Τοπικά

«Μην κλαις, ειρήνη» – Παραμύθι για τα παιδιά της Συρίας από μαθητές του 19ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου

Ένα παραμύθι με τίτλο «Μην κλαις, ειρήνη» με πολλή αγάπη και ευαισθησία έγραψαν οι μαθητές της περυσινής Ε’ Τάξης του 19ου Δημοτικού Βόλου ευαισθητοποιημένοι για όσα συνέβαιναν και συμβαίνουν στη Συρία λόγω του εξαετούς πολέμου.
Η δασκάλα της περυσινής Ε’ Τάξης κ. Γλυκερία Δούκα επισήμανε πως «στο πλαίσιο ενός περσινού διαγωνισμού με γενικότερο θέμα την ειρήνη, αποφασίσαμε με την τάξη μου, Ε’ Δημοτικού, στο μάθημα της Γλώσσας – Παραγωγής Λόγου να προτείνουν όλοι οι μαθητές μια κεντρική ιδέα ως θέμα. Επικράτησε μετά από διαδικασία ψηφοφορίας η ιδέα της μαθήτριας Νάσιας Χορταργιά, η οποία εστίαζε σε ένα κοριτσάκι από τη Συρία ηλικίας 11 χρόνων που έγραφε στο ημερολόγιό της τακτικά. Έτσι, κατέγραφε τα γεγονότα που συνέβαιναν στη ζωή της, οπότε όταν ξέσπασε ο πρόσφατος πόλεμος, δυστυχώς περιέγραφε και τα νεότερα περί πολέμου».

Η ίδια πρόσθεσε πως «αφού επιλέχθηκε το συγκεκριμένο θέμα, η Νάσια ερεύνησε την καθημερινότητα των ανθρώπων, ιδιαίτερα των μικρών παιδιών, στη Συρία πριν και μετά τον Πόλεμο, χρησιμοποιώντας το διαδίκτυο μέσω συνεντεύξεων στο youtube κυρίως. Έπειτα, οι υπόλοιποι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και στο μάθημα της Πληροφορικής με υπεύθυνο τον κ. Πέτρο Βελέντζα ερεύνησαν στη Wikipedia τους εξής πολέμους, ώστε να απεικονιστούν πραγματικά στοιχεία των πολέμων αυτών, πχ. πόσοι θάνατοι σημειώθηκαν, κλπ…: Τρωϊκός Πόλεμος, Βυζαντινοί Πόλεμοι (που είναι και το κύριο θέμα της Ιστορίας της Ε’ Τάξης), 1ος Παγκόσμιος Πόλεμος και 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος».

Το παραμύθι συνοδεύεται και από ένα τραγούδι που οι στίχοι είναι αποκλειστικά και αυτοί από τους μαθητές και έγινε η μελοποίησή του από τη μουσικό Κατερίνα Χατζούλη.
Είναι πάρα πολύ σημαντικό η σχολική τάξη να αποτελεί ένα μέρος όπου παράγεται πρωτότυπο συγγραφικό υλικό, δημιουργική γραφή δηλαδή, μέσα στο πλαίσιο συνεργασίας και με τη βοήθεια διαφόρων άλλων κλάδων όπως Πληροφορική και Μουσική όπως έγινε και στη δική μας συνεργατική εργασία, αλλά και μεταξύ των παιδιών. Με τον τρόπο αυτό καλλιεργούνται δεξιότητες όπως η κριτική σκέψη και αποφυγή έτοιμης γνώσης που θα ξεχαστεί σε σύντομο χρονικό διάστημα, η ελεύθερη έκφραση απόψεων, ο σεβασμός για τη γνώμη και τη σκέψη των άλλων, η ερευνητική ικανότητα, ο συνδυασμός γνώσεων και γενικότερα η χαρά της δημιουργίας και του ομαδικού πνεύματος».

Η όλη ενδιαφέρουσα πρωτοβουλία των μαθητών και των εκπαιδευτικών είχε τη στήριξη του διευθυντή του σχολείου κ. Λάμπρου Σδρόλια.
Τα ονόματα των μαθητών που συμμετείχαν στο συγγραφικό έργο, είναι τα εξής: Αλίτσκα Ραμουέλιο, Αντωνίου Βύρων, Αντωνίου Χρήστος, Βλάχος Βασίλης Βούλγαρη Χριστίνα, Γιαμαρέλου Παρασκευή, Διανέλλος Απόστολος, Καλογήρου Ευθυμία, Κεραμίδας Γιάννης, Κυριαζή Αγγελική, Μαϊμάρη Ελένη, Μιράκα Άλντι, Μπακλατζή Έλενα, Πατρώνας Νίκος, Σκαρίμβα Αρετή, Σκαρλάτος Δημήτρης, Σκέμπι Διονύσης, Τσίρος Θάνος, Τσούμπκο Άλεξ, Χορταργιά Νάσια, Χρηστίδη Θεοδώρα.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το