Τοπικά

«Ναι μεν αλλά» για τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία – Προβληματισμός των καθηγητών για απώλεια θέσεων

Καμία πρόταση για ίδρυση πειραματικών και πρότυπων Γυμνασίων και Λυκείων δεν είχε λάβει μέχρι και χθες η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας.
Σήμερα θα πραγματοποιηθεί τηλεδιάσκεψη μεταξύ του διευθυντή δευτεροβάθμιας κ. Χαράλαμπου Σταχτέα και των διευθυντών Γυμνασίων και Λυκείων για το θέμα, ενώ θα γίνει αναφορά και στα πλεονεκτήματα που έχουν τα πειραματικά και τα πρότυπα σχολεία.

Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας έχει αποστείλει στα σχολεία τις σχετικές εγκυκλίους. «Έχουμε συζητήσει με αρκετούς διευθυντές σχολείων το θέμα και σε κάποια σχολεία έχουν συνεδριάσει και οι σύλλογοι διδασκόντων. Ωστόσο μέχρι στιγμής δεν έχουμε λάβει κάποια ενημέρωση από σχολείο ότι θέλει να εξελιχθεί σε πρότυπο και πειραματικό» τόνισε ο διευθυντής δευτεροβάθμιας κ. Χαράλαμπος Σταχτέας.

Ο ίδιος πρόσθεσε πως «οι εκπαιδευτικοί βλέπουν θετικά τον θεσμό και μάλιστα σε ένα βαθμό τον επιζητούσαν. Αλλά από την άλλη πλευρά φοβούνται ότι, αν το σχολείο τους μετατραπεί σε πρότυπο ή πειραματικό, θα χάσουν τις οργανικές τους θέσεις, όταν αρκετοί έκαναν πολλές θυσίες για να τις κατοχυρώσουν και μάλιστα σε ένα σχολείο εντός της πόλης. Η ερμηνεία της απώλειας των οργανικών θέσεων είναι κατόπιν ανάγνωσης των εγκυκλίων που έκαναν οι καθηγητές».

Τα κριτήρια που θέτει το υπουργείο Παιδείας για τη δυνατότητα χαρακτηρισμού ενός δημοσίου σχολείου σε πρότυπο ή πειραματικό είναι μεταξύ άλλων τα εξής:
– Τα προσόντα και η επάρκεια (οργανικότητα, αριθμός μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού με οργανική θέση κ.ά.) του εκπαιδευτικού προσωπικού.
– Η συμμετοχή ή διάκριση της σχολικής μονάδας ή ομάδας μαθητών σε εκπαιδευτικά προγράμματα, ερευνητικές και νέες δράσεις, δημιουργικές πρωτοβουλίες, πολιτιστικές και κοινωνικές εκδηλώσεις, πανελλήνιους και διεθνείς διαγωνισμούς.
– Η εμπειρία του σχολείου στο πεδίο της πρακτικής άσκησης φοιτητών.
– Η διοργάνωση ή συμμετοχή σε δραστηριότητες που αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με ΑΕΙ.
– Η διοργάνωση δράσεων επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών.
– Η λειτουργία μαθητικών ομίλων, η υλοποίηση καινοτόμων σχολικών δραστηριοτήτων όπως περιβαλλοντικά, πολιτιστικά προγράμματα και προγράμματα αγωγής υγείας.
– Το μέγεθος της σχολικής μονάδας.

Η Περιφέρεια Θεσσαλίας είναι μία από τις τέσσερις πανελλαδικά, όπου δεν λειτουργεί κανένα πρότυπο ή πειραματικό σχολείο και το υπουργείο Παιδείας θα ήθελε να συστήσει.
Ο κ. Σταχτέας τόνισε πως «υπάρχει η δυνατότητα να λειτουργήσουν από ένα πειραματικό Γυμνάσιο και Λύκειο.
Η εισαγωγή των μαθητών στα πρότυπα σχολεία θα γίνεται κατόπιν εξετάσεων. Τα πρότυπα σχολεία θα προάγουν την αριστεία. Στα πειραματικά σχολεία θα δοκιμάζονται διάφορες διδακτικές μέθοδοι με στόχο στην πορεία να εφαρμοστούν και σε άλλα σχολεία».

Ο κ. Σταχτέας ανέφερε πως στην όλη δράση καλό θα ήταν να συμμετέχουν σχολεία όχι μόνο από το πολεοδομικό συγκρότημα αλλά και άλλες περιφερειακές περιοχές. Όσον αφορά στα πειραματικά σχολεία καλό θα ήταν να εκπροσωπείται από τους μαθητές το σύνολο της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
Τα σχολεία που θα ενδιαφερθούν να γίνουν πρότυπα ή πειραματικά, θα πρέπει να υποβάλλουν τα δικαιολογητικά τους από τις 24 Μαρτίου έως και τις 21 Απριλίου.

Σημειώνεται ότι πειραματικά σχολεία μπορούν να δημιουργηθούν και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Ο διευθυντής Πρωτοβάθμιας κ. Γιώργος Πολύζος επισήμανε πως «προς το παρόν δεν έχουμε κάποια ενημέρωση από δημοτικό ή νηπιαγωγείο ότι θέλει να γίνει πειραματικό, καθώς ακόμη το θέμα συζητιέται στους συλλόγους διδασκόντων. Πάντως θα ήταν καλό να δημιουργηθεί πειραματικό σχολείο, καθώς έχουμε και τα παιδαγωγικά Τμήματα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας».
Στόχος του υπουργείου είναι τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία να λειτουργήσουν από Σεπτέμβριο.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το