Τοπικά

Μόδα τα καταστήματα με αρτοσκευάσματα…

Κλείνουν, ανοίγουν και αλλάζουν χέρια καταστήματα εστίασης και επιχειρήσεις ένδυσης-υπόδησης, ενώ κινήσεις ρίσκου γίνονται από νέους, που θέλουν να ανοίξουν καταστήματα με αρτοσκευάσματα, που είναι και η νέα «μόδα».
Μια βόλτα άλλωστε στους εμπορικούς δρόμους του Βόλου δείχνει στον καταναλωτή το «ρεύμα» της αγοράς. Πολλές βιτρίνες που φιλοξενούσαν ρούχα και παπούτσια, έχουν αντικατασταθεί από αρτοσκευάσματα, καφέ και σουβλάκια.
Το ψωμί είναι ένας κλάδος, που παραδοσιακά αντέχει σε περιόδους κρίσης, αφού θεωρείται βασικό προϊόν κατανάλωσης. Παράλληλα, επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνταν σε άλλους κλάδους και είδαν τον τζίρο τους να μηδενίζεται, έκλεισαν τις επιχειρήσεις τους και άνοιξαν φούρνους και γενικά καταστήματα εστίασης, με πρόχειρο φαγητό, ακολουθώντας τις τάσεις της κατανάλωσης.

Μπορεί οι περισσότεροι εμπορικοί κλάδοι, ιδιαίτερα εκείνοι που αφορούν ένδυση, υπόδηση, αξεσουάρ, είδη πολυτελείας κ.λπ., να έχουν καταρρεύσει και πολλά καταστήματα να βάζουν λουκέτο, όμως την ίδια στιγμή στη θέση τους ανοίγουν νέα, που ανήκουν σε κλάδους με αρτοσκευάσματα και σφολιατοειδή, καπ κέικς, και επιχειρήσεις περιποίησης νυχιών, μια δραστηριότητα που αυτονομείται από τα κομμωτήρια, τα οποία περνούν δύσκολες εποχές.
Αυτή είναι η «αναπτυξιακή» εικόνα στην αγορά του Βόλου, που μέσα στην κρίση και την υπερφορολόγηση πασχίζει να κρατηθεί ζωντανή. Ο πρώτος μήνας του 2018 δίνει το μήνυμά του για την εικόνα της αγοράς, που προσπαθεί να ισορροπήσει.
Λουκέτο στα καταστήματα και τις επιχειρήσεις τους αναγκάζονται να βάλουν ολοένα και περισσότεροι έμποροι, καθώς η αγορά εξακολουθεί να δέχεται ισχυρά πλήγματα από την οικονομική κρίση. Οι επιχειρηματίες, μικροί και μεγάλοι, παρακολουθούν με αγωνία την πτώση που καταγράφουν τζίρος και κατανάλωση και χαρακτηρίζουν «πρωτοφανείς» τις διαστάσεις που έχει πάρει το φαινόμενο.

Οι φόβοι εστιάζονται στην μετά εκπτώσεων εποχή, καθώς όλοι αναμένουν ότι μετά τις εκπτώσεις η κατάσταση θα επιδεινωθεί.
Η αδυναμία εξόφλησης των υποχρεώσεων των νοικοκυριών τροφοδοτεί και τροφοδοτείται από την κρίση. Η οικονομική δυσπραγία τους μειώνει την καταναλωτική δαπάνη, που ήδη βρίσκεται στο ναδίρ, οδηγώντας ακόμη περισσότερες επιχειρήσεις στο κλείσιμο. Αυτό με τη σειρά του θα αφήσει περισσότερους εργαζόμενους στον δρόμο, οι οποίοι με τη σειρά τους αδυνατούν να εξοφλήσουν τις δανειακές τους υποχρεώσεις.
Μέσα στον Ιανουάριο έκλεισαν 67 επιχειρήσεις και άνοιξαν 69 . Στον τομέα των υπηρεσιών, όπου περιλαμβάνεται η εστίαση, άνοιξαν 45 και έκλεισαν 38 επιχειρήσεις. Στην εστίαση συγκεκριμένα έχουμε 17 εγγραφές και 15 διαγραφές, ενώ «ρίσκο» αναλαμβάνουν νεαρές επαγγελματίες με επιχειρήσεις περιποίησης γυναικών και επαγγελματίες που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στα γλυκά και τα αρτοσκευάσματα. Στο εμπόριο άνοιξαν 13 και έκλεισαν 21 καταστήματα. Για την ένδυση -υπόδηση 12 ήταν οι εγγραφές και 12 οι διαγραφές.
Στον τομέα του τουρισμού έκλεισαν έξι και άνοιξαν έξι επιχειρήσεις, ενώ έκλεισαν και δύο κατασκευαστικές εταιρείες, αλλά και πέντε εταιρείες χονδρικής πώλησης προϊόντων.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το