Το 2ο και τελευταίο μουσικό τριήμερο του Φεστιβάλ Ευμέλεια VII αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς περιλαμβάνει 4 συναυλίες που μπορούν να καλύψουν σχεδόν όλα τα μουσικά ενδιαφέροντα της εποχής μας (κλασική μουσική, ποπ μουσική, τζαζ, αυτοσχεδιασμό, σύγχρονη συνθετική δημιουργία).
Όλες οι συναυλίες θα πραγματοποιηθούν στη βιβλιοθήκη του Πορφυρογένειου Ιδρύματος Αγριάς, το οποίο είναι ο ακούραστος διοργανωτής και οικονομικός υποστηρικτής του Ευμέλεια, και πάντα υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του διακεκριμένου Βολιώτη πιανίστα Ντίνου Μαστρογιάννη, εμπνευστή του Ευμέλεια από το καλοκαίρι του 2011.
Το αναλυτικό πρόγραμμα έχει ως εξής:
-Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου, ρεσιτάλ για τσέλο και πιάνο, Γίρζι Μπάρτα, τσέλο (Τσεχία), Τζένια Μανουσάκη, πιάνο, ώρα έναρξης 8.30 μ.μ.
-Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου, «Το γυναικείο σύμπαν στη μουσική», ρεσιτάλ πιάνου της Ιταλίδας Ιβάνας Φραντσίσι με έργα αποκλειστικά γυναικών συνθετριών, ώρα έναρξης 8.30 μ.μ. Late night concert: «Sounds of a Dream», ρεσιτάλ πιάνου του Μάνου Κιτσικόπουλου με τζαζ αυτοσχεδιασμούς, έργα του Chick Corea, μεταγραφές πάνω σε τραγούδια των Beatles κ.ά., ώρα έναρξης 9.45 μ.μ.
-Τρίτη 1 Οκτωβρίου, «Lux Aeterna» – Αιώνιο Φως, μια συναυλία-αφιέρωμα στον συνθέτη Νέστορα Ταίηλορ με έργα και με την παρουσία του ιδίου. Ερμηνεύουν Αλεξάνδρα Παπαστεφάνου, πιάνο, Μίνα Πολυχρόνου, σοπράνο, Κουαρτέτο Εγχόρδων «Κένταυρος», Φανή Παρασκευά, πιάνο. Φιλική συμμετοχή (απαγγελία) Δημήτρης Δακτυλάς, ώρα έναρξης 8.30 μ.μ.
Για τον τρόπο που ο Τσέχος τσελίστας Γίρζι Μπάρτα ερμήνευσε πρόσφατα, μετά από 23 χρόνια, τις έξι σουίτες για σόλο βιολοντσέλο του Μπαχ, ζωντανά στην εκκλησία των Αγίων Πέτρου και Παύλου στην πόλη Τσάσλαβ, στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ Μουσικής που ίδρυσε και εδώ και χρόνια διοργανώνει, γράφτηκε από έγκριτο μουσικοκριτικό Jan Hocek: «Η συναυλία πήρε μια διάσταση μεταφυσική. Ο Μπάρτα ανέπτυξε το ηχόχρωμα του τσέλου του, ενός μπαρόκ οργάνου του 1700 με ζωικές χορδές, μέχρι τις πιο λεπτές αποχρώσεις, είχα την εντύπωση πως άκουγα ολόκληρη ορχήστρα εγχόρδων. Από το τσέλο έβγαινε χορός και θλίψη, πάθος και τρυφερό χάδι, τραγούδι, συγκίνηση, φλόγα, όλο το βάρος της μοίρας». Εικόνα του ανθρώπου, από τη γέννηση μέχρι το τέλος, με τα πετάγματα και τις πτώσεις. Τα ανθρώπινα πάθη. Η έκσταση της δημιουργίας. Ο χορός της ζωής. Εμείς οι μαγεμένοι ακροατές σχεδόν δεν αναπνέαμε, για να μη διαταράξουμε την ιερότητα της στιγμής»… Ο ίδιος ο Μπάρτα είχε πει ότι στο τέλος έχει την αίσθηση πως το τσέλο παίζει πια μόνο του, ενώ το δικό του σώμα σαν να έχει μετενσαρκωθεί στο όργανο.
Η διάσημη Ελληνίδα πιανίστα Αλεξάνδρα Παπαστεφάνου έχει εμφανιστεί, πάντα με ενθουσιώδεις κριτικές, σε συναυλίες με ορχήστρες, μουσική δωματίου και ρεσιτάλ σε πολλές χώρες της Ευρώπης (Γερμανία, Γαλλία, Μ. Βρετανία, Ολλανδία, Λουξεμβούργο, Ισπανία, Τσεχία, Ρωσία, Φινλανδία, Ουγγαρία), Αμερική και Καναδά. Τo τετραπλό CD με το «Καλώς Συγκερασμένο Κλειδοκύμβαλο» του J.S.Bach που κυκλοφόρησε τον περασμένο Ιούλιο από τη βρετανική δισκογραφική Εταιρεία «First Hand Records» είχε διθυραμβικές κριτικές από τον διεθνή Τύπο. Τo BBC music magazine και το βρετανικό Gramophone το τοποθέτησαν στις κορυφαίες ηχογραφήσεις του συγκεκριμένου έργου. Η Ένωση Ελλήνων θεατρικών και Μουσικών Κριτικών της απένειμε για τη συγκεκριμένη ηχογράφηση το «Βραβείο 2018 σε δισκογραφική εργασία ελληνικού ενδιαφέροντος».
Έχει τιμηθεί με το Βραβείο Μοτσενίγου της Ακαδημίας Αθηνών.
Η διακεκριμένη Βολιώτισσα soprano Μίνα Πολυχρόνου έχει συμπράξει ως σολίστ με όλες τις σημαντικές ορχήστρες της Ελλάδας, την ορχήστρα Mozarteum του Salzburg, την ιταλική ορχήστρα δωματίου I Solisti Veneti, το Composers Ensemble, τη Συμφωνική Ορχήστρα Οδησσού, Σόφιας, Πράγας, στο Μ.Μ.Α. και Μ.Μ.Θ., Εθνική Λυρική Σκηνή, Όπερα Θεσσαλονίκης, Semperoper στη Δρέσδη, Royal Festival Hall στο Λονδίνο, Conservatorio Verdi στο Μιλάνο, Μεγάλη αίθουσα Φιλαρμονικής της Οδησσού, Museo Revoltella στην Τεργέστη, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, Αρχαίο στάδιο Δελφών και Επιδαύρου, Ηρώδειο.