Τοπικά

Μύηση των μαθητών στο 1821 μέσα από τη ζωγραφική – 300 εκπαιδευτικοί σε διαδικτυακή επιμορφωτική ημερίδα

Πάνω από 300 εκπαιδευτικοί της Θεσσαλίας συμμετείχαν προχθές στην πολύ ενδιαφέρουσα διαδικτυακή ημερίδα που αφορούσε στους τρόπους μύησης μαθητών στα γεγονότα και τους ήρωες της ελληνικής επανάστασης μέσα από την τέχνη και ειδικότερη τη ζωγραφική.
Η εκδήλωση είχε επιμορφωτικό χαρακτήρα και οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν από τα στελέχη του Μουσείου Σχολικής Ζωής το οποίο εδρεύει στην Αθήνα και να γνωρίσουν πώς μέσα από τους πίνακες ζωγραφικής μπορούν να περάσουν στους μαθητές μηνύματα, εικόνες και ερεθίσματα για την ελληνική επανάσταση.
Πιο αναλυτικά η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας δια της υπεύθυνης Σχολικών Δραστηριοτήτων κ. Σοφίας Κανταράκη, σε συνεργασία με το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης διοργάνωσε επιμορφωτική συνάντηση με τίτλο «Αφηγήσεις του 1821 με όχημα την Τέχνη».

Η πρωτοβουλία εντάχθηκε στο πλαίσιο των δράσεων για τον εορτασμό του 1821 αλλά και στήριξης των εκπαιδευτικών που υλοποιούν Πολιτιστικά Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων και όλων όσοι ενδιαφέρονται, με συμμετοχή των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας, Τρικάλων και Καρδίτσας και των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, Λάρισας, Τρικάλων και Καρδίτσας. Με αφορμή τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση του 1821 η διοργάνωση αυτή στόχο έχει να δείξει πώς η τέχνη επηρέασε την εξέλιξη και την πορεία του αγώνα για την ανεξαρτησία. Ήρωες της Επανάστασης, ένδοξες αλλά και τραγικές στιγμές του αγώνα αποτυπώθηκαν από Έλληνες και ξένους ζωγράφους, βοηθώντας στην ανάπτυξη του Φιλελληνισμού και στην εξέλιξη του αγώνα. Το Μουσείο Σχολικής Ζωής περιλαμβάνει πολύτιμα κειμήλια από την εκπαιδευτική ιστορία του τόπου και πλούσιο αρχειακό υλικό για την ιστορία των σχολείων και πολλά άλλα ζητήματα που ακουμπούν στη μαθητική και εκπαιδευτική κοινότητα.

Στο πρώτο μέρος της επιμορφωτικής συνάντησης παρουσιάστηκαν ήρωες και ψηφίδες της Ελληνικής Επανάστασης μέσα από την τέχνη, ενώ στο δεύτερο μέρος ερευνήθηκαν και προσεγγίστηκαν τα «μυστικά» που κρύβονται σε σπουδαία έργα τέχνης αλλά και τα στοιχεία και οι τρόποι έκφρασης που χρησιμοποιεί ο κάθε καλλιτέχνης.
Επιμορφωτές ήταν οι εξής: Ευαγγελία Κανταρτζή, διευθύντρια Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης, Κώστας Στοφόρος, συγγραφέας, δημοσιογράφος, συνεργάτης Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης, Έλλη Λαμπαδαρίδου, μουσειοπαιδαγωγός, απόφοιτη Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης.
«Ζωντανεύουμε το 1821, ενεργοποιούμε τους μαθητές μας με όχημα τις τέχνες. Το θέατρο, ο κινηματογράφος, η μουσική, τα εικαστικά αλλά και το πολυμεσικό υλικό προσφέρουν ευκαιρίες για μια διαφορετική διδακτική προσέγγιση της διδασκαλίας. Στόχος μας να δώσουμε ιδέες και προτάσεις για αυτές τις διαφορετικές προσεγγίσεις της ιστορίας και της διδασκαλίας του 1821 μέσω της χρήσης και της βοήθειας των παραστατικών τεχνών και να ενισχύσει τον οπτικοακουστικό γραμματισμό. Το υλικό από τις Συλλογές του Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης (χάρτες, αφίσες ηρώων, παλιά βιβλία, γραμματόσημα) γίνεται αφορμή για ένα συναρπαστικό ταξίδι στην ιστορία. Τα παιδιά με διασκεδαστικό τρόπο θα μάθουν τους ήρωες και τις ηρωίδες της Επανάστασης αλλά και σημαντικές στιγμές του αγώνα του 1821. Θα γίνουν ερευνητές και μέσα από ομαδικές δραστηριότητες, γρίφους και παιχνίδια θα ανακαλύψουν τα γεγονότα που σημάδεψαν την ιστορική αυτή περίοδο» σημείωσε η κ. Κανταράκη.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το