Τοπικά

Ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη στο λιμάνι “Θ”

Η ΠΕΠΕΝ επισημαίνει τους κινδύνους ελλιμενισμού των πλοίων στο Βόλο και τις Β. Σποράδες

Επανέρχεται στην επικαιρότητα το ζήτημα της λειτουργίας μικρής ναυπηγοεπισκευαστικής μονάδας στο λιμάνι του Βόλου, ύστερα από αίτημα βιοτεχνιών μεταλλικών κατασκευών της περιοχής προς τον Οργανισμό Λιμένα Βόλου (ΟΛΒ). Στο μεταξύ εντός διμήνου αναμένεται να ολοκληρωθεί ο νέος επιβατικός σταθμός στο λιμάνι του Βόλου, οπότε και θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες αξιοποίησής του από τον Οργανισμό.

Τη δυνατότητα λειτουργίας μικρής ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης στο λιμάνι διερευνά ο ΟΛΒ, καθώς σχετικό αίτημα φέρεται να έχουν καταθέσει βιοτεχνίες μεταλλικών κατασκευών της ευρύτερης περιοχής της Μαγνησίας. Και παλαιότερα, όπως είναι γνωστό, γίνονταν εργασίες συντήρησης και επισκευής σκαφών στο λιμάνι, οι οποίες ωστόσο απαγορεύτηκαν για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος, υγιεινής και ασφάλειας.

Στα συνεργεία που εργάζονταν παλαιότερα στις επισκευές σκαφών στο λιμάνι του Βόλου απασχολούνταν σε μόνιμη βάση 30 τεχνίτες και εποχικά μέχρι και 100…

Οι εργασίες απαγορεύτηκαν και έτσι τα σκάφη αναγκάζονται πλέον να αποπλέουν για το Πέραμα, όπου λειτουργεί μεγάλη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη. Η μη διενέργεια επισκευών μικρής κλίμακας, πλήττει και άλλους κλάδους, όπως τους προμηθευτές, αλλά και τον τουριστικό, αφού κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο Βόλο τα πληρώματα των σκαφών υπό επισκευή θα έμεναν σε ξενοδοχεία, θα έτρωγαν και θα διασκέδαζαν.

Ετησίως ο τζίρος από τις ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες ξεπερνούσε παλαιότερα τα έξη εκατομμύρια ευρώ…

Η πάλαι ποτέ Λιμενική Επιτροπή, που είχε απαγορεύσει τις ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες, είχε προκρίνει το λιμάνι του Βόλου ως τουριστικό.

Στο λιμάνι δεν υπάρχει θεσμοθετημένη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, αν και κατά καιρούς γίνονται εργασίες επισκευής μηχανών ή συντήρησης περιορισμένης ωστόσο κλίμακας.

Η διοίκηση του ΟΛΒ διερευνά τη δυνατότητα λειτουργίας ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, ωστόσο το ζήτημα της προστασίας του περιβάλλοντος είναι πρωτεύον.

Ο επιβατικός σταθμός

Το λιμάνι του Βόλου πρέπει να είναι και εμπορικό και επιβατικό, ωστόσο η βασική του κατεύθυνση πρέπει να είναι αυτή του εμπορικού τομέα, από τον οποίο άλλωστε έχει και τα μεγαλύτερα έσοδα
Το λιμάνι του Βόλου πρέπει να είναι και εμπορικό και επιβατικό, ωστόσο η βασική του κατεύθυνση πρέπει να είναι αυτή του εμπορικού τομέα, από τον οποίο άλλωστε έχει και τα μεγαλύτερα έσοδα

Τον ερχόμενο Απρίλιο εκτός απροόπτου, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το έργο του νέου επιβατικού σταθμού (τέρμιναλ) του λιμανιού, με την λειτουργία και των ηλεκτρομηχανολογικών του εγκαταστάσεων.

Το έργο του υποσταθμού είναι προϋπολογισμού 160.000 ευρώ και όταν παραδοθεί, θα σημάνει το «πράσινο φως»  για τη διοίκηση του ΟΛΒ, να προχωρήσει στην αξιοποίησή του.

Στον επιβατικό σταθμό «Ιάσων» θα φιλοξενούνται οι επιβάτες τόσο των κρουαζιερόπλοιων, όσο και των ακτοπλοϊκών γραμμών προς τα νησιά των Βορείων Σποράδων, ενώ θα λειτουργούν καταστήματα τουριστικών ειδών, αίθουσες συνεδρίων, ίσως κινηματογράφος κ.λ.π.

Ο σταθμός είναι σύγχρονος, μπορεί να εξυπηρετεί εκατοντάδες επιβάτες και αποτελεί στολίδι για το λιμάνι και την πόλη, ενώ μπορεί να φιλοξενήσει στις μεγάλες του αίθουσες, συνέδρια και εικαστικές εκδηλώσεις.

Ο επιβατικός σταθμός «Ιάσων» βάζει το λιμάνι του Βόλου στα λιμάνια κρουαζιέρας της Μεσογείου και αναμένεται να δώσει μεγάλη ώθηση στον τομέα του τουρισμού.

Ο επιβατικός σταθμός είναι διώροφο κτίριο συνολικής δόμησης 5.500 τετραγωνικών μέτρων και κάλυψης 2752 τ.μ. και αποτελείται από τρία τμήματα, τόσο στο ισόγειο όσο και στον όροφο. Στο ισόγειο έχει δημιουργηθεί σύγχρονος σταθμός επιβατών διεθνών πλόων, που περιλαμβάνει αίθουσες αφίξεων-αναχωρήσεων, χώρους αναμονής, γραφεία αρχών (Τελωνείο, έλεγχος Διαβατηρίων, Λιμενική Αστυνομία), ιατρείο, αίθουσα VIPS, κατάστημα αφορολογήτων ειδών, χώρους υγιεινής, χώρο φύλαξης αποσκευών, γραφείο παροχής πληροφοριών κ.λ.π. Επίσης στο ισόγειο υπάρχουν μικρός εκθεσιακός χώρος, χώρος στέγασης ταχυδρομείου,, ο επιβατικός σταθμός ακτοπλοίας και εμπορικό κέντρο, χώροι αναμονής, εκδοτήρια εισιτηρίων, αναψυκτήριο, κατάστημα ημερήσιου και περιοδικού Τύπου. Το εμπορικό κέντρο αποτελείται από 17 καταστήματα διαφόρων χρήσεων.

Στον όροφο ο επιβατικός σταθμός περιλαμβάνει δυο μεγάλες αίθουσες 1133 τ.μ. εκάστη, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως συνεδριακοί χώροι και να φιλοξενήσουν εικαστικές εκδηλώσεις, συνέδρια, συγκεντρώσεις, ακόμη και κινηματογραφικές προβολές  ή θεατρικές παραστάσεις.

Η κάθε αίθουσα έχει τη δυνατότητα φιλοξενίας 500 ατόμων. Συνολικά ο επιβατικός σταθμός, που ξεκίνησε το 2001, κόστισε 6.300.000 ευρώ περίπου (μαζί με το κόστος της μελέτης). Χρηματοδοτήθηκε αρχικά από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με 120.000.000 δρχ., η μελέτη είχε αμοιβή 352.164 ευρώ, ενώ η κατασκευή του έργου χρηματοδοτήθηκε με το ποσό των 2.936.000 ευρώ από το Επιχειρησιακό πρόγραμμα «οδικοί άξονες-λιμάνια-αστική ανάπτυξη» και με το ποσό των 1.760.000 ευρώ από το πρόγραμμα «Ελλάδα 2004». Επίσης χρηματοδοτήθηκε με συμπληρωματικό ποσό 1.250.000 ευρώ από το ΥΠΕΧΩΔΕ για την ολοκλήρωσή του.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το