Άρθρα

Μπορούμε να βάλουμε το αεροδρόμιο του Βόλου στην σωστή έξυπνη αναπτυξιακή κατεύθυνση; 

Της Θέκλας Καμμένου*

Όλοι συζητούν για το Αεροδρόμιο Βόλου και όλοι προσδοκούν την ανάπτυξη αυτού. Ποιος είναι όμως ο ΣΩΣΤΟΣ τρόπος να μην μείνουμε για ακόμη μία φορά σε ευχολόγια και αόριστες προτάσεις ??
Ο μόνος δρόμος είναι η Ανάπτυξη Δικτύων (Routes Development) και το σωστό και στοχευόμενο Mάρκετινγκ του Αεροδρομίου Βόλου.
Ξεκινάμε με την παραδοχή ότι η ανάπτυξη νέων και υπαρχουσών διαδρομών σε ένα αεροδρόμιο βοηθάει να διασφαλίσουμε το μέλλον όλων των επιχειρήσεων της περιοχής. Οι επιβάτες εντός αεροδρόμιου δεν βοηθούν την ανάπτυξη του αεροδρομίου μόνο, αλλά δημιουργούν θέσεις εργασίας, βοηθούν στην ανάπτυξη του τουρισμού, αυξάνουν τις εξαγωγές και ωφελούν όχι μόνο την πόλη κοντά σε αυτό, αλλά και την ευρύτερη περιοχή.
Ένα αεροδρόμιο το οποίο φιλοδοξεί να «κερδίσει» νέες διαδρομές χρειάζεται μία ομάδα Ανάπτυξης Διαδρομών, η οποία θα βρίσκεται στην καρδιά των εξελίξεων, και θα έχει βαθιά κατανόηση της υπάρχουσας κατάστασης, της αγοράς και του ανταγωνισμού. Πρέπει να γνωρίζουν το προφίλ των επιβατών του αεροδρομίου, να εμπλέκουν όλους τους συνεργαζόμενους άμεσα και έμμεσα με αυτό, και το πιο σημαντικό, να επιτύχουν στο να προσελκύσουν νέες αεροπορικές διαδρομές.
Με τις τελευταίες εξελίξεις με όλο και περισσότερες αεροπορικές εταιρίες να σταματούν την λειτουργία τους, λόγω υψηλού κόστους καυσίμων, κρατική φορολογία, μεγάλη διαθεσιμότητα αεροπορικών θέσεων τα τελευταία χρόνια, αλλά και ανταγωνισμό μεταξύ προορισμών, είναι δύσκολο για αεροπορικές εταιρίες να αναπτύξουν το δίκτυο τους σε καινούριους και «άγνωστους» προορισμούς, οι οποίοι έχουν και μεγαλύτερο ρίσκο. Π.x γιατί να «ρισκάρει» σε μία διαδρομή Παρίσι – Βόλο και να μην πετάξει σε έναν γνωστό προορισμό όπως Παρίσι – Ρόδο, με πολύ μικρότερο ρίσκο ;

Τα αεροδρόμια μπορούν, και πρέπει να αναπτύξουν, καινούριες πηγές εσόδων με μη – αεροπορική δράση. Για παράδειγμα, η έλευση της Apella με την δημιουργία μονάδας συντήρησης και επισκευής αεροσκαφών δίπλα στο αεροδρόμιο Βόλου θα προσφέρει περίπου 250 θέσεις εργασίας, αλλά και κινητικότητα στο αεροδρόμιο όλο το χρόνο.
Μία ακόμη πρόταση ανάπτυξης του αεροδρομίου με δράση εκτός αεροπορικής δράσης, θα μπορούσε να είναι η δημιουργία «Ακαδημίας Πιλότων», που ήδη υπάρχει και λειτουργεί στην χώρα μας. Μία τέτοια δράση θωρακίζει το μέλλον του αεροδρομίου και θα προσφέρει θέσεις εργασίας αλλά και κινητικότητα στην πόλη και την ευρύτερη περιοχή του αεροδρομίου.
Ενδεχομένως, στο μέλλον και ένα εμπορευματικό κέντρο κοντά στο αεροδρόμιο να βοηθούσε στις εξαγωγές/εισαγωγές προϊόντων από το αεροδρόμιο μας. Η θέση του αεροδρομίου δίπλα στην ΠΑΘΕ, αλλά και με 2 λιμάνια κοντά του (Βόλου και Τσιγκέλι Αλμυρού), με σιδηρόδρομο στο Βόλο το καθιστά ιδανικό.
Σαφώς, βέβαια η δημιουργία νέων και μεγάλης κλίμακας ξενοδοχειακών μονάδων (Νηές και Αλατάς), και Μαρίνων, θα βοηθήσει τα μέγιστα στην προσέλκυση αεροπορικών εταιριών και δημιουργίας νέων διαδρομών, αλλά και διατήρηση των υπαρχουσών.
Τα αεροδρόμια εξελίσσονται σε στρατηγικούς συνεργάτες των αεροπορικών εταιριών, Η στρατηγική του κάθε αεροδρομίου θα πρέπει να βασίζεται σε τρεις άξονες που προσδίδουν ουσιαστικό συγκριτικό πλεονέκτημα: στην προσφορά αναπτυξιακών κινήτρων, στην από κοινού πραγματοποίηση προγραμμάτων μάρκετινγκ και επικοινωνίας και στην παροχή εργαλείων επεξεργασίας στοιχείων και αποτελεσμάτων ερευνών.

Ενδεχομένως να μπορούμε να προσφέρουμε μία από τις πλέον γενναιόδωρες πολιτικές κινήτρων με εκπτώσεις που για νέα δρομολόγια μπορούν να φθάνουν ως και το 100% των χρεώσεων προσγείωσης και στάθμευσης, συμμετέχοντας έτσι στο “ρίσκο” κάθε νέου δρομολογίου.
Παράλληλα, θα πρέπει να βοηθάμε τις αεροπορικές εταιρείες να προβάλλουν το προϊόν τους στη χώρα μας, συγχρηματοδοτώντας τις διαφημιστικές εκστρατείες τους.
Τέλος, καθοριστική είναι η υποστήριξη των εταιρειών με πολύτιμα εργαλεία που παρέχει το αεροδρόμιο στις αεροπορικές εταιρείες προκειμένου να έχουν την πλήρη εικόνα της αγοράς, όπως η ανάλυση του προφίλ των επιβατών, την ανάλυση της τοπικής αγοράς και της τοπικής οικονομίας, το προφίλ του τουριστικού προϊόντος της ευρύτερης περιοχής που εξυπηρετεί το αεροδρόμιο .
Προσωπικά πιστεύω ότι η αποτελεσματική εφαρμογή μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής μάρκετινγκ του Αεροδρομίου και Ανάπτυξης Διαδρομών θα πρέπει να αποτελέσει βασική προϋπόθεση για την αναπτυξιακή πορεία του Αεροδρομίου Βόλου, και είναι ιδιαίτερα αναγκαία σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία, όπως αυτή που βιώνουμε σήμερα. Ο τρόπος για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε στο Αεροδρόμιο μας είναι μέσω την Συνεργασίας όλων των εμπλεκομένων της ευρύτερης περιοχής δεδομένου ότι το Αεροδρόμιο Βόλου εξυπηρετεί από την Φθιώτιδα μέχρι την Πιερία (περίπου 1 εκ. δυνητικοί επιβάτες, και πολλαπλό και πολυδιάστατο τουριστικό προϊόν στην Χερσαία Ελλάδα αλλά και τα νησιά των Σποράδων).

Το Αεροδρομιακό Βόλου είναι μία κορυφαία υποδομή η οποία δεν πρέπει να αφεθεί στην τύχη της. Πρέπει να αποτελέσει το Αεροδρόμιο Κεντρικής Ελλάδας, και πρέπει να φροντίσουμε να το αναπτύξουμε σύγχρονα και με τα εργαλεία μάρκετινγκ, με συνεργασίες, με κίνητρα, τα οποία θα είναι ένα καθοριστικής σημασίας για την αύξηση της επιβατικής κίνησης, την προσέλκυση νέων αεροπορικών εταιρειών, την απευθείας σύνδεση με νέους προορισμούς και την περαιτέρω ανάπτυξη των υφισταμένων αγορών. Πρέπει ως τοπική κοινωνία να «σηκώσουμε τα μανίκια» και να συμβάλουμε καθοριστικά στην μελλοντική ανάπτυξη του. Στο συνδυασμό «Βόλος, Έξυπνη Πόλη», πιστεύουμε στο Αεροδρόμιο Βόλου και θα το αναπτύξουμε Έξυπνα για να διασφαλίσουμε το μέλλον του !

*Η Θέκλα Καμμένου είναι υποψήφια δημοτική σύμβουλος με τον συνδυασμό “Βόλος, Έξυπνη Πόλη”, μέλος του Δ.Σ. του Επιμελητηρίου Μαγνησίας

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το