Τοπικά

Μείωση πωλήσεων έως 30% την περίοδο των εκπτώσεων στην αγορά του Βόλου 

Οι εκπτώσεις που έληξαν στις 28 Φεβρουαρίου δεν πήγαν τόσο καλά, όσο ήλπιζαν έμποροι του Βόλου και της Νέας Ιωνίας, με την πτώση να είναι της τάξης του 30% περίπου, ακολουθώντας τα πανελλαδικά στοιχεία.

Ο Ιανουάριος με τον βαρύ χειμώνα και τον χιονιά δεν λειτούργησε υπέρ της εμπορικής αγοράς, σύμφωνα με τον κ. Κώστα Τσέλιο, πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου και Νέας Ιωνίας.
Ούτε ο Φεβρουάριος με τις εκπτώσεις λειτούργησε ευεργετικά για την αγορά και σε καμία περίπτωση δεν μπόρεσε να καλύψει τη «χασούρα» του Ιανουαρίου από τη μειωμένη κίνηση και τον μειωμένο τζίρο, λόγω κυρίως του καιρού με τα χιόνια.
Η αβεβαιότητα που επικρατεί στην πολιτική με το μη κλείσιμο της αξιολόγησης, έχει τις επιπτώσεις του στην εμπορική αγορά, ενώ η ρευστότητα βρίσκεται στο ναδίρ.
«Ο Φεβρουάριος δεν μπόρεσε να καλύψει τη ζημιά του Ιανουαρίου λόγω του καιρού που επικράτησε τον πρώτο μήνα του χρόνου με τα χιόνια να λειτουργούν αποτρεπτικά για κάποιον που ήθελε να κάνει τις αγορές του και να κινηθεί στην αγορά. Από την άλλη βέβαια δεν υπάρχει και ρευστότητα στον κόσμο, ενώ το κλίμα που επικρατεί στην πολιτική επικαιρότητα δεν βοηθά» επισημαίνει ο κ. Κώστας Τσέλιος, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου και Νέας Ιωνίας.
Όσον αφορά στα 10ήμερα προσφορών, που συνηθίζεται να ακολουθούν τις εκπτώσεις, ο ίδιος επισημαίνει ότι κάθε έμπορος έχει το δικαίωμα από τον νόμο να το πράττει, αλλά σε ορισμένα είδη και όχι σε όλα.
Σύμφωνα με καταστηματάρχες, η εμπορική αγορά στενάζει και δεν μπορεί άλλο τα δυσβάστακτα μέτρα και τους υπέρογκους φόρους, ενώ, όπως τόνισαν, όσον αφορά στις ασφαλιστικές εισφορές υπάρχει μεγάλη δυσκολία στο να πληρωθούν.

Πανελλαδικά στοιχεία
Όσον αφορά στις πωλήσεις κατά τη φετινή περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων το 83% των επιχειρηματιών δήλωσε ότι ήταν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, το 13% ότι κινήθηκε στα ίδια επίπεδα και 4% σε καλύτερα. Μία στις τέσσερις επιχειρήσεις πραγματοποίησε χαμηλότερες πωλήσεις τις χειμερινές εκπτώσεις του 2017 σε σύγκριση με πέρσι, άνω του 40%. Περίπου μία στις πέντε είχαν μείωση στις πωλήσεις είτε μεταξύ 31% και 40%, είτε μεταξύ 21% και 30%. Τέλος μία στις τέσσερις επιχειρήσεις είχαν πτώση στις πωλήσεις της τάξης του 11% έως 20% και περίπου μία στις δέκα έως 10%. Μεγαλύτερες πιέσεις δέχονται οι επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών μικρότερο από 30.000 ευρώ, αφού το 35% αυτών είχε πτώση των πωλήσεων άνω του 40%. Ο μέσος όρος μείωσης των χειμερινών εκπτωτικών πωλήσεων συγκριτικά με πέρυσι είναι στα επίπεδα του 20%.

Τι ισχύει στις προσφορές
Οι προσφορές μπορεί να πραγματοποιούνται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, εκτός από τις περιόδους των εκπτώσεων. Κατά τη διενέργεια των προσφορών θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων και προαιρετικά το ποσοστό της μείωσης σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία που πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα. Σε κάθε περίπτωση δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το 50% του συνόλου των ειδών που διαθέτει το κατάστημα.
Λοΐζος Ασβεστάς

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το