενδεχόμενο οι βαθμοί να μετρήσουν και στις πανελλαδικές εξετάσεις, έχουν θέσει τους μαθητές σε μεγάλη εγρήγορση. Και αν για τους φοιτούντες στη Β’ Τάξη είναι κάτι σαν δεδομένο, καθώς ήδη προετοιμάζονται για τις πανελλαδικές της επόμενης χρόνιας, εντούτοις η εντατικοποίηση για τους μαθητές της Α’ Τάξης ήταν κάτι που δεν συνηθιζόταν.
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά στα σχολεία οι μαθητές των Α’ και Β’ Τάξεων για τις προαγωγικές τους εξετάσεις φέτος τον Ιούνιο θα διαγωνιστούν σε τέσσερα θέματα για το κάθε μάθημα.
Το πρώτο και τρίτο θέμα θα είναι επιλογή του καθηγητή τους. Το δεύτερο και τέταρτο θέμα, όμως, θα «δώσουν» μέσω κλήρωσης από την τράπεζα θεμάτων. Ειδικότερα για το δεύτερο θέμα θα κληρωθούν τρία θέματα από την τράπεζα θεμάτων, όπου ο καθηγητής θα επιλέξει το ένα από αυτά. Το ίδιο θα συμβεί και για το τέταρτο θέμα, όπου θα επιλέξει ένα από τα τρία θέματα.
Τις προηγούμενες εβδομάδες, όσοι καθηγητές επιθυμούσαν, έβαζαν δικά τους θέματα με τις απαντήσεις στο καταθετήριο της τράπεζας θεμάτων στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής του υπουργείου Παιδείας.
«Το άγχος των μαθητών μεγαλώνει, καθώς θα είναι η πρώτη φορά που θα δώσουν προαγωγικές εξετάσεις μετά από δύο χρόνια, αφού λόγω της πανδημίας και των μέτρων περιορισμού ίσχυαν μόνο οι προφορικοί βαθμοί. Επομένως για αυτούς θα είναι και μια εξάσκηση, μια «προπόνηση» που θα τους φανεί χρήσιμη ενόψει των πανελλαδικών εξετάσεων» ανέφερε η διευθύντρια του 1ου ΓΕΛ Βόλου κ. Βούλα Λοντρίδου και πρόσθεσε πως «τα Λύκεια εκτός από τις πανελλαδικές εξετάσεις, έχουν να υλοποιήσουν φέτος και τις προαγωγικές με κύριο χαρακτηριστικό την τράπεζα θεμάτων».
Οι καθηγητές αναφέρουν πως οι μαθητές είναι αγχωμένοι και πιεσμένοι, καθώς δεν γνωρίζουν, αν τα δύο θέματα που θα κληρωθούν από την τράπεζα θεμάτων, θα τα έχουν διδαχθεί ή αναλύσει σε βάθος. Μάλιστα πρόσθεταν πως βλέποντας κάποια θέματα από συναδέλφους τους άλλων περιοχών, διαπίστωναν πως ορισμένα είναι και ελαφρώς εξεζητημένα.
Συμπλήρωναν μάλιστα πως με την τράπεζα θεμάτων επεκτείνεται ο εξετασιοκεντρικός χαρακτήρας του Λυκείου και στην Α’ Τάξη και έτσι συνολικά το Λύκειο αποκτά τη μορφή του προθαλάμου των πανελλαδικών εξετάσεων.
Η τράπεζα θεμάτων είχε εφαρμοστεί και πριν περίπου οκτώ χρόνια για μια χρονιά μόνο στην Α’ Τάξη Λυκείου.
«Την πρώτη φορά εφαρμογής της τράπεζας θεμάτων κληρώνονταν δύο θέματα για το κάθε μάθημα χωρίς δυνατότητα επιλογής. Τώρα ο καθηγητής για το δεύτερο και τέταρτο ζήτημα θα έχει τη δυνατότητα να επιλέξει μεταξύ τριών θεμάτων αντίστοιχα, θα μπορεί δηλαδή να δει ποιο ταιριάζει περισσότερο με το δικό του ύφος, ποιο έχει διδάξει περισσότερο ή είναι και πιο βατό» τόνισε ο διευθυντής του 3ου ΓΕΛ Βόλου κ. Δημήτρης Τσουλκανάκης συμπληρώνοντας πως «λόγω των απουσιών από τον κορωνοϊό ακόμη και τώρα οι καθηγητές σε ορισμένα μαθήματα προσπαθούν να ολοκληρώσουν τη διδακτέα ύλη, ενώ άλλοι κάνουν τις επαναλήψεις».
Η τράπεζα θεμάτων παραμένει για μαθητές και καθηγητές ένας άγνωστος παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει και τις βαθμολογίες. Μάλιστα αυτό θα ήταν ακόμη πιο πιθανό, αν ίσχυε το αρχικό σχέδιο βάσει του οποίου τα γραπτά μαθητών δεν θα τα διόρθωνε ο καθηγητής τους, αλλά άλλος καθηγητής από γειτονικό σχολείο με το όνομα του εξεταζόμενου να είναι καλυμμένο.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το