Τοπικά

Να μην υποβαθμιστεί το μάθημα της Κοινωνιολογίας ζητούν οι εκπαιδευτικοί Κοινωνικών Επιστημών της Μαγνησίας

Έκκληση στην κυβέρνηση να αναγνωρίσει και να προστατέψει την αξία του μαθήματος της Κοινωνιολογίας αλλά και των άλλων γνωστικών αντικειμένων που εντάσσονται στις Κοινωνικές και Πολιτικές επιστήμες, όπως και τις επιστήμες του Δικαίου, απευθύνουν οι εκπαιδευτικοί Κοινωνικών Επιστημών που διδάσκουν σε σχολεία της Μαγνησίας. Όπως τονίζουν, η υποβάθμιση αυτών των αντικειμένων στερεί από τους μαθητές στοιχειώδεις γνώσεις, αποδυναμώνει τη θέση τους ως υποψηφίων σε ένα συντριπτικό ποσοστό συναφών σχολών και ταυτόχρονα απειλεί τα εργασιακά δικαιώματα χιλιάδων εκπαιδευτικών.

Όπως, ειδικότερα, αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους:
Μας προκαλεί αλγεινή εντύπωση ότι το νομοσχέδιο με τίτλο “Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις ” που βρίσκεται προς ψήφιση στη Βουλή με το άρθρο 7 θέτει εκτός Πανελλαδικών εξετάσεων το μάθημα της Κοινωνιολογίας. Ταυτόχρονα πληροφορούμαστε τον κίνδυνο αποδυνάμωσης των υπόλοιπων αντικειμένων διδασκαλίας του κλάδου μας στο Γενικό Λύκειο, κυρίως στη Β’ ΓΕΛ. Δηλώνοντας την πραγματική μας ανησυχία, ζητούμε έστω και την τελευταία στιγμή από την κυβέρνηση και το σύνολο των βουλευτών, να αναγνωρίσουν και να προστατέψουν την αξία του μαθήματος της Κοινωνιολογίας αλλά και των άλλων γνωστικών αντικειμένων που εντάσσονται στις Κοινωνικές και Πολιτικές επιστήμες όπως και τις επιστήμες του Δικαίου, τα οποία καλούμαστε να διδάξουμε.

Θέλουμε να καταστήσουμε σαφές ότι η περαιτέρω υποβάθμιση αυτών των αντικειμένων στερεί από τους μαθητές στοιχειώδεις γνώσεις για τη λειτουργία του πολιτεύματος, της οικονομίας, του δικαίου, την ύπαρξη και υπεράσπιση των ατομικών και κοινωνικών δικαιωμάτων και την λειτουργία των θεσμών ενώ ταυτόχρονα αποδυναμώνει τη θέση τους ως υποψηφίων σε ένα συντριπτικό ποσοστό συναφών σχολών του πεδίου Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Ταυτόχρονα απειλεί τα εργασιακά δικαιώματα χιλιάδων εκπαιδευτικών: Κοινωνιολόγων, Κοινωνικών Ανθρωπολόγων, Πολιτικών Επιστημόνων και Νομικών που κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς διδακτικό ωράριο. Στερεί επίσης τη δυνατότητα απασχόλησης αναπληρωτών εκπαιδευτικών και ελπίδες απασχόλησης στην εκπαίδευση πολλών χιλιάδων αποφοίτων και φοιτητών τμημάτων Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, Κοινωνιολογίας, Νομικής, Πολιτικής Επιστήμης κλπ.

Θεωρούμε επιβεβλημένη την παραμονή του μαθήματος της Κοινωνιολογίας ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα. Ας δοθεί τουλάχιστον ως δυνατότητα εναλλακτικής επιλογής που οδηγεί σε πρόσβαση σε συναφείς σχολές και τμήματα, σύμφωνα με αποφάσεις των ίδιων των ΑΕΙ. Μια τέτοια επιλογή συνάδει με την πρόταση Κοσμητόρων, Πρόεδρων τμημάτων, κομμάτων, της ΟΛΜΕ, της Βουλευτού της Ν.Δ. κ. Ράπτη κ.α. Επίσης θεωρούμε επιβεβλημένη τη διατήρηση των μαθημάτων «Πολιτική Παιδεία» Α΄ Λυκείου, «Σύγχρονος Κόσμος – Πολίτης και Δημοκρατία» και «Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών», της Β΄ Λυκείου.

Προσδοκούμε στην ενεργή συμπαράσταση όλων για ένα σχολείο προσανατολισμένο και σε κοινωνικές γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις που συμβάλλει στη διαμόρφωση ενεργών, δημοκρατικών πολιτών για τη σύγχρονη Ελλάδα και σύγχρονη Ευρώπη.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το