Τοπικά

Μύηση στα μυστικά των κάστρων – Τον μνημειακό πλούτο εξερευνούν μαθητές του 6ου ΓΕΛ Βόλου

Στη μελέτη των κάστρων, των πυργόσπιτων, των χαλασμάτων, ενός μνημειακού πλούτου που βρίσκεται σε μεγάλο βαθμό και στη Μαγνησία, προχωρούν ήδη μαθητές της Α’ και Β’ Τάξης του 6ου ΓΕΛ Βόλου μέσω τριετούς πολιτιστικού προγράμματος αποκτώντας έτσι τη δυνατότητα να γνωρίσουν ακόμη καλύτερα την τοπική και ευρύτερη ιστορία.
Οι μαθητές ήδη επισκέφθηκαν και ξεναγήθηκαν στο κάστρο του Βόλου, στα Παλαιά, όπου ενθουσιάστηκαν με την ιστορία του, ενώ στα σχέδια είναι οι επισκέψεις και σε κάστρα εκτός πόλης.
Αφορμή για την εκπόνηση του προγράμματος στάθηκε μια επίσκεψη στο Μόναχο, όπου οι έφηβοι εντυπωσιάστηκαν από τα κάστρα της περιοχής και πόσο έχουν συντηρηθεί και αξιοποιηθεί.
Υπεύθυνες καθηγήτριες του προγράμματος είναι οι κ.κ. Όλγα Διβάνη-Βουλελίκα (θεολόγος), Δέσποινα Παυλίδου (φιλόλογος) και Ευθυμία Μοιάννου (φιλόλογος).
«Τίτλος του διαθεματικού προγράμματος είναι «Κάστρα και καστροπολιτείες στην Ελλάδα και αλλού» και στόχος μας είναι να γνωρίσουν οι μαθητές την ιστορία μέσα από τα κτίσματα, όπως κάστρα, πύργους, χαλάσματα, που υπάρχουν διάσπαρτα στον ελλαδικό χώρο» ανέφερε η κ. Βουλελίκα και πρόσθεσε πως «οι μαθητές αφιερώνουν χρόνο και μετά το διδακτικό ωράριο μέσα από τις συναντήσεις που πραγματοποιούνται κάθε Πέμπτη».
Η ίδια πρόσθεσε πως η πρώτη επίσκεψη ήταν στο κάστρο του Βόλου όπου υπήρξε ξενάγηση από τον υπεύθυνο του Μουσείου της Πόλης κ. Γιάννη Κουτή. Οι μαθητές είχαν προετοιμαστεί κάνοντας έρευνα για το Κάστρο και έλαβαν γνώσεις για ένα σημαντικό χώρο που δεν γνώριζαν πριν την ιστορία του, αν και τον διέσχιζαν πολλές φορές».
Φωτογράφος της ομάδας είναι ο μαθητής Δημοσθένης Αγγελής που τόνισε πως «το πρόγραμμα μας βοηθά να μάθουμε την τοπική μας ιστορία, όπως το κάστρο στα Παλαιά», ενώ η Ναταλία Βάτσιου υπογράμμισε τη σημασία της βιωματικής μάθησης που επιτυγχάνεται μέσα από το πρόγραμμα. «Βιώνουμε και περπατάμε γύρω από τα μνημεία και είναι σημαντικό».
Από την πλευρά του ο μαθητής Νίκος Λειμονής επισήμανε πως δυστυχώς δεν έχει σωθεί μεγάλο τμήμα του κάστρου και μου έκανε εντύπωση πως υπήρχε χαμάμ, ενώ η μαθήτρια Ιωάννα Μιτούλη της έκανε εντύπωση η θέση του κάστρου που δεν ήταν σε ιδιαίτερα ψηλό σημείο της πόλης. Ο Γιώργος Κλειδωνάρης τόνισε πως το κάστρο κατοικούνταν για πολλά χρόνια ενώ υπήρχαν πανδοχείο και στάβλοι για τη διαμονή των ατόμων.
Ο Παναγιώτης Ελαφρός επισήμανε πως ο πολιτιστικός πλούτος της πόλης, όπως είναι το κάστρο, θα έπρεπε να αναδειχθεί περισσότερο και να γίνει επισκέψιμος.
Επίσης η μαθήτρια Ελευθερία Κατούνη ανέφερε τη σημασία της ένταξης της τοπικής ιστορίας ως μάθημα στη δημόσια εκπαίδευση.
Οι καθηγήτριες υπογράμμισαν τη στήριξη της διεύθυνσης του σχολείου στην υλοποίηση του προγράμματος.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το