Τοπικά

Η Ν. Ιωνία «υπογράφει» για τη διάσωση της Καραμπατζάκη – Εκατοντάδες πολίτες απαιτούν από τον Δήμο Βόλου να μην «ανοίξει» ο δρόμος

Με 443 υπογραφές διαμαρτυρίας, κάτοικοι της Νέας Ιωνίας θέλουν να αποτρέψουν τη διάνοιξη της οδού Καραμπατζάκη με διαμπερή κίνηση, αλλάζοντας τη φυσιογνωμία της από δρόμο τοπικής κυκλοφορίας, που είναι σήμερα, με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα LIFE.

«Θέλουμε βιώσιμη πόλη», δηλώνουν οι κάτοικοι για την «παραλία της Νέας Ιωνίας» και ενημερώνουν με υπόμνημά τους τον Δήμο Βόλου, πως δεν θα επιτρέψουν τις αλλαγές.

Οι λόγοι είναι προφανείς για τους ίδιους. Το τμήμα αυτό αποτελεί διέξοδο για πλήθος ανθρώπων για τη μετακίνησή τους. Πεζοί, με το ποδήλατο, άνθρωποι με κινητικά προβλήματα, βρίσκουν διέξοδο στην Καραμπατζάκη, ενώ ο δρόμος αποτελεί χώρο συνάντησης, ανάσα για τους μη προνομιούχους -κυρίως για τα παιδιά και τους ηλικιωμένους- της Νέας Ιωνίας. Ο Κραυσίνδωνας αποτελεί γραμμική ανάσα οξυγόνου με την αναστροφή του αέρα που συντελείται και σημαντικός πνεύμονας πρασίνου, εμπλουτίζοντας την ατμόσφαιρα και αναβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής.

«Τυχόν διάνοιξη της οδού σε διαμπερή κυκλοφορία θα επιφέρει ανυπολόγιστη ζημιά στο ήδη επιβαρυμένο περιβάλλον της πόλης. Μετά από 25 χρόνια η εικόνα αυτή έχει καθιερωθεί στη συνείδηση του κόσμου και ζητάμε να μην προχωρήσει η αλλαγή της υπάρχουσας κυκλοφοριακής κατάστασης στην οδό Καραμπατζάκη και στο διαμορφωμένο τμήμα μεταξύ των οδών Φιλαδελφείας και Σινώπης. Ζητάμε να επανέλθουν οι αρχικές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο τμήμα μεταξύ των οδών Φιλαδελφείας και Λ. Ειρήνης, όπως αυτές είχαν αρχικά μελετηθεί και εφαρμοστεί. Επίσης να υπάρξει συμπλήρωση πρασίνου και λουλουδιών, όπου απαιτείται, κατά μήκος και των δύο παρόχθιων οδών», τονίζουν οι κάτοικοι προς τον Δήμο.

«Η κυκλοφορία στη Ζάχου ήταν απόφαση του Δήμου Βόλου»

Επίσης ζητούν ήπια – τοπική κυκλοφορία, για το υπόλοιπο τμήμα των οδών Καραμπατζάκη και Ζάχου, με λήψη απόφασης στο δημοτικό συμβούλιο και εξεύρεση πόρων για την υλοποίηση του έργου.

«Σκοπός μας και στόχος μας δεν είναι κάποιοι να ευνοούνται ή να είναι οι χαμένοι αυτής της πόλης. Ως δημότες και πολίτες πιστεύαμε και πιστεύουμε πως η ποιοτική διαφορά των όποιων παρεμβάσεων κρίνεται από το πόσο αυτή η πόλη δίνει ζωή στους κατοικούντες σ’ αυτή, με σχεδιασμούς που εντάσσουν και τα φυσικά της στοιχεία, όπως ο χείμαρρος Κραυσίνδωνας, που είναι γραμμική ανάσα για την πόλη. Μέχρι αυτή τη στιγμή και μετά την αναλαμπή της ανάπλασης της οδού Καραμπατζάκη το 1993, η περιοχή κατά καιρούς βάλλεται για αλλαγή συνθηκών προς το χειρότερο», επισημαίνουν και ευελπιστούν να ανατραπεί η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου.

«Εκατοντάδες κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής του Βόλου, της Νέας Ιωνίας και των χωριών του Πηλίου, από το 1988 αγωνιστήκαμε για την περιβαλλοντική αναβάθμιση του Κραυσίνδωνα και των παρόχθιων οδών του, Καραμπατζάκη και Ζάχου. Με την ουσιαστική συμμετοχή πολλών φορέων της περιοχής μας, με πρωτοστάτη τον τότε Δήμο Νέας Ιωνίας, επιστημονικούς φορείς, Εργατικό Κέντρο Βόλου και την πλειοψηφία των κομμάτων, κινημάτων της περιοχής μας και όχι μόνο, η προσπάθεια είχε σαν αποτέλεσμα την αποτροπή της τότε επιχειρούμενης επικάλυψης και τσιμεντοποίησης του Κραυσίνδωνα και τη μετατροπή τμήματος της οδού Καραμπατζάκη. Τα χρήματα για τη μετατροπή αυτή τα διέθεσε η Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσω του Περιβαλλοντικού Προγράμματος LIFE, με αντίστοιχη χρηματοδότηση και για την οδό Ζάχου, από την πλευρά του Βόλου. Η μετατροπή της οδού Ζάχου σ’ αυτό που σήμερα βλέπετε και όχι σε ποιοτική περιβαλλοντική αναβάθμιση, πυροδότησε τότε πλήθος αντιδράσεων, αλλά ήταν αποτέλεσμα εμμονής του τότε Δήμου Βόλου για διάνοιξη αυτής της οδού και παράδοσή της στην κυκλοφορία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την συνολική υποβάθμιση της περιοχής και την επιβάρυνση του περιβάλλοντος. Για την ιστορία, στοιχεία και ντοκουμέντα υπάρχουν. Σήμερα μετά από 25 και πλέον χρόνια ο Δήμος πήρε μια κατά πλειοψηφία απόφαση για τη μονοδρόμηση των οδών Καραμπατζάκη και Ζάχου, που μας βρίσκει κάθετα αντίθετους ως προς την αλλαγή των κυκλοφοριακών συνθηκών στο διαμορφωμένο τμήμα της οδού Καραμπατζάκη, από την οδό Φιλαδελφείας έως την οδό Σινώπης, που είναι και το έργο στα πλαίσια του Κοινοτικού Προγράμματος LIFE», καταλήγουν οι κάτοικοι.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το