Τοπικά

Να εξετάζονται σε διαφορετικά μαθηματικά οι υποψήφιοι Θετικής και Οικονομίας

Να εξετάζονται σε διαφορετικά θέματα των μαθηματικών οι υποψήφιοι της Θετικής
κατεύθυνσης από τους αντίστοιχους της Οικονομίας και Πληροφορικής είναι μερικές
από τις προτάσεις καθηγητών, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα με την
πτωτική πορεία των επιδόσεων στα μαθηματικά.
Η πρόεδρος του παραρτήματος Μαθηματικής Εταιρείας Μαγνησίας κ. Στέλλα
Δημητρακοπούλου ανέφερε πως η πτωτική πορεία στις επιδόσεις των υποψηφίων
είναι μια γενική τάση τα τελευταία χρόνια που επιδεινώθηκε και από τις τρεις χρονιές
της πανδημίας. «Τα θέματα στα μαθηματικά πάντα είχαν δυσκολίες, μάλιστα στο
τέταρτο ζήτημα εμφανίζονται και οι περισσότερες. Το ίδιο συνέβη και φέτος. Το
ζήτημα δεν είναι η δυσκολία των θεμάτων που κάθε χρόνο είναι στα ίδια επίπεδα,
αλλά το επίπεδο των υποψηφίων το οποίο δυστυχώς όλο και υποβαθμίζεται. Και αυτό
το βλέπουμε ακόμη από το Γυμνάσιο, όπου έρχονται ορισμένοι μαθητές και δίνουν
λευκές κόλλες, δεν κάνουν καν την προσπάθεια να γράψουν κάτι. Οι μαθητές μέσα
στα χρόνια του κορωνοϊού αρχίζουν να αποκτούν μια αντίληψη ότι με τα λίγα
μπορούν να καταφέρουν περισσότερα, όπως να προαχθούν στην επόμενη τάξη ή να
εισαχθούν σε μια σχολή, και δεν ξέρουμε πώς μπορεί να αντιστραφεί αυτή η τάση»,
είπε η ίδια.
Αναφερόμενη ειδικότερα στα μαθηματικά επισήμανε πως εδώ και λίγο καιρό υπάρχει
μια συζήτηση για το αν θα πρέπει να τίθενται διαφορετικά θέματα στα μαθηματικά
που εξετάζονται οι υποψήφιοι της Θετικής κατεύθυνσης από τους υποψηφίους της
κατεύθυνσης Οικονομίας και Πληροφορικής, καθώς έχει παρατηρηθεί ότι στη
δεύτερη οι επιδόσεις των υποψηφίων είναι πολύ χαμηλότερες. «Και αυτός ο
διαχωρισμός θα ήταν καλό να γίνει. Επίσης τα θέματα που τίθενται στους
υποψήφιους της θετικής κατεύθυνσης θα μπορούσαν να είναι μια βαθμίδα λιγότερο
δύσκολα, αφού δεν πάνε οι περισσότεροι υποψήφιοι να σπουδάσουν στο
μαθηματικό» εξήγησε.
Η κ. Δημητρακοπούλου υπογράμμισε πως «υπάρχουν έρευνες που περιγράφουν
περιπτώσεις υποψηφίων οι οποίοι εισάγονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση,
πετυχαίνουν σε πολυτεχνικές σχολές και όταν οι καθηγητές τους βάζουν στις
εξεταστικές τα ίδια θέματα στα μαθηματικά με αυτά που έγραψαν στις πανελλαδικές,
τότε δεν μπορούν να ανταποκριθούν, γιατί, ίσως δεν νιώθουν την πίεση και δεν έχουν
τα αντανακλαστικά, όπως συνέβαινε στη Γ’ Τάξη λυκείου».
Για το θέμα των μαθηματικών εξέδωσε ανακοίνωση και η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία
αναφέροντας μεταξύ άλλων πως «τα αποτελέσματα των εξετάσεων στα μαθηματικά ΓΕΛ
δυστυχώς επιβεβαίωσαν τις αρχικές εκτιμήσεις της ΕΜΕ για τα θέματα των εξετάσεων και
την αδυναμία προσαρμογής των θεματοδοτών στις ακραίες μεταβολές των σχολικών
συνθηκών και τις επιπτώσεις τους στη μαθηματική εκπαίδευση.
Η εξεταστική αποτυχία στα μαθηματικά συνδέεται κυρίως με το έλλειμα συνεργασίας και
τεκμηρίωσης στη λήψη αποφάσεων για τη μαθηματική εκπαίδευση και τους κυβερνητικούς
σχεδιασμούς για τα σχολικά μαθηματικά των τελευταίων δεκαετιών. Η μεγάλη διαφορά
των επιδόσεων των προσανατολισμών θετικών σπουδών και οικονομίας και πληροφορικής
αντίστοιχα αναδεικνύει την ανάγκη διαφοροποιημένης διδασκαλίας και εξέτασης, ενώ η
υποβάθμιση της μαθηματικής εκπαίδευσης στους υπόλοιπους προσανατολισμούς

δημιουργεί ανυπέρβλητα μαθησιακά κενά και γνωσιακά ελλείματα στην κατάρτιση των
υποψηφίων και μελλοντικών φοιτητών και φοιτητριών».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το