Τοπικά

«Μοιράζει» χρήμα η ΚΕΚΠΑ – ΔΙΕΚ …ακόμη και για μετακινήσεις λόγω εκλογών

Νατάσσα Μορφογιάννη
Νατάσσα Μορφογιάννη

«Βροχή» πέφτουν οι υπογραφές στην ΚΕΚΠΑ – ΔΙΕΚ για την ενίσχυση άπορων και άνεργων συμπολιτών με ποσά από 20 έως 150 ευρώ.

Σχετικές αποφάσεις της προέδρου της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου Βόλου Αν. Μορφογιάννη, αναρτώνται καθημερινά στη Διαύγεια, χωρίς να αναφέρονται ονόματα ή άλλα στοιχεία των συμπολιτών που ενισχύονται, ούτε να διευκρινίζεται με ποια κριτήρια επιλέγονται τα συγκεκριμένα άτομα ή με ποιες προϋποθέσεις λαμβάνονται οι αποφάσεις.
Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι εκτός από την ενίσχυση απόρων, που σε άλλες περιπτώσεις ανέρχεται στο ποσό των 50 ευρώ και άλλοτε φθάνει ακόμη και τα 150 ευρώ, η ΚΕΚΠΑ επιχορήγησε άνεργο προκειμένου να τον διευκολύνει …στην άσκηση του εκλογικού του δικαιώματος.
Συγκεκριμένα, με απόφαση που ελήφθη στις 18 Σεπτεμβρίου, αλλά αναρτήθηκε στη Διαύγεια στις 21 του μήνα, δηλαδή την επομένη των εκλογών, η πρόεδρος της ΚΕΚΠΑ ΔΙΕΚ ενέκρινε την πληρωμή ποσού 20 ευρώ σε άνεργο πολίτη ως «οικονομική ενίσχυση για έξοδα μετακίνησης λόγω εκλογών».

Με άλλη απόφαση που υπογράφηκε στις 16 Σεπτεμβρίου, η κ. Μορφογιάννη ενέκρινε την πληρωμή ποσού 25,00 € για «οικονομική ενίσχυση άπορου πολίτη» με σκοπό την έκδοση εισιτηρίου για τη Θεσσαλονίκη και την κάλυψη εξόδων διατροφής.

Μία μέρα νωρίτερα, στις 15 Σεπτεμβρίου η ίδια είχε εγκρίνει τη διάθεση ποσού 100,00 ευρώ για την στήριξη άπορου πολίτη, ενώ στις 2.9.15 είχε υπογράψει τη διάθεση 150,00 ευρώ, επίσης για την στήριξη άπορου πολίτη. Με αντίστοιχες αποφάσεις, ενισχύθηκαν άλλοι δυο άποροι πολίτες με 50 ευρώ ο καθένας.

Δείτε τις αποφάσεις:

χωρίς τίτλο

ere

 

Ανακοίνωση Ιάσονα Αποστολάκη

Σε ανακοίνωσή του για το θέμα ο δημοτικός σύμβουλος της αντιπολίτευσης Ιάσονας Αποστολάκης επισημαίνει τα ακόλουθα:

Τελικά εκεί στην ΚΕΚΠΑ-ΔΙΕΚ έχουν βαλθεί να μας τρελάνουν. Για την αντίληψη που έχουν στην κοινωφελή περί διαχείρισης δημοσίου χρήματος και σωστής κατεύθυνσης του σε κοινωνική πολιτική έχουμε αναφερθεί. Το αδιαφανές καθεστώς επιδοματικής πολιτικής συμπολιτών μας είναι κάτι που έρχεται από το παρελθόν..

Τα ποιος ελέγχει αν πράγματι κάποιος έχει ανάγκη, αν μετά από καιρό εξακολουθεί να είναι άπορος ή δικαιούχος είναι ψιλά γράμματα για την διοίκηση της ΚΕΚΠΑ. Με απόφαση που ελήφθη στις 18 Σεπτεμβρίου, αλλά αναρτήθηκε στη Διαύγεια στις 21 του μήνα, δηλαδή την επομένη των εκλογών, η πρόεδρος της ΚΕΚΠΑ ΔΙΕΚ ενέκρινε την πληρωμή ποσού 20 ευρώ σε άνεργο πολίτη ως «οικονομική ενίσχυση για έξοδα μετακίνησης λόγω εκλογών». Το ποσό δεν είναι μεγάλο αλλά δεν είναι αυτό το θέμα. Το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει στόχευση σε κοινωνικές ομάδες που πραγματικά έχουν ανάγκη. Απεναντίας υπάρχει η δημιουργία υποψίας πελατειακών σχέσεων. Διότι να δεχτούμε πως ένας συμπολίτης έχει δυσκολία στο να μεταβεί σε άλλο μέρος να ψηφίσει. Οι καιροί είναι δύσκολοι για όλους. Που μπαίνει λοιπόν το όριο; Σε περίπτωση που εκατοντάδες Βολιώτες αιτούνταν το ίδιο τι θα έκανε η ΚΕΚΠΑ; Θα στερούσε ποσά της  επιχείρησης από εκεί που είναι άμεσες και μεγάλες οι ανάγκες.

Έχουμε αναφερθεί στο καθεστώς νομικών προσώπων που ασκούν κοινωνική πολιτική αντί του Δήμου.  Ουσιαστικά ένας Δήμος παραδέχεται πως δεν ασχολείται με κοινωνική πολιτική και την παραχωρεί μαζί με εκατομμύρια από τον προϋπολογισμό του σε ένα νομικό πρόσωπο στο οποίο ο έλεγχος είναι πιο δύσκολος. Πιθανός αυτός να είναι ο στόχος. ‘Έχει έρθει η ώρα να δούμε ένα άλλο μοντέλο λειτουργίας τοπικά αλλά και σε πανελλαδική κλίμακα.

Ανακοίνωση-απάντηση της Προέδρου της ΚΕΚΠΑ – ΔΙΕΚ

Σε ανακοίνωση της προέδρου της ΚΕΚΠΑ – ΔΙΕΚ κ. Αναστασίας Μορφογιάννη αναφέρονται:

Σε απάντηση των πραγματικά αφελών ερωτημάτων του κ. Αποστολάκη, όπως αυτά αναφέρονται στην ιστοσελίδα της Θεσσαλίας όπου επί λέξει αναφέρει ότι «Σχετικές αποφάσεις της προέδρου της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου Βόλου Αν. Μορφογιάννη, αναρτώνται καθημερινά στη Διαύγεια, χωρίς να αναφέρονται ονόματα ή άλλα στοιχεία των συμπολιτών που ενισχύονται, ούτε να διευκρινίζεται με ποια κριτήρια επιλέγονται τα συγκεκριμένα άτομα ή με ποιες προϋποθέσεις λαμβάνονται οι αποφάσεις». Θα θέλαμε να απαντήσουμε τα κάτωθι:

Ο λόγος για τον οποίο δεν αναφέρονται ονόματα ωφελουμένων στη Διαύγεια είναι τόσο ηθικοί όσο και νομικοί. Συγκεκριμένα ως προς το νομικό κομμάτι εμπίπτουν στο Νόμο περί προστασίας προσωπικών δεδομένων και όσον αφορά στο ηθικό ζήτημα θα αντιστρέψουμε το ερώτημα και θα θέλαμε να ρωτήσουμε τον ίδιο τον κ. Αποστολάκη κατά πόσο θα ήθελε να δημοσιευτεί το όνομά του στη Διαύγεια αν επρόκειτο να αποκαλυφθεί ότι είναι άπορος;

Επιπλέον και σε ό,τι αφορά στην επόμενη απορία του ως προς τα κριτήρια με βάση τα οποία αποδίδονται οι οικονομικές ενισχύσεις μάλλον θα έπρεπε να φροντίζει να έχει μια πιο αγαστή συνεργασία με τον προκάτοχό του στη θέση που ο ίδιος τώρα έχει ως μέλος του Δ.Σ της ΚΕΚΠΑ – ΔΙΕΚ, καθώς τον Οκτώβρη του 2014, τα κριτήρια επιλογής αλλά και η διαδικασία ψηφίστηκαν ομόφωνα από το Δ.Σ. όπως περιγράφονται αμέσως παρακάτω:

Διαδικασία για την έκδοση οικονομικής ενίσχυσης.

  1. Αίτημα ενδιαφερόμενου.
  2. Προσκόμιση απαραίτητων δικαιολογητικών.
  3. Εισηγητικό σημείωμα του κοινωνικού λειτουργού που διερευνά το αίτημα.
  4. Αίτηση έγκρισης δαπάνης.
  5. Γραπτή συναίνεση ή απόρριψη του αιτήματος από την πρόεδρο.
  6. Απόφαση Πρόεδρου για την έγκριση της δαπάνης.

* αντίγραφο του αιτήματος του φακέλου του κάθε αιτούντος θα τηρείται στα γραφεία της διοίκησης της ΚΕΚΠΑ – ΔΙΕΚ και συγκεκριμένα στο Τμήμα Κοινωνικής Μέριμνας και Αλληλεγγύης, προκειμένου να υπάρχει ένα ολοκληρωμένο σύστημα τόσο για την ασφαλή τήρηση του αρχείου όσο και για τη δυνατότητα άμεσης πρόσβασης σε περίπτωση ελέγχου.

Απαραίτητα δικαιολογητικά για τη χορήγηση οικονομικής ενίσχυσης

  1. Εκκαθαριστικό από την εφορία. Το συνολικό εισόδημα το οποίο ορίζεται προκειμένου να αναγνωριστεί ο αιτών ως δικαιούχος θα πρέπει να μην υπερβαίνει τις 5.000 €. Το ποσό διαφοροποιείται για τα άτομα με αναπηρίες.
  2. Κάρτα ανεργίας ή αν δεν έχει ακόμη εκδοθεί, έγγραφο απόλυσης.
  3. Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης.
  4. Αντίγραφο ταυτότητας.
  5. Σε περιπτώσεις ατόμων με αναπηρίες απαιτείται σχετικό πιστοποιητικό από δημόσιο φορέα. Αν το αίτημα αφορά την κάλυψη εξόδων προσώπου της οικογενείας το οποίο είναι άτομο με αναπηρία απαιτείται επίσης σχετικό πιστοποιητικό.
  6. Απόδειξη ενοικίου ή αντίγραφο συμβολαίου ενοικίασης (σε περιπτώσεις όπου τα έσοδα υπερβαίνουν τις 5.000 € αλλά συντρέχουν λόγοι για τους οποίους ο/η κοινωνικός λειτουργός εκτιμά ότι είναι αναγκαία η χορήγηση οικονομικής ενίσχυσης.
  7. Βεβαιώσεις δανείων και οφειλών όπως επίσης και του ποσού της μηνιαίας καταβολής (σε περιπτώσεις όπου το ποσό υπερβαίνει τις 5.000 €, αλλά συντρέχουν λόγοι για τους οποίους ο/η κοινωνικός λειτουργός εκτιμά ότι είναι αναγκαία η χορήγηση οικονομικής ενίσχυσης.
  8. Βιβλιάριο πρόνοιας.
  9. Για περιπτώσεις όπου η οικονομική ενίσχυση αφορά κάλυψη ιατρικών εξόδων, νοσηλειών, αγοράς φαρμάκων κ.λπ., απαιτούνται ιατρικά έγγραφα που να αποδεικνύουν την ιατρική κατάσταση.

Τέλος, όσον αφορά στην οικονομική ενίσχυση ύψους 20 € που διατέθηκε σε αιτούντα με σκοπό τη μετακίνησή του για την άσκηση του εκλογικού του δικαιώματος εκτός νομού να επισημάνουμε ότι πρόκειται για φιλοξενούμενο στον έναν από τους δύο Ξενώνες της ΚΕΚΠΑ – ΔΙΕΚ όπου εκτιμούμε ότι είναι υποχρέωσή μας να ενθαρρύνουμε αν μη τι άλλο μια υγιή συμπεριφορά και το ενδιαφέρον προς τα κοινά σε έναν άνθρωπο ο οποίος διεκδικεί το δικαίωμα σε μια κανονικότητα και φυσιολογική ζωή.

Ως προς το έτερο αίτημα οικονομικής ενίσχυσης, ύψους 25 € να ενημερώσουμε τον κ. Αποστολάκη εφόσον δε βρήκε το χρόνο να ρωτήσει τους υπευθύνους στην ΚΕΚΠΑ – ΔΙΕΚ για το που διατίθενται τα χρήματα κάθε φορά, ότι επρόκειτο για μια άστεγη γυναίκα προσωρινά φιλοξενούμενη στον ξενώνα αστέγων η οποία μετά από παρεμβάσεις της κοινωνικής λειτουργού μπόρεσε να επανασυνδεθεί με την οικογένειά της και να ξεφύγει από το φαύλο κύκλο της περιθωριοποίησης.

Ολοκληρώνοντας και ελπίζουμε να μη μείνουμε σε ένα ευχολόγιο πραγματικά επιθυμούμε την όποια απορία έχει ο κ. Αποστολάκης πριν να τη δημοσιοποιήσει να προσέρχεται στους αρμόδιους για απαντήσεις.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το